להוריד הילוכים מראש, ולהכנס עם גז קבוע, אחרי שסיימת לשחרר קלאץ'.
הי,
יש לי בשכונה כיכר קטנה ואין ברירה אלא לנסוע ממש לאט (כי יש תמיד השקיה או חול סביב הכיכר...). איך להיכנס ולנסוע בכיכר כזו? כיום מחוסר ברירה ומפחד מהחלקה אני נכנס עם קלאץ בפנים כדי שלא יהיה מצב שיש בלימה כלשהי מהגלגלים? (בלימה +פלוס סיבוב+חול/מים= החלקה בטוחה)
להוריד הילוכים מראש, ולהכנס עם גז קבוע, אחרי שסיימת לשחרר קלאץ'.
הי,
מצטער לייעץ ללא ניסיון, אבל אכתוב את דעתי שאולי תחדד את השאלה, ואם יש לי טעויות בגישה אשמח לשמוע!
המפתח הוא קודם כל להתאים את המהירות שלא תחליק בה לפני הכניסה לככר, וכדאי מאוד כן לשלב הילוך ולשמור על סל"ד קבוע ולא גבוה במיוחד כאשר השילוב הוא לפני הככר. אם הסל"ד לא גבוה, גם אם תסגור מעט מצערת לא תהיה האטה חדה מדי.
אם יש השקיה או גשם (במיוחד ראשון) מהירות שלא תחליק בה היא 60% מהמהירות שנראה לך שלא תחליק בה (או 30 קמ"ש פחות).
במגבלות הזהירות וכמובן לוודא שאין רכב מאחוריך (בככר קטנה חד-נתיבית) אתה יכול להגדיל את הרדיוס על ידי מעבר נניח מהשליש הימני של הנתיב, שליש נתיב לתוך הככר ולצאת לחלק החיצוני של הככר לקראת היציאה מהככר (לא רלוונטי לפנייה ימינה בככר, רק ישר או שמאלה).
זהירות לא להתקרב יותר מדי למרכז הככר, כיוון שנעשית עבודה מאסיבית לייצוב הככר שעלולה לגרום לשיפוע שלילי של הככר ביחס לפנייה (כלומר חלק פנימי מוגבה בניגוד למה שהיית רוצה).
לא יודע מה זה "קלאץ' בפנים".
אני מתכוון שאתה מסיים את כל התפעול של האופנוע כולל לעזוב לגמרי את הקלאץ ולעבור לגז (במקרה הזה קבוע) לפני הכניסה למכשול (כל מכשול).
אף אחד לא רשם לתת גז בפניה.
אבל הכל בסדר חבר.
הכל טוב.
תמשיך בשלך.
ממה שאני למדתי בהדרכות של אופנוען מאומן וכמו שהזכירו לפני, כל התפעול של האופנוע נעשה לפני הכניסה לכיכר, ואף פעם לא עושים סיבוב או פניה עם קלאץ לחוץ. להכנס בראשון אם מפחדים. אם נכנסים לסיבוב עם קלאץ לחוץ ועוזבים בהמשך, הגלגל הקדמי מאבד אחיזה ויכולים להחליק
בקיצור לעשות הכנות לכיכר לפני ולהיכנס עם גז קבוע על הילוך שני (ראשון מאד רגיש לשינוי קטן במצערת..)...הבנתי נכון?
נשמע טוב. אפשר גם על הילוך גבוה יותר אם אתה רוצה תגובה ממש רגועה.