תבדוק את זה בהקדם לחץ שמן נמוך זה סימן רע מאוד.
בודק את מפלס השמן והמים לפני כל רכיבה ומוצא שהמפלס תקין.
כשאני רוכב ומאיץ (לא באופן קבוע) נורת השמן נדלקת ל3-4 שניות ולאחר מכן נכבית.
בספר הרכב כתוב: " אם חסר שמן, נורית האזהרה עשויה להבהב במהלך רכיבה בירידה או בעת האצה או האטה
פתאומיות, אולם אין הדבר מצביע על תקלה."
אבל לא חסר שמן, האם הדבר עדיין תקף?
נורת שמן בימאהה זה חיישן מפלס שמן, לא לחץ.
תופעה ידועה בMT09, החיישן רגיש.
מנהל מוסך מטרו שיצא לי לדבר איתו על זה המליץ להחזיק את מפלס השמן באופנועים האלה קרוב לגבול העליון ולא באמצע.
תוסיף קצת שמן, אמור להסתדר.
הייתי היום במוסך מטרו ואמרו לי את אותו הדבר.
כנ''ל גם רוכבי 09 אחרים שחוו את זה ופתרו על ידי הוספת מעט שמן.
אגב, במוסך מטרו דיברו על שמן 10W-50 חצי סינטטי, למה הוא עדיף על ה40?
מה מומלץ מביניהם עבור כלי זה באקלים שלנו?
10-50 כביכול עדיף (טווח צמיגות מתאים יותר לחום הישראלי, במיוחד בקיץ).
זה בטח מובן מאליו, אבל לוודא שבודקים לפי הוראות היצרן ושהאופנוע מאוזן גם בהיבט של אורך האופנוע, ולא רק לרוחב.
כמובן, האופנוע ניצב לקרקע ורק אז נבדק.
Vaderom, כנראה שבאמת יותר מתאים עבור הקיץ.