עמעם יכול להשפיע כשהצינור קצר ויכול גם לעשות נזק.

במנוע 4 פע' ואקום מכניס תערובת לפני שהבוכנה מתחילה לינוק (בהרבה מנועי אופנועים יש רגע שבו שסתומי הפליטה לא סגורים עד הסוף \ שסתומי יניקה בדיוק מתתחילים להיפתח),זה מגביר את הכמות תערובת שאפשר להכניס.
בשביל שהאגזוז לא יקח את התערובת לעצמו יש צורך בלחץ חוזר.

במנוע דופ זה עובד על אותו עקרון מבחינת הפליטה.
הוואקום בפליטה מנוצל למילוי הבלוק לפני שזה קורה מכוח הבוכנה.
ולחץ חוזר עוצר את התערובת מלהיכנס לפליטה ולהישאר בצילינדר.
במנוע כזה אין לעמעם שום השפעה.