Dr big מעניין אותך?
אחרי שש שנים של רכיבה יומיות האופנוע פינה את מקומו ועברתי לרכב עקב שינוי מקום העבודה.
שנה וחצי מאז ואני מתגעגע ורוצה אופנוע כתחביב לסופש וטיולים.
עקב עלויות הביטוח והאהבה שלי למכניקה החלטתי לחפש אופנוע אספנות או כמעט אספנות לפרוייקט.
התחלתי לחפש שהמטרה היא דו"ש בנפח 500 ומעלה, תחילת שנות התשעים זול ככל האפשר עם רישיונות כמובן.
רוב ההצעות עד כה יקרות מדי או חדשות מדי לטעמי ואז עלו שתי הצעות מעניינות דווקא לאופנועי כביש.
1. ימאהה fzr 1000 שנת 93.
האופנוע אצל אותו בעלים מס שנים, נראה שלם ונסע קבוע עד לא מזמן, יש כנראה בעיה בראש מנוע.
4 שנים לאספנות, אופנוע ספורט/תיור חזק... סה"כ מעניין
2. ימאהה רויאל ונטור 1300 שנת 88
כבר אספנות, מפורק באמצע פרויקט מצד אחד מגרה כי זה קרוזר גדול ומפנק ומצד שני מפחיד כי זה אופנוע ענק ומורכב.
אשמח לקצת תובנות מבעלי ניסיון מה כדאי לבדוק, איפה כדאי להתחיל.
תחסכו ממני עצות כמו להתחיל עם gn250 או כלים קטנים וקלים, זה פחות העניין שלי ואני רוצה כלי שיוכל לנסוע טיולים ארוכים.
כמובן שאם מישהו פה קורא ויש לו הצעה מעניינת אני אשמח לשמוע.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לדעתי - תמנע מכלים שכבר לא במצב נסיעה. סביר להניח שהבעיות שאתה רואה (ושהמוכר חושף בפניך) הן רק קצה הקרחון, והסיכויים שהפרוייקט יתקע באמצע עקב חוסר זמן או חריגה משמעותית מהתקציב גדולים מדי.
עדיף לרכוש אופנוע תקין ככל האפשר, ולהשקיע את המרץ והכסף בשיפור הנקודות החלשות/עייפות שלו - בולמים, בלמים, מיסבים, כיוונונים לקרב' ולשסתומים וכו'.
תאמין לי שכשמדובר באופנוע בן כמעט 30, ועוד אחד שהעביר אותם בארץ הקודש - זה לא מעט עבודה ולא מעט כסף.
ביד 2, במדור אספנות ראיתי סוזוקי GSX1100 (קלאסי, פנס עגול - לא הלוויתן ההריוני שנקרא GSX1100F).
האופנוע נראה (בתמונות) טוב, וביקשו עליו 22K. נשמע לי כמו פוטנציאל לרכישה מוצלחת.
אם כבר בדו"שים עסקינן, אני אישית הייתי הולך על טנרה 750. יש המון בלוחות, כולל כלים אחרי פרוייקט. יש לו 2 בעיות.
האחת, יש לדגם מחלות כואבות (שלדה אחורית רגישה, קרבורטורים שמתחילים להציף ודורשים שיפוץ מלא). בהתחשב בעובדה שכל הכלים האלה נסעו המון (צא מנקודת הנחה שהספידומטר ברובם נמצא בסיבוב השלישי-רביעי), כנראה שרוב מכלולי האופנוע יהיו גמורים.
השניה היא שיש לכלים האלה עוד 3-6 שנים עד לאספנות. עד אז - טסט פעמיים בשנה, מה שאני לא מאחל לאף אחד לעשות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
יש אצלי שלדה של סופר טנרה 750 .
תודה אבל חלק מהמטרה היא לבנות אופנוע לבד.
אני מסכים איתך שרוב מה שאני אקנה יהיה פגר ולכן המחיר צריך להיות בהתאם
אמנם לא שיפצתי רכב ברמת הבורג מעולם רץאבל בעברי כמה וכמה רכבים ישנים, הבנה טכנית וזוג ידיים טובות ודווקא בא לי לשפץ כלי מאפס.
טנרה הוא אופנוע מגניב אבל לרוב חדש מדי כמו שכתבת.
כרגע חוזר למטרה המקורית דו"ש יפני פשוט.
DR (650 או ביג) פשוט יותר לטעמי ומאוד נפוץ. גם ימאהה XT יכול להיות אופציה מעניינת.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
במקביל התחלתי להעיף מבט על יבוא.
מה יהיו ההבדלים בין DR600/650/750/800.
המטרה היא אופנוע טיולים לסופש.
כזה שידע לנסוע רחוק בכביש אבל גם ידע להטריד אותי לשביל במדבר ושאוכל לפתוח אוהל מדי פעם.
כזה שהנסיעה בו תהיה תהיה סבירה (כפ"ס מצפה רמון וחזרה למשל) אפילו אם זה אומר לשדרג מיגון רוח, כיסא ולהחליף מיכל דלק.
ה-600 די נפוץ, 650 זה רק שנת תשעים ואז צריך להמתין חצי שנה וביג כרגע לא מצאתי מתחת ל-92.
כולם באירופה ובמודעה נשמעים מדהים.
בנוסף, המלצות דרך מי לייבא יתקבלו בברכה אבל בבקשה, תמליצו מתוך ניסיון אישי.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אתה הייתה בעלים של סאמוראי?
נדמה לי שאני מכיר את הכינוי מג'יפולוג
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ושל וגראנד יטארה ארוכה ושל פג'רו....
אבל מי עוקב![]()
זכרתי את הסמוראי הארוך
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI