עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 54

אשכול: החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

    היי חברים.
    בגלל הקילומטראז' היחסית גבוהה של האופנוע שלי, והיותו מקורר אוויר, חשבתי לקצר עוד יותר את מרווחי החלפת השמן.
    כרגע מחליף כל 5K. האופנוע מיוצר מ-89 ללא שינויים, הספר עד 2001 אמר כל 5K להחליף שמן, ומאז 2002 - כל 6. בגלל שהמנוע לא השתנה אני נשאר עם ההמלצה המקורית.
    עלתה לי המחשבה לקצר את טווח ההחלפות ל-3 אלף ק"מ. אני לא רוכב "חזק", אבל אני כן רוכב לפעמים לטיולים של מאות קילומטרים ביום (עם הפסקות כמובן). השאלה היא - עד כמה הקטנת טווח ההחלפות תשפיע על הבריאות של המנוע לטווח הארוך, והאם זה שווה בכלל? (כרגע הקומפרסיה טובה ותקינה לחלוטין, המנוע כן צורך שמן אבל בכמות סבירה בהחלט למקורר אוויר ישן).
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    המנוע לא השתנה אבל איכויות השמנים השתפרו מה שאולי יכול להסביר את השינוי בספר הרכב של היצרן של האופנוע שלך מ 5K ל 6K
    לדעתי לרדת מ5K נראה כמו בזבוז כסף כל עוד אתה משתמש בשמן איכותי, אולי לרדת ל4K אם היצרן מדבר על 6 במידה ואתה רוצה להגזים , מתחת לזה זה כבר לזרוק כסף לפח

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    עם שמנים מודרנים מושכים גם 12k (לא אני). מיותר לקצר יותר מה 5k שהיצרן המליץ עוד בתקופה ששמן המנוע היה באיכות של שמן בישול.
    חוץ מלחרוש את ההברגות אתה לא תשיג שום דבר.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    אף פעם לא הבנתי למה לקצר את זמן ההחלפה מעבר להמלצות היצרן.
    רשום 5,6 או 12 אז זה מה שצריך.
    הרי ליצרן אין אינטרס להגדיל את הטווח (לעומת מוסכים שדווקא "נפגעים" מזה).
    כמו שרשמו, השמנים המודרניים הם הרבה יותר איכותיים ממה שהיה בתקופה שהאופנוע יוצר וגם אתה מציין בעצמך שהכל תקין.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    אף פעם לא הבנתי למה לקצר את זמן ההחלפה מעבר להמלצות היצרן.
    רשום 5,6 או 12 אז זה מה שצריך.
    הרי ליצרן אין אינטרס להגדיל את הטווח (לעומת מוסכים שדווקא "נפגעים" מזה).
    ליצרן דווקא יש אינטרס..
    להציג את הכלים שלו ככאלה שדורשים טיפול כל הרבה זמן (פחות התעסקות לרוכב)
    היום שה"סטנדרט" זה טיפול ב-12 (נגיד), אם אתה מוכר כלים שמצריכים טיפול ב-6 או אפילו 10 אתה לא עדכני, ופחות אטרקטיבי ללקוחות חדשים (שלא מבינים יותר מידי אבל טיפול ב-12 במקום 10 נשמע להם פלוס רציני..)

    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    השמנים המודרניים הם הרבה יותר איכותיים ממה שהיה בתקופה שהאופנוע יוצר.
    ומה תגיד על אופנועים מודרניים יותר שהשמנים היום היו בתקופתם - אם שמנים "חדשים" לאופנוע ישן זה "מפצה", אז אולי לאופנוע חדש צריך לקצר טווח כדי לפצות ?
    לא יודע - אני גם מתלבט בזה עכשיו..
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה
    ליצרן דווקא יש אינטרס..
    להציג את הכלים שלו ככאלה שדורשים טיפול כל הרבה זמן (פחות התעסקות לרוכב)
    היום שה"סטנדרט" זה טיפול ב-12 (נגיד), אם אתה מוכר כלים שמצריכים טיפול ב-6 או אפילו 10 אתה לא עדכני, ופחות אטרקטיבי ללקוחות חדשים (שלא מבינים יותר מידי אבל טיפול ב-12 במקום 10 נשמע להם פלוס רציני..)



    ומה תגיד על אופנועים מודרניים יותר שהשמנים היום היו בתקופתם - אם שמנים "חדשים" לאופנוע ישן זה "מפצה", אז אולי לאופנוע חדש צריך לקצר טווח כדי לפצות ?
    לא יודע - אני גם מתלבט בזה עכשיו..
    היצרן מרוויח מזה שיווקית אבל מניח שזה לא נעשה בהחלטה של "בוא נראה איך אני מבדל את עצמי מאחרים בלי בדיקות".
    האם יש בזה אינטרס שיווקי? בטח.
    אבל האינטרס השיווקי "דחף" את היצרנים להגיע לרמת ייצור ואמינות שמאפשרת טווח טיפולים מורחב.
    אני לא טענתי ששמן מודרני "מפצה" באופנוע ישן, אני אומר שאם אמרו לך החלפת שמן כל 5k אין מה להגדיל ראש ולהחליף כל 3k.
    בטח שהאופנוע הוא בן 20 שנה והטווח שנרשם בזמנו היה עם שמנים "ישנים" שהאיכות שלהם היא נמוכה משמעותית ממה שהיום קיים בשוק.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    אף פעם לא הבנתי למה לקצר את זמן ההחלפה מעבר להמלצות היצרן.
    רשום 5,6 או 12 אז זה מה שצריך.
    הרי ליצרן אין אינטרס להגדיל את הטווח (לעומת מוסכים שדווקא "נפגעים" מזה).
    כמו שרשמו, השמנים המודרניים הם הרבה יותר איכותיים ממה שהיה בתקופה שהאופנוע יוצר וגם אתה מציין בעצמך שהכל תקין.
    אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
    ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
    ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
    ואף אחד לא מדבר על פילטר האוויר שנחנק פה....
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    לשאלתך - פות"ש, זה תלוי גם בצריכת השמן. אם האופנוע צורך כחצי קילו ל-1000 ק"מ הייתי מחליף אחת ל-4000 ק"מ (פחות, אם מדובר על תנאים קשים). צריכת שמן גבוהה יותר - הייתי מחליף כל 3000.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לשאלתך - פות"ש, זה תלוי גם בצריכת השמן. אם האופנוע צורך כחצי קילו ל-1000 ק"מ הייתי מחליף אחת ל-4000 ק"מ (פחות, אם מדובר על תנאים קשים). צריכת שמן גבוהה יותר - הייתי מחליף כל 3000.
    למה?
    דווקא כשצריכת השמן גבוהה יותר ואתה דואג למלא כל הזמן את החסר אז אתה 'מרענן' את השמן לעיתים תכופות יותר ומכך שהחלפה של כל השמן פחות קריטית. (דגש על המילה "פחות").

