היי..
(פתחתי אשכול כזה אבל אני לא זוכר איפה הוא ואני לא מוצא אותו ..)
אני בן 26 עם רישיון לרכב כבר כמה שנים
בקושי נהגתי ברכב מכמה סיבות לא חשוב.
שוקל בכובד ראש להיכנס לעולם הדו גלגלי ממשיכה שיש לי לתחום.
ויש לי כמה שאלות לא ברורות שאשמח לקבל עליהן מענה מכמה אנשים .
1. מה רוכבי דו גלגלי עושים בחורף? מה קורה עם הגשם ועם הסכנה הגדלה ? איך רוכבים מתנהלים בתקופה הזו?
2. מה עושים עם ה'מטען' איך מתניידים עם קניות או אם צריך להעביר משהו ממקום מסויים למקום אחר?
3. כשמרכיבים מישהו זה משנה משהו בנהיגה ? מבחינת הרגשה משהו? וגם בקטנוע אני יודע שאפשר להרכיב ובאופנוע לא ?
4. איך מתמודדים עם גנבים? איך שומרים על הכלי ? אפשר בקלות לגנוב רכב דו גלגלי?
אלה שאלות עיקריות כרגע שיש לי ... מאמין שיהיו עוד בהמשך...
רוצה להיכנס לזה רק אחרי שאני מבין הכול.
תודה רבה ושבת שלום.
1. רוכבים עם ציוד חורף, ובהתאם לתנאי הדרך (בוא נודה באמת החורף בישראל קליל עם ימי גשם מועטים במיוחד במרכז ובדרום).
2.ארגז או תיק מושב אבל גם זה לא לקניות גדולות.
3.זה מוסיף משקל עם מרכז כובד גבוה יחסית, אז כן יש שוני.
4. כיסוי, שרשרת לעמוד, מנעול דיסק, שירותי איתוראן/הזעקה האחרונה.
כל זה יוריד את הסיכוי לגניבה או ייאט את הגנבים אבל אי אפשר למנוע לגמרי.
אני קונה גרוטאה ב5000 שקל לחורף לימים הקשים ממש ומוכר אותה בקיץ
בשאר הימים הגשומים בקטנה חליפת סערה עושה את העבודה
לגבי גנבים שיתפוצצו אני עושה מקיף וזורק את הכלי איפה שבא לי
נכון זה קצת יקר אבל אין לי סבלנות לכול המנעולים למינהם
אני על דו"ג בשביל לחסוך זמן בבוקר
אני לא מתכוון לבזבז את הזמן הזה על פירוק והרכבה של שרשראות
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
1 ) יש חליפות סערה מצויינות שעושות את העבודה. אני למשל לובש חליפת סערה וקניתי מגפיים כמו של הפועלים שעובדים עם חומצות וכאלה שעלו לי 55 שקלים ועושות את העבודה פרפקט!
במידה ויש ממש שיטפון \ סערה מטורפת אני מוותר על רכיבה בוא נאמר את זה ככה. גם הרוכבים הכי טובים ומנוסים יעדיפו לקחת רכב \ תחבורה ציבורית באותו יום.
אם לא חייב לצאת פשוט לא לצאת.
ואם כבר יצאת ? תרכב לאט ותתאים את עצמך לדרך שאתה רוכב בה.
2) הכל תלוי בכלי שאתה קונה. שאתה מגדיר קניות , מדובר בקניות של עגלה מלאה ? אני יכול להגיד לך שעשיתי קניות של חצי עגלה ויותר והסתדרתי. הייתי באותה תקופה עם ג'יומקס ונכנס הרבה מתחת לכיסא וגם לקחתי איתי תיק גב ושמתי שקיות בין הרגליים.
3) אתה יכול להרכיב גם וגם. וכן זה משנה טיפה, מי שלא רגיל צריך להתרגל לזה. פעם הרכבת על אופניים ? המשקל שאתה מרגיש זה בעיקר בפניות וסטיות.
4) מה שעשיתי זה הרכבתי "אזעקה האחרונה" ואני ישן כמו תינוק בלילה ומשתדל לשים את הקטנעה שאני יוצא במקום גלוי או הכי קרוב ליידי.
מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.
תשמע ענו לך על השאלות יופי מעליי
זה אישית ההעדפות שלי:
1. החורף בישראל לא כזה נורא אני מתלבש טוב ונוסע זהיר.
חורף מבחינתי זה כמו קורס רכיבה, מחשל מאוד.
2. נעזר ברכב של הבת זוג/חבר/הורים, אם זה ממש קניות גדולות.
לרוב מסתדר עם תיק גב לסידורים/קניות קטנות.
3. יש הבדל ניכר בנסיעה בעיקר בפניות, סיבובים, הטיות, ירידות כמובן.
חשוב שהמורכב "יזרום" עם התנועה.
אני אישית לא אוהב להרכיב כי זה מגביל לי את הכלי.
רק אם ממש צריך אז מרכיב.
4. שרשראות פלדה מסיביות, אזעקות, איתורנים וכו'
אני אישית קושר שרשרת 18 ממ פלדה מחוסמת לגלגל האחורי ושם כיסוי לכלי.
ישן בלילה יחסית שקט ורגוע אבל יודע שגנב מספיק מקצועי ישים עין על הכלי הוא יוכל לפרוץ את השרשרת.
מקווה שירעיש מספיק ואוכל לבוא לשים לו כיסא כתר בראש.