אם זאת האטה איטית לקראת עצירה- הורדת הילוכים תוך כדי בלימה (שחרור קלאץ' כל פעם) עד מהירות איטית. באזור השני, ולפעמים גן מהשלישי ומהירות אפס, הורדה ברצף לעצירה.
אם זאת בלימה מהירה (לא מתוכננת, או מסיבה אחרת) אז הורדת הילוכים ברצף.
אם זאת בלימת חירום, עזוב תהילוכים ותתרכז בלא לנעול מבט ולא לעוף. נכון, הבלימה הנכונה היא להוריד הילוכים גם תו"כ בלימת חירום כדי שכשתסתיים הבלימה (או בכל שלב) תוכל לשחרר קלאץ' ולברוח מסכנות נוספות (נגיד רכב שלא מספיק לבלום מאחוריך), אבל אם ההתעסקות באה על חשבון הבלימה וההתחמקות, אז היא בעדיפות שניה.
ולאור השאלה, מומלץ בחום קורס רכיבה.