באופן כללי כמובן שעדיף לקחת כלי לבדיקה, ואכן יש משמעות רבה למציאת ריג'קטים במעמד המכירה שכן זה עלול להצטבר לבסוף לסכום לא מבוטל שיכול להעיד אם הקנייה כדאית או לא.
במיוחד שאתה מתוקצב ולחוץ, זה המעשה הנכון לעשות בין אם מדובר על כלי ישן או יחסית חדש.
בנוגע לשאלתך, כלי מתוחזק באופן תקין, כתלות בדגם האופנוע\יצרן לרוב יצריך תחזוקה שוטפת של טיפולים בלבד אלא אם ישנם תיקונים עקב החלקה או פאנצ'ר שהינם דברים שקורים לרוב אופנוען לצערנו.
ככל שתקנה כלי יותר חדש, כך הסיכוי לתקלות קטן, אך ניתן למצוא כלים גם בני מעל 10 שנים שיתנו שקט נפשי לכיס, כפי שנאמר - תלוי דגם ויצרן.
כדאי לציין איזה כלי אתה מתכנן לרכוש, אולי אנשים יוכלו להציע ולייעץ על נקודות שכדאי לשים לב בבדיקה, אולי לפני שתיקח לבדיקה תוכל לקבל מושג על מצב הכלי ולא להוציא סכום נכבד לחינם. בהמשך לזאת - בדוק וודא מול המוכר בנוגע למציאת הריג'קטים ומשמעותם בהמשך תהליך המכירה - ישנם מוכרים שלא ממש מעניין אותם אם יש צורך לבצע תיקונים או עבודות יקרות ואינם מוכנים להתמקח במחיר. ישנם כאלו שסוגרים מראש לחלק את עלויות התיקון חצי-חצי, וישנם כאלו שמורידים את עלות התיקונים באופן מלא. מאוד סובייקטיבי ותלוי בלחץ המוכר הקונה לבצע את העסקה.
בזמנו לקחתי את הפייזר 600 שלי לבדיקה אצל סטפן (יושב באישימוטו בתל אביב), היתרון אצלו שהוא מאוד קפדן ובנוסף בעל מכשיר ייעודי לבדיקת תקינות השלדה עקב מעוותים היכולים להגרם מתאונה. בנוסף, סטפן מפיק מסמך מעודכן בסוף הבדיקה ומסביר בפירוט את מה נעשה ומה מצב מכלולי הכלי.
החסרונות - אינו מבצע בדיקת קומפרסיה (שחשובה מאוד, אך אם הוא שומע פעילות מנוע שאינה תקינה הוא כמובן יציין זאת, הוא מבצע גם נסיעת מבחן שיכולה כמובן להעיד על בעיות מסוג זה), ושהבדיקה יקרה יחסית - באיזור ה- 600 ש"ח.
בהצלחה.