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
    ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
    "לא הבנתי" זה ביטוי, אני מבין בדיוק למה יש אנשים שעושים את זה.
    אבל ההבדל הוא שאתה כנראה מחליף שמן כל 6k (מניח שזאת ההגדרה לשמרני) ואילו המקרה המדובר פה הוא שבמילא החלפת השמן מתבצעת כל 5k.
    ואפשר להסכים שלא להסכים על החלפה כל 12k אבל תסכים איתי שהחלפת שמן כל 3k היא מיותרת? לא משנה באיזה מזג אוויר?

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    "לא הבנתי" זה ביטוי, אני מבין בדיוק למה יש אנשים שעושים את זה.
    אבל ההבדל הוא שאתה כנראה מחליף שמן כל 6k (מניח שזאת ההגדרה לשמרני) ואילו המקרה המדובר פה הוא שבמילא החלפת השמן מתבצעת כל 5k.
    ואפשר להסכים שלא להסכים על החלפה כל 12k אבל תסכים איתי שהחלפת שמן כל 3k היא מיותרת? לא משנה באיזה מזג אוויר?
    ראה את הודעתי למעלה.
    כעיקרון - כן, מסכים. אבל יש סייגים.
    אם מדובר בקטנוע שמחזיק 900CC של שמן - לא בהכרח מסכים.
    אם מדובר באופנוע אינדורו - אז גם 1500 זה יותר מדי.
    אם האופנוע משמש לרכיבה ספורטיבית, ונמצא כל הזמן על המנתק (פסול לכשעצמו) - אז לא מסכים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    הסבר שלך נשען על מוטיבציה של יצרן בלבד. לסוג כזה של הסבר יש שם - "תאורית קונספירציה". אם לא באמת בדקת
    הדגרדציה של השמן - זה לא הסבר.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    עוד יותר סביר שלא מדדת את זה. מה שעוד סביר - שיצרן כן בדק. הטענה שלך ברורה, אבל אין שום מדידה/ניסוי שתומך בה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    הסבר שלך נשען על מוטיבציה של יצרן בלבד. לסוג כזה של הסבר יש שם - "תאורית קונספירציה". אם לא באמת בדקת
    הדגרדציה של השמן - זה לא הסבר.


    עוד יותר סביר שלא מדדת את זה. מה שעוד סביר - שיצרן כן בדק. הטענה שלך ברורה, אבל אין שום מדידה/ניסוי שתומך בה.
    בבקשה, אדוני.
    תפעיל גוגל טרנסלייט ותתחיל לקרוא:
    https://www.zr.ru/content/articles/5...telnyj-zastoj/

    ארשה לעצמי לציין שהנחרצות שלך אינה נובעת מידע רב שיש לך בנושא, אלא מההפך הגמור ממנו.
    אם תתחיל לקרוא ולהתעניין בנושא לפני שאתה קופץ עם הדיעות שלך, הדיון איתך יהיה הרבה יותר מעניין ומעשיר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ארשה לעצמי לציין שהנחרצות שלך אינה נובעת מידע רב שיש לך בנושא, אלא מההפך הגמור ממנו.
    נכון. אין לי כל ידע בנושא.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בבקשה, אדוני.
    תפעיל גוגל טרנסלייט ותתחיל לקרוא:
    https://www.zr.ru/content/articles/5...telnyj-zastoj/
    מזל שאני יכול לקרוא בשפת מקור. אז קראתי. ו - ...
    1. מדובר במכוניות.
    2. מטרה - להשוות שמנים שונים באותם תנאים.
    3. בגלל #2 אין שום גרף של "כתלות בזמן או מרחק"
    4. מסקנה של כתבה - "מבלה הרבה בפקקים - תחליף שמן לפני".
    5. אני אצתת: "для сложных условий эксплуатации (езда в пробках к ним вполне относится) сократите межсервисный срок замены масла в полтора-два раза".
    תרגום: בתנאים קשים (למשל בפקקים) תצמצם מרווח החלפת שמן פי 1.5-2.
    6. תשובה של הונדה: "נסיעה בעיר זה לא תנאים קשים, מרווח מומלץ 15000".

    אני מסכים עם #6.

אשכולות דומים

  1. שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?
    על ידי jkob.s בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 15:15
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-03-2017, 10:22
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:00
  4. לא ממש משמעותי אבל סתם סקרן לדעת
    על ידי Tsachi בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 14:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO