עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 25

אשכול: עצת המכונאי והאם להקשיב לה

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    עצת המכונאי והאם להקשיב לה

    היי חברים.
    הייתי אתמול אצל המכונאי שלי לכיוון שסתומים ועוד כמה דברים, והוא אמר לי מאוד בפשטות "הגיע הזמן למכור את האופנוע". ארחיב - האופנוע המדובר הוא GS500, אצלי כ-3 שנים. כרגע עם אוטוטו 115 אלף ק"מ, אצלי מאז 67 אלף. לא מזניח שום דבר, לא לוחץ, רוכב רגוע יחסית (שיוט 110-120, בכבישים מפותלים פעם באף פעם הקוף קופץ לראש, אבל מדובר על 2 ק"מ מתוך 1000).
    ההסבר שלו פשוט - האופנוע לא צעיר, ובמידה ויתחילו נקישות בקראנק מדובר על סכום עתק, שלא לדבר על זה שצריך למצוא בלוק תקין וכו'. אני כרגע - סטודנט שעובד במשרה חלקית, האופנוע משמש להגעה לעבודה, אני תלוי בו. הוא הציע לרדת בנפח ל-250, ואפילו נתן לי סיבוב על שלו. בנפח - לא מתכוון לדרת, לא לתמהיל הנסיעות ולטיולים שלי. אופנוע חדש - לא בתקציב כרגע. משומש גדול יותר - יהיה כבד לכיס (גם ככה לתחזק אופנוע לא תמיד קל על הכיס as is, ואני עושה תחזוקה שוטפת לבד).
    העניין הוא כזה - הנתונים על הנייר הם תקינים. קומפרסיה של 170 בשני הצילינדרים, לחץ שמן לא נבדק כ-20 אלף ק"מ אבל אני מאמין שבסדר היות והאופנוע חי על סל"ד בינוני לגמרי בלי האצות חזקות. רוב הדברים הוחלפו (החל מרוב רכיבי מערכת החשמל, בולמים, קלאץ', שרשרת טיימינג, אטמים וכו') ואני יודע מה עבר על האופנוע. ה"החלפה" היחידה שאני שוקל היא DR650 משתנון חדש, וגם זה כרוך בעבודה בקיץ ולא בדיוק ממשי בחצי השנה הקרובה.
    האם אני צריך לפחד מזה? אני מתייחס בפדנטיות יתר לאופנוע ולא מאמין שתהיה בעיה יוצאת דופן איתו, אבל הקילומטראז' והגיל עושים את שלהם ואני לא רוצה להעמיד את האופנוע כפסל מתחת לבית. אני יודע שאף אחד לא בדיוק יכול להגיד לי מה יהיה מצבו של האופנוע מחר, או בעוד שנה, אבל אשמח לקצת חוות דעת בנושא.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    תחזיק אותו עד שתסיים את הלימודים, אחר כך כבר יהיה לך יותר קל להתקדם למשהו משנתון מתקדם.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    המכונאי שלך מסתמך על סטיסטיקה.
    כמו שכבר אמרתי לך בעבר למרות שהGS500 קיבל בישראל את מעמד סובארו DL הוא אף פעם לא היה אופנוע אמין כלכך ורבים לא זכו לראות את ה100000 ק"מ בלי שיפוץ מנוע כל שהוא (עליון, תחתון) חלק כבר ב60000 ק"מ.

    כמו בכל סטיסטיקה יש סמנים עליונים ותחתונים האופנוע שלך הוא הסמן העליון.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    המכונאי שלך מסתמך על סטיסטיקה.
    כמו שכבר אמרתי לך בעבר למרות שהGS500 קיבל בישראל את מעמד סובארו DL הוא אף פעם לא היה אופנוע אמין כלכך ורבים לא זכו לראות את ה100000 ק"מ בלי שיפוץ מנוע כל שהוא (עליון, תחתון) חלק כבר ב60000 ק"מ.

    כמו בכל סטיסטיקה יש סמנים עליונים ותחתונים האופנוע שלך הוא הסמן העליון.
    מסכים איתך, אבל רק אחדד משהו - האמינות של האופנוע הזה היא יותר עניין של הנסיבות. כאופנוע, הוא בסדר, פשוט הייעוד שלו וקהל היעד שקנה אותו בארץ הם שילוב שהוא מתכון לאסון. זה commuter, ואנשים היו קונים אותו כמקפצה לקטגוריית הספורט הכבדה, דהינו - פול גז כל היום וכל הזמן, סל"ד גבוהה. למנוע הזה יש 2 דברים שצריך מאוד לשים לב אליהם - מרווח שסתומים שצריך לכוון לעתים יחסית קרובות, ושמן מנוע. גם עצם היותו מקורר אוויר משמע הוא רגיש לסגנון הרכיבה ורכיבה במצערת פתוחה, ללא חימום מתאים של המנוע לא תיטיב לו. (כמו לכל אופנוע).

    לא מנסה פה לשבח יתר את האופנוע, it is what it is - אופנוע בסיסי עם מכלולים וגימור סבירים מינוס ומנוע ממוחזר משנות ה-70, פשוט שבארץ מצבם נובע יותר מהתחזוקה הישראלית מאשר מתכון האופנוע. בארץ דברים נמדדים ביכולתם לעבור אונס קבוצתי ללא וזלין ולהמשיך לנסוע.

    ואסף - זו גם אופציה. אשקול גם את זה.

  5. #5
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    בוא נראה...
    אתה מתלבט בין הוצאה וודאית עכשיו (החלפת אופנוע)
    לבין הוצאה אשר תתרחש מתי שהוא, כשהמקסימום שלה הוא מחיר ריאלי של האופנוע מינוס מכירה לחלקים

    אני מבין נכון ?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    קח את ההפרש שרצית לשים ותקע בתכנית חיסכון, תחליט על סכום חודשי שיכנס לשם בכל חודש.
    וסע, אם יתמזל מזלך תמשוך איתו עד סיום הלימודים ואז תחליט אם למכור ולהוסיף את הסכום שצברת
    למשהו אחר או להמשיך להמר עד שימות ואז...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    נשמע שאתה שומר על הכלי ברמה גבוהה, לא רוכב עליו אגרסיבי ומטפל במה שצריך בזמן.
    האם זה אומר שלא ייקרה כלום? לא, אבל אתה מוריד את הסיכוי.
    הרי גם אם תנסה למכור אותו היום לא תקבל יותר מכמה אלפי שקלים ואני ממש אופטימי.
    אז אין לך מה להפסיד ועדיף כרגע לא להחליף.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    היי חברים.
    הייתי אתמול אצל המכונאי שלי לכיוון שסתומים ועוד כמה דברים, והוא אמר לי מאוד בפשטות "הגיע הזמן למכור את האופנוע". ארחיב - האופנוע המדובר הוא GS500, אצלי כ-3 שנים. כרגע עם אוטוטו 115 אלף ק"מ, אצלי מאז 67 אלף. לא מזניח שום דבר, לא לוחץ, רוכב רגוע יחסית (שיוט 110-120, בכבישים מפותלים פעם באף פעם הקוף קופץ לראש, אבל מדובר על 2 ק"מ מתוך 1000).
    ההסבר שלו פשוט - האופנוע לא צעיר, ובמידה ויתחילו נקישות בקראנק מדובר על סכום עתק, שלא לדבר על זה שצריך למצוא בלוק תקין וכו'. אני כרגע - סטודנט שעובד במשרה חלקית, האופנוע משמש להגעה לעבודה, אני תלוי בו. הוא הציע לרדת בנפח ל-250, ואפילו נתן לי סיבוב על שלו. בנפח - לא מתכוון לדרת, לא לתמהיל הנסיעות ולטיולים שלי. אופנוע חדש - לא בתקציב כרגע. משומש גדול יותר - יהיה כבד לכיס (גם ככה לתחזק אופנוע לא תמיד קל על הכיס as is, ואני עושה תחזוקה שוטפת לבד).
    העניין הוא כזה - הנתונים על הנייר הם תקינים. קומפרסיה של 170 בשני הצילינדרים, לחץ שמן לא נבדק כ-20 אלף ק"מ אבל אני מאמין שבסדר היות והאופנוע חי על סל"ד בינוני לגמרי בלי האצות חזקות. רוב הדברים הוחלפו (החל מרוב רכיבי מערכת החשמל, בולמים, קלאץ', שרשרת טיימינג, אטמים וכו') ואני יודע מה עבר על האופנוע. ה"החלפה" היחידה שאני שוקל היא DR650 משתנון חדש, וגם זה כרוך בעבודה בקיץ ולא בדיוק ממשי בחצי השנה הקרובה.
    האם אני צריך לפחד מזה? אני מתייחס בפדנטיות יתר לאופנוע ולא מאמין שתהיה בעיה יוצאת דופן איתו, אבל הקילומטראז' והגיל עושים את שלהם ואני לא רוצה להעמיד את האופנוע כפסל מתחת לבית. אני יודע שאף אחד לא בדיוק יכול להגיד לי מה יהיה מצבו של האופנוע מחר, או בעוד שנה, אבל אשמח לקצת חוות דעת בנושא.
    כרגע לא דופק? סבבה.
    כשיתחיל לנקוש, אז תחשוב מה לעשות. יש סיכוי טוב שזה ל יקרה ב-50 אלף הקרובים, ויש סיכוי מסויים שזה יתחיל מחר.
    גם עם מנוע נוקש אפשר להמשיך לרכב עוד הרבה, הרבה זמן.
    ובמקרה הכי גרוע - מה שיש לך להפסיד (כאשר תגיע למצב שאכן קיימת בעיית מנוע חמורה, אחרי שנסעת שנה-שנתיים עם נקישות מהקאנק) זה את המחיר של האופנוע. כמה זה היום, 8-9-10?
    סכום קטן מאוד, שעם סיום הלימודים יפסיק להיות בעיה גדולה בשבילך.

    אגב, מי המכונאי שלך?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    הוא הציע לרדת בנפח ל-250, ואפילו נתן לי סיבוב על שלו.
    אני רק שאלה...
    האם כבודו גם הציע לך (או רמז) באותו מעמד טרייד-אין?

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה את המחיר של האופנוע. כמה זה היום, 8-9-10?
    אתה רציני?
    המחיר הריאלי של האופנוע הזה הוא לא הרבה יותר מהמחיר שלו לפירוק.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אתה רציני?
    המחיר הריאלי של האופנוע הזה הוא לא הרבה יותר מהמחיר שלו לפירוק.
    לא נראה לי.
    אני מאמין ש-GS500 מאושר ברישיון ל-A1 שווה בשוק 8-10 אם הוא במצב טוב.
    אם אתה צריך אופנוע A1 שעושה בינעירוני ארוך בכיף, אין לך הרבה מבחר בתקציב נמוך... נינג'ה 250 טווין, CBR250 - או GS500\DR650\ER-5 אחרי עדכון רישיון. השלושה האחרונים הרבה יותר שריריים בבין-עירוני, נוחים יותר ולא בהכרח הרבה יותר יקרים לאחזקה - ויש אנשים שמחפשים דווקא אותם.
    בכל מקרה, לא יצא לי לראות אופנוע כלשהו במצב טוב, עם טסט בתוקף שנמכר בפחות מ-5. לא משנה מה הדגם והשנתון. אני קורא לזה "חוק הנבלה". יש מאין מחיר מינימום לאופנוע שנוסע בסדר, שבפחות ממנו פשוט מעדיפים לשים אותו במחסן ולא למכור.

    כל האמור לעיל מתבסס על ניסיוני מלפני איזה 3 שנים, כשעוד התעסקתי עם נבלות A1 למינהן. אולי מבול הכלים החדשים והזולים בקטגוריה שינה את התמונה, ועכשיו אופנוע A1 ישן נמכר ב-3-4 אלף או בכלל לא, גם אם הוא נוסע בסדר.
    אם זה המצב, אז על אחת כמה וכמה עדיף לפות"ש לרכב על ה-GS שלו עד שה-GS ימות או עד שלפות"ש יהיה כסף לאופנוע חדש.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    תודה על ההתייחסות חברים.
    לגבי טרייד - לא, לא הוצע. להפך, אמר להתרחק מטריידים. בכל פעם שאני אצלו כמעט הוא ממליץ לי לעבור לאופנוע אמנם קטן יותר אך חדש יותר (נניח z300).
    לגבי השווי - כן, 8-10 זה בערך המחיר שלהם. במקרה הכי (ואני מדבר הכי) טוב בהתחשב בק"מ ותיעוד הטיפולים אני אקבל עשיריה, וגם זה ממש על הצד האופטימי. (ולחשוב שלפני שנתיים הציעו לי 15-16).

    לגבי הרכיבה - כן, בימים אגרסיביים 130, בימים רגועים 100. יכול לעלות צפונה מזה פעם באף פעם לשחרר קצת לחץ, וגם אז לא נשאר שם כי אני צריך את הרשיון שלי.

    אני חושב שהבנתי, חברים. אמשיך לרכב על העז עד שתהיה אופציה טובה יותר באופק.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    לגבי השווי - כן, 8-10 זה בערך המחיר שלהם. במקרה הכי (ואני מדבר הכי) טוב בהתחשב בק"מ ותיעוד הטיפולים אני אקבל עשיריה, וגם זה ממש על הצד האופטימי. (ולחשוב שלפני שנתיים הציעו לי 15-16).
    רק שתדע - זאת ירידת ערך אפסית. 3-4 אלף בשנה? לקחתי
    תחשוב על מישהו שקונה דיוק 390 חדש ורוכב עליו 15K בשנה... אחרי שנתיים הוא אולי יצליח לגרד 20.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    רק שתדע - זאת ירידת ערך אפסית. 3-4 אלף בשנה? לקחתי
    תחשוב על מישהו שקונה דיוק 390 חדש ורוכב עליו 15K בשנה... אחרי שנתיים הוא אולי יצליח לגרד 20.
    על לקנות חדש אני בכלל לא מדבר, זה לא חכם לספוג ירידת ערך כזו. אפשר בקלות לקנות "חדש" בן שנתיים-שלוש, להינות מכלי כמעט חדש במחיר הרבה, הרבה יותר שפוי (דוגמא לכך אלה כל ה-650 שנמכרים חדשים ב-45 וצפונה ואחרי שנתיים-שלוש עומדים על 30, כשהאופנוע בקושי נסע 20 אלף ק"מ).

    מה שמצחיק שקניתי את האופנוע ב-10.7, אם אני אמכור ב-10 זה יהיה מאוד משעשע.

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    רק בשביל הספורט, תנסה לפרסם אותו ב8-10. (לא כתבת איזו שנה, אבל אני מניח שהוא לא יכול להיות יותר חדש מ2004. וזה אומר שהוא כבר צריך אישורי בלמים לטסט השנה).
    אני מקווה בשבילך שאני טועה, אבל מנסיוני עם נבלות, אתה לא תקבל יותר מ"חוק הנבלה" שציין קקטוב.
    אני הייתי נוסע עליו עד שימות או שיעשה סימנים כאלו ואז שובר את הראש. (על הדרך מנסה לחסוך לכלי הבא).

אשכולות דומים

  1. איך והאם לזגזג בפקקים
    על ידי stanly בפורום כללי
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 15-01-2018, 08:16
  2. אורך חיים לקסדה והאם עדיפה יקרה?
    על ידי enegbi בפורום פורום ציוד
    תגובות: 50
    הודעה אחרונה: 21-02-2016, 07:57
  3. כפפנועים - המלצה והאם יש באיביי
    על ידי ktm690smc בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 05-01-2016, 10:23
  4. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 31-12-2015, 22:42
  5. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 11-07-2015, 15:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO