יש סוכנויות שקונות ממך את הכלי השבור ומוכרות אותו לסוחרי חלפים ללא הרבה רווח אם בכלל. וזאת כדי שתקנה מהן כלי חדש יחסית ברווח כלשהו.
האקסאבו הקשיש שלי הלך אחר כבוד בדרך הזאת בסוכנות שנחשבת מצליחה ואמינה.
יש סוכנויות שקונות ממך את הכלי השבור ומוכרות אותו לסוחרי חלפים ללא הרבה רווח אם בכלל. וזאת כדי שתקנה מהן כלי חדש יחסית ברווח כלשהו.
האקסאבו הקשיש שלי הלך אחר כבוד בדרך הזאת בסוכנות שנחשבת מצליחה ואמינה.
בצפון רוסיה אתה יכול להחזיק פאסון מזויף של "אירופה" (דא עקא בניחוח פרבוסלאבי עמוק).
ככל שאתה מתקרב ל"*סטאנים" - האוכלוסיה הופכת טורקית/פרסית וזה לא רק מריח כמו בזאר; זה באזר פר אקסלנס ואין צורך בדמיון כי ככה מתנהלים עסקים כאלה (ומה שתיארתי מקודם היה תיאור די מדויק של מקרה שהתגלגל לי מול העיניים באותה סוכנות).
ברמה הקונקרטית, זה אמנם "אחר" אבל זה לא בהכרח רע כשזה נעשה נכון. אם יש משהו שהעמים שיושבים לאורך דרך המשי מבינים בו היטב זה מסחר (ע"ע לנינאבד/חוג'אנד).
ואז מה הוא ישים על המדף?
מזכיר לי סוכנות שראיתי בה J300 שלא הונע שנה וחצי, ישב בין 30 אופנועים/ קטנועים אחרים שלא ניתן בכלל להזזה, בלי טסט, מצבר גמור, ועדיין ביקשו מעל מחירון וגם מעל ערך שוק.
אז אולי יהיה לו על המדף כלים טובים אם הוא ימצא, אבל הוא יבקש הרבה יותר ממה שהכלי שווה אם קונים מלקוח פרטי.
מה שישב על המדף יהיה אופנועים טובים יותר שהם מקבלים, או אופנועים יד ראשונה.
על הנבלות ששוכבות הם מפסידים כסף ועדיף להם להעיף לחלקים ולהרוויח על האופנוע שתקנה מהם בגלל שנם עזרו לך להפטר מהנבלה.
כמה הארות:
לא כל מי שמוכר לסוכנות מוכר נבלה.
יש אנשים שאין להם זמן להתעסק בפרסום ביד 2, טלפונים ש- 80% לא רציניים, לשרוף יום במכון בדיקה ובדואר.
יש אנשים שהזמן שלהם שווה יותר מההתעסקות הנ"ל.
יש אנשים בטרואמה כללית ממכירה בעבר ורוצים לגמור עם זה כמה שיותר מהר.
בין הסקאלה הזו של אנשים שמוכרים/קונים עם אנשים פרטיים לבין אנשים שעושים טרייד לכלי חדש מהחברה, יש אנשים שמוכנים לשלם על השירות הזה של לסגור את תהליך המכירה והקניה במקום אחד.
אלו אנשים שאין להם כסף לעשות טרייד על כלי חדש, אבל מוכנים לשלם פרמייה שתחסוך להם את הזמן והעצבים של למכור כלי ולקנות כלי משומש אחר.
אנשים שלא חיים בסרט מבינים שסוחר צריך להרוויח, מבינים שיש פרמייה לשלם על הנוחות הזו שלא להתעסק עכשיו עם מכירה ובהתאם כלים ימכרו באופן יחסי [מי יותר ומי פחות] במחיר נמוך ממחיר השוק או מהמחיר שהיו מוכרים לאדם פרטי.
אז כן, יש [לא מעט] מקרים שאנשים מוכרים נבלות, וכן, יש מקרים [כמו שציינו פה] שהסוחר עף על עצמו ומוכר כלי ב- 1000% מעל המחירון - מקרה קלאסי של מוכר שחי בסרט וסוחר שקנה ממנו וחי בסרט...
במקרים כאלו, איזה מזל שאף אחד לא מכריח אותנו לקנות מהם![]()
אני דווקא רוצה לעודד את הרעיון וחושב שברגע שתפתח נישה מסויימת ותצבור שם אמין, הלקוחות יבואו כאפקט העדר.
כמובן שברגע שאתה מחליט לעשות משהו מהלב, אמנם לא תתעשר ממנו אבל כמו שציינת תקום כל בוקר לעבוד עם חיוך, זה שווה הכל.
להבדיל אלף הבדלות מעסק קטן ופרטי, כשביג בויס טויס נפתח הם פנו לקהל גם בגישה של שירותיות, אמינות ושקיפות מול הלקוח,
לא יצא לי לבצע עסקה איתם אך מתגובות ששמעתי וקראתי (מחזיר אותך לאפקט העדר) נשמע שזה מקום שהייתי בודק אופציה להכנס אליו.
**לא עובד בשום מקום שקשור אליהם, לא קשור אליהם בשום אופן ולא בכוונתי להמליץ למישהו להגיע לשם כי פשוט אין לי ניסיון איתם.
שם הסוכנות ניתן לשם הדגמה לחשיבות יחסי ציבור טובים עם שילוב של שירות לקוחות טוב, שמעצמו יעשה את עבודת הפרסום עבורך.
כל עוד לא תהיה בראש של להתעשר תוך גניבה/גזל/שקרים ושאר ירקות, לך אחרי מה שעושה לך טוב ואין לי ספק שתצליח, החיים קצרים מדי
להבדיל אלף אלפי הבדלות, רועי ומאיר (ושי) אנשים זהב, אבל שלושתם מגיעים עם עבר עשיר בתחום, עם לקוחות שזוכרים אותם שנים אחורה, והם גם ממוקמים בלב הסצינה.
והם גם משווקים מורשים של הונדה.
לבוא מאפס, לפתוח חנות בלי ניסיון קודם בתחום, במיקום לא מרכזי, אני לא הייתי ממליץ, מדובר בסיכון גבוה.
רוצה להבין איך העסק עובד? כנס לעבוד כשכיר באחת מהסוכניות, צבור ניסיון (ושם), ואם תראה שאתה אוהב, רוץ על עסק משלך.
זה השנקל שלי לדיון.
נערך לאחרונה על ידי danielk; 15-07-2019 בשעה 14:31.
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
אוסיף למה שנרשם למעלה כי לתחושתי אתה בחור צעיר ללא נסיון עסקי.
אם אכן כך גש לקחת קורס לניהול עסקים שילמד אותך לבנות תוכנית עסקית נכונה.
פתיחת עסק חדש בייחוד אם אין לך ספונסר שיחזיק אותך ויסגור את המינוסים משולה לבור שאתה צריך למלא.
הבור זו ההשקעה הראשונית המילוי זה הכסף.
כעת
השקעת ויש לך עסק מוכן ציוד על המדף והוצאות קבועות.
הבעייה שלא בטוח שמחודש ראשון אתה כבר מכסה את ההוצאות ואז הבור מעמיק.
שרדת חודשיים מע"מ שולח דרישה לתשלום וריצוח לאומי ואותם לא ממש מעניין שאתה כרגע בהפסדים.
איתם גם בעל הנכס ששכרת ואולי חברות הציוד ששלימת בהקפה.
חשמל וקצת מים.
דיברת על מועדון חברים אז בטח אתה כבר משלם על השקה חגיגית מזן כזה או אחר.
ואז רינה מבנק דיסקונט מתקשרת להציע לך הלוואה לכיסוי המינוס כי אתה בחריגה ( רינה זו הנודניקית שמתקשרת אליי כל פעם ותאמין לי שהמצב שלי תותים )
ואתה נשאב לתוך גילגול הכספים והרחבת הבור.
נסיון עסקי ותוכנית עסקית תלמד אותך מה לעשות ואיך לעשות.
עבודה מקדימה בתחום תיתן לך פרספקטיבה וידע איך לתפעל ואולי גם מספר לקוחות.
מאחר ומדובר בטרייד אז ידע במכונאות וחשמל אופנועים יכול להיות מבורך כדי שלא תיפול בפח ותהיה לך היכולת לתקן דברים בעצמך ולזהות תקלות בכלים בהם אתה הולך לשכור.
כותב שורות אלו היה בעלים של חברת הסעים בעברו ומברך על היום שהוא מכר אותה והלך להיות שכיר.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אם יש סיבה שבגללה הייתי נמנע מלפתוח סוכנות כזאת, (מעבר לקשיים שצוינו כאן), היא ההתעסקות עם חלק מקהל הלקוחות שבטוח שמגיע לו הכל, ושצורת ההתנהלות שלו באה מעולם העבריינות.
ויצא לי לראות לא מעט כאלה מסתובבים בסוכנויות בתקופה שחיפשתי אופנוע.
הבחור ציין שהוא עבד כשכיר במוסך והוא בקשרים טובים עם הבעלים והכיוון הוא לעבוד בהתחלה איתם.
בלי שום קשר אני חושב שזה רעיון מעולה להתחיל כשכיר בסוכנות וללמוד "על חשבון אחרים" את כל שברצונך ללמוד.
אני לא טוען שכל מה שנאמר מעליי הוא לא נכון, אבל מדובר ב"worst case scenario".
אם זה מה שמדגדג לך כל בוקר לעשות, אז למה להיות שכיר ולהשקיע את כל כולך בעבודה אחרת