ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
האבק שמצליח להגיע לתא השריפה, נשרף ונפלט החוצה. במנוע תקין ואטום לא אמור להיות שום מגע בין השמן לתא השריפה.
החלקיקים שרואים/מרגישים בשמן ישן הם חלקיקי מתכת הנפלטים כתוצאה מהחיכוך ועוד אי אלו חלקים מתבלים במנוע (מיסבים, אטמים, חלקים ממכניזם הטיימינג וכו')
קודם כל אף פעם לא תהיה הפרדה של 100% ותמיד תהיה זליגה דו כיוונית מבוקרת - גזים פנימה ושמן החוצה.
בתא שרפה אידאלי ציפוי השמן יגיע עד לקצה התנועה של הטבעת העליונה ולא לתא השרפה בזה אתה צודק.

אבל.
כשהמנוע יונק הבוכנה יורדת וחושפת את הצילינדר שמצופה בשמן.
אותו שמן יפגוש בעוד רגע את התערובת ואיתה גם את האבק שיכנס ביחד עם האוויר ומשם למעגל השימון.