
נכתב במקור על ידי
TundraOG
היי חברים.
הייתי אתמול אצל המכונאי שלי לכיוון שסתומים ועוד כמה דברים, והוא אמר לי מאוד בפשטות "הגיע הזמן למכור את האופנוע". ארחיב - האופנוע המדובר הוא GS500, אצלי כ-3 שנים. כרגע עם אוטוטו 115 אלף ק"מ, אצלי מאז 67 אלף. לא מזניח שום דבר, לא לוחץ, רוכב רגוע יחסית (שיוט 110-120, בכבישים מפותלים פעם באף פעם הקוף קופץ לראש, אבל מדובר על 2 ק"מ מתוך 1000).
ההסבר שלו פשוט - האופנוע לא צעיר, ובמידה ויתחילו נקישות בקראנק מדובר על סכום עתק, שלא לדבר על זה שצריך למצוא בלוק תקין וכו'. אני כרגע - סטודנט שעובד במשרה חלקית, האופנוע משמש להגעה לעבודה, אני תלוי בו. הוא הציע לרדת בנפח ל-250, ואפילו נתן לי סיבוב על שלו. בנפח - לא מתכוון לדרת, לא לתמהיל הנסיעות ולטיולים שלי. אופנוע חדש - לא בתקציב כרגע. משומש גדול יותר - יהיה כבד לכיס (גם ככה לתחזק אופנוע לא תמיד קל על הכיס as is, ואני עושה תחזוקה שוטפת לבד).
העניין הוא כזה - הנתונים על הנייר הם תקינים. קומפרסיה של 170 בשני הצילינדרים, לחץ שמן לא נבדק כ-20 אלף ק"מ אבל אני מאמין שבסדר היות והאופנוע חי על סל"ד בינוני לגמרי בלי האצות חזקות. רוב הדברים הוחלפו (החל מרוב רכיבי מערכת החשמל, בולמים, קלאץ', שרשרת טיימינג, אטמים וכו') ואני יודע מה עבר על האופנוע. ה"החלפה" היחידה שאני שוקל היא DR650 משתנון חדש, וגם זה כרוך בעבודה בקיץ ולא בדיוק ממשי בחצי השנה הקרובה.
האם אני צריך לפחד מזה? אני מתייחס בפדנטיות יתר לאופנוע ולא מאמין שתהיה בעיה יוצאת דופן איתו, אבל הקילומטראז' והגיל עושים את שלהם ואני לא רוצה להעמיד את האופנוע כפסל מתחת לבית. אני יודע שאף אחד לא בדיוק יכול להגיד לי מה יהיה מצבו של האופנוע מחר, או בעוד שנה, אבל אשמח לקצת חוות דעת בנושא.