עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 29

אשכול: קלאץ' הידראולי

  1. #1

    קלאץ' הידראולי

    שאלה:
    האם מישהו יודע למה היום כמעט לא מייצרים אופנועים עם קלאץ' הידראולי (הכוונה במקום כבל נוזל)

    הסיבה זה - הדוקאטי החדש בתמונות ריגול הוא נראה עם קלאץ' הידראולי - כאשר המתחרים שלו באים עם כבל קלאץ'.

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    נתקלתי לפחות ב דיוק 690 עם תפעול מצמד הדראולי.

    באמת שאין לי הרבה ניסיון, אבל ממה שראיתי הכבל מזיז מנוף עם מהלך די קצר (שמספיק כמובן לתפעול הפרדה מלאה וכמובן הצמדה) כאשר נקודת החיבור כמובן היא המשמעותית, ואני חושב שיש די רגש לתפעל אותה גם במצמד שמופעל בכבל מכאני, במיוחד כשיש מערכת עזר להעלאת הסל"ד בעת השחרור.
    כמובן שבשני המקרים ההצמדה עצמה נעשית על ידי מיסב הלחץ, ולא קשורה לאופן פיקוד ההפרדה.

    אני גם משוכנע שתפעול בכבל זול ופשוט יותר להרכבה.
    בכל אופן אשמח לשמוע חוויות בתחושה על ההבדל.
    יכול להיות שיש עוד יתרונות לתפעול הדראולי כמו כוונון אוטומטי, מנגנון שלא נתפס ולא נשחק עם הזמן, אשמח לשמוע כאמור!

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    שאלה:
    האם מישהו יודע למה היום כמעט לא מייצרים אופנועים עם קלאץ' הידראולי (הכוונה במקום כבל נוזל)

    הסיבה זה - הדוקאטי החדש בתמונות ריגול הוא נראה עם קלאץ' הידראולי - כאשר המתחרים שלו באים עם כבל קלאץ'.
    על מה אתה מדבר?
    המון אופנועים באים עם קלאץ' הידראולי.
    בעיני- סתם עוד מערכת יקרה שצריך להתעסק איתה כשהאופנוע מזדקן.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    באופן כללי מערכת הידראולית מן הסתם יקרה יותר ממערכת מכנית מתופעלת כבל
    אבל לכבל יש את היתרונות שלו בשימוש מירוצים - כבל בניגוד לנוזל קלאץ' לא מתחמם בשימוש אינטנסיבי במצב מירוץ (מה שפוגע בתפקוד המערכת ההידראולית) ולכן במצבי קיצון כאלו לכבל היתרון. לצורך הדוגמה BMW1000RR שהוא אחד הכלים הטובים ביותר בתחומו מגיע עם כבל ולא עם משאבות וזה לא כי חיפשו איפה לחסוך שם.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    150
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    באופן כללי מערכת הידראולית מן הסתם יקרה יותר ממערכת מכנית מתופעלת כבל
    אבל לכבל יש את היתרונות שלו בשימוש מירוצים - כבל בניגוד לנוזל קלאץ' לא מתחמם בשימוש אינטנסיבי במצב מירוץ (מה שפוגע בתפקוד המערכת ההידראולית) ולכן במצבי קיצון כאלו לכבל היתרון. לצורך הדוגמה BMW1000RR שהוא אחד הכלים הטובים ביותר בתחומו מגיע עם כבל ולא עם משאבות וזה לא כי חיפשו איפה לחסוך שם.
    כמה משתמשים כבר בקלאץ' במירוצים חוץ מבשטח?
    זה לא זינוק ואולי עוד כמה הפתעות קטנות בדרך וזהו?

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    תראה...
    קלאצ הידראולי הרבה הרבה יותר אמין לטווח הארוך מאשר כבלים אבל באופנועים (לעומת מכוניות), להחליף כבלים זה לא סיפור ולפעמים עדיף.
    ביחד עם זאת קלאצ הידראולי זו מערכת שקל להכניס לרכב - לצמצם ו/או להתאים אותה לאופנוע מייקר את תהליך הרבה מאוד ומעבר לזה גם כל תיקון יקר במערכות האלו.
    קלאצ רגיל עובד יופי ויש חברות המתכננות קלאצ דיגיטלי בימינו (אמן יעבוד על אופנועים) עד אז, אני לא רואה סיבה להשתמש במשהו יקר - עדיף קלאצ רגיל (כבלים מחזיקים היום גם עשר שנים במצב טוב מאוד), הם פאסיבים, לא מתחממים, ופשוט מחליפים כשיש קרע - בלי הרבה סיפור. אפקטיבי ואמין.

    לגבי דוקאטי - תמיד היו בראש הפלצות וקידמה, אז לא מפתיע שהם עשו כזה דבר אבל כמו שתמיד הם מתכננים דברים, תמיד תהיה אי-נוחות בהנדסת אנוש ותיקון דברים אצלם (כמו כל האיטלקים).

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    עניין של עלות, באופנועי תקציב אין ובאופנועי פרימיום יש.

    ךכל שיטה יש את הפלוס והמינוס שלה, הפלוס הכי גדול לדעתי בקלאץ הידראולי זה שהוא מתכוון בעצמו ברגע שהדיסקיות קלאץ נשחקות ולא צריך לדאוג לזה.
    דוגמא מעולה היא הטיול וי סטרום למצריים לפני כמה שנים, ה650 שרפו קלאץ וה1000 לא והסיבה הייתה סוג תפעול הקלאץ

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    תארתי לעצמי שיש סוג של אוטו-רגולציה לתפעול ההידראלי, אבל שחיקת מצמד זהו תהליך מאוד מאוד איטי מחד, ומנגנון מתיחת כבל מאוד קל לרגולציה ידנית עדינה מאידך.

    אחרי שכתבתי תגובה נתקלתי במבחן ל-דיוק 690 באתר הזה, ושם תפעול המצמד ממש זכה למחמאות, לצד אזכור ההדראוליקה. אני כאמור טרם התנסיתי בפועל (רק לחצתי ב"ישיבה"), אבל אני עדיין המום מקלות תפעול מצמד (בכבל) ביד.

    חוץ מזה, מצאתי עוד מאמר וותיק בנושא בעברית, ואני לא יודע מהי מדיניות הקישורים פה, בכל אופן אנסה להעלות אותו מהמחשב...

  9. #9
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    עניין של עלות, באופנועי תקציב אין ובאופנועי פרימיום יש.

    ךכל שיטה יש את הפלוס והמינוס שלה, הפלוס הכי גדול לדעתי בקלאץ הידראולי זה שהוא מתכוון בעצמו ברגע שהדיסקיות קלאץ נשחקות ולא צריך לדאוג לזה.
    דוגמא מעולה היא הטיול וי סטרום למצריים לפני כמה שנים, ה650 שרפו קלאץ וה1000 לא והסיבה הייתה סוג תפעול הקלאץ
    תוכל לפרט יותר על הטיול? כבר זמן מה מתחשק לי טיול לסיני על אופנוע. ואולי יותר פרטים על הקלאצ׳ים השרופים יותר ושרופים פחות.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    185
    במקרה היה לי כמה דוקאטים וגם כיום יש לי אחד....

    היתרון של קלאץ הידראולי הוא די פשוט - אתה יכול להחליף את המשאבה ולשנות ככה את הלחיצה של הידית - מקשה מאוד עד רכה לחלוטין מבלי לפגוע בתפעול של הקלאץ עצמו.

    העלות היא סביב 400 שקלים, וזה עובד נהדר.

    מלבד זאת לא צריך לשמן את הכבל כל כמה חודשים, הכבל לא ניקרע לך (מה שקרה לחבר שלי באמצע רכיבה לפני חודש).

    סך הכל המערכת עובדת טוב מאוד.

    יש את זה עבר שנים בדוקאטי בלי בעיה מיוחדת.

  11. #11
    אני מבין שאני לא כ"כ מובן, אז אני אנסה להסביר יותר טוב את השאלה שלי.
    עד לא מזמן - כל האופנועים הספורטיבים יותר או פחות - אבל בטח לא אופנועי תקציב הגיעו עם קלאץ' הידראולי.
    היום כולם לדוג' BMW1000RR באים עם כבל קלאץ'. אז בטוח זה לא עיניין של שיקולי עלות.
    חשבתי אולי זה קשור לקוויק שיפטר - אבל הנה הדוקאטי החדש בא עם קלאץ' הידראולי ואני בטוח שיהיה לו גם קוויק שיפטר.

    אז למה חזרו לכבל??

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    אני מבין שאני לא כ"כ מובן, אז אני אנסה להסביר יותר טוב את השאלה שלי.
    עד לא מזמן - כל האופנועים הספורטיבים יותר או פחות - אבל בטח לא אופנועי תקציב הגיעו עם קלאץ' הידראולי.
    היום כולם לדוג' BMW1000RR באים עם כבל קלאץ'. אז בטוח זה לא עיניין של שיקולי עלות.
    חשבתי אולי זה קשור לקוויק שיפטר - אבל הנה הדוקאטי החדש בא עם קלאץ' הידראולי ואני בטוח שיהיה לו גם קוויק שיפטר.

    אז למה חזרו לכבל??
    נראה לי שדי ענית לעצמך, לפחות ההיגיון שלי מבין שבעקבות הוספת מערכת קוויקשיפטינג השימוש במצמד יורד דרסטית בשימוש השוטף של האופנוע ולכן היחס בין העלות אל מול התועלת מתחיל לאבד איזון.

    אולי אני מפספס, אבל חוץ מזינוק מעמידה אין ממש צורך להשתמש בידית - בהנחה שהרוכב על כלי שכזה מעביר הילוכים על סמך הקוויקשיפטר.
    וגם אם כן, אין עוד הרבה תרחישים.

    בנוגע לדוקאטי - אפשר להשתעשע עם אינספור הנחות, למשל, לפעמים קל יותר להשאיר רכיב שעובד ולא להחליף מערכת שעובדת באחת אחרת. יכול להיות שזה עניין של יוקרה..

    כל חברה והויז'ין שלה, כמו שציינו יש מספר מרכיבים שבראשם ישנם שיקולי עלות בעיקר.
    נערך לאחרונה על ידי Oznik; 14-06-2019 בשעה 14:19.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    תוכל לפרט יותר על הטיול? כבר זמן מה מתחשק לי טיול לסיני על אופנוע. ואולי יותר פרטים על הקלאצ׳ים השרופים יותר ושרופים פחות.
    אבניר הוציאו לפני כמה שנים טובות שמועדון הוי סטרום היה בשיאו טיול למצריים בליווי המשטרה המצרית.
    הם. נכנסו קצת לשטח שברובו חול רך שדרש עבודת קלאץ מרובה, חלק מה650 חזרו על העגלה בגלל קלאץ שרוף בזמן שאף אחד מה1000 שרפו קלאץ, הסיבה היא שברגע שהקלאץ נשחק שמן נכנס מכוסית השמן למערכת כדי לפצות על הצורך לדחוף את המוט של הקלאץ עמוק יותר, הפיצוי הזה לא קורה בכבל וברמת העיקרון אתה צריך לעצור ולכוון את הקלאץ מידי פעם אם הוא מתופעל כבל.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    הטיול שהמארגנים שלו היו מעדיפים לשכוח
    https://youtu.be/GdlWbPfddTU

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    36
    ציטוט נכתב במקור על ידי eily צפיה בהודעה
    מצאתי עוד מאמר וותיק בנושא בעברית, ואני לא יודע מהי מדיניות הקישורים פה, בכל אופן אנסה להעלות אותו מהמחשב...
    הנה:
    http://www.nazzima.com/view_article.php?a=160

אשכולות דומים

  1. (כע) מחפש ידית קלאצ' קצרה( קלאץ הידראולי)
    על ידי PushTheThrottle בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 03-07-2017, 00:47
  2. כיוון קלאץ' הידראולי אי הפרדה 530 KTM
    על ידי exc בפורום פורום טכני
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 19-11-2016, 20:09
  3. מחפש ליפט הידראולי עד 1000 ש"ח
    על ידי R86 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-08-2015, 15:34
  4. קלאץ' הידראולי לcrf.
    על ידי Shahaf 46 בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 14-08-2015, 18:49
  5. קלאץ' הידראולי וימים חמים
    על ידי budahh767 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 07-08-2015, 15:22

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO