אני מחליף שמן פעמים בשנה פעם לפני החורף מחליף את השמן שהתבשל בקיץ הישראלי וספג אבק,
ופעם לפני הקיץ את השמן שספג את הלחות והקור בהבדלי הטמפ' של חורף. עושה לפחות 12000 בשנה
היצרן ממליץ על החלפה כל 12, אני עושה בחצי.
אבל אני דפוק ולא מבין כלום.
אני מחליף שמן פעמים בשנה פעם לפני החורף מחליף את השמן שהתבשל בקיץ הישראלי וספג אבק,
ופעם לפני הקיץ את השמן שספג את הלחות והקור בהבדלי הטמפ' של חורף. עושה לפחות 12000 בשנה
היצרן ממליץ על החלפה כל 12, אני עושה בחצי.
אבל אני דפוק ולא מבין כלום.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
ביצעתי בחיי לפחות 1000 החלפות שמן מלאות, אחת מהסטיות שלי היא מישוש השמן המשומש
בחיפוש אחר חלקי מתכת ותחושה של "סוג" השמן, (אני גם מריח אותו אבל שוב אני דפוק) אני
יכול להעיד בשבועה שככול שהשמן ישן יותר וזמן השימוש בו ארוך יותר התחושה שהוא הרבה יותר
מחוספס. יתרה מזאת, בפרוק אגן השמן וחפירה בבוצה, תמיד תראה רמזים לאבק שנראה כמו חול...
אני ממליץ לך לנסות בעצמך ולראות.
אגב גם אם אתה מחליט שזה באמת אבק מתכתי יש לך סיבה נוספת להחלפת שמן קצרה יותר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
קודם כל אף פעם לא תהיה הפרדה של 100% ותמיד תהיה זליגה דו כיוונית מבוקרת - גזים פנימה ושמן החוצה.
בתא שרפה אידאלי ציפוי השמן יגיע עד לקצה התנועה של הטבעת העליונה ולא לתא השרפה בזה אתה צודק.
אבל.
כשהמנוע יונק הבוכנה יורדת וחושפת את הצילינדר שמצופה בשמן.
אותו שמן יפגוש בעוד רגע את התערובת ואיתה גם את האבק שיכנס ביחד עם האוויר ומשם למעגל השימון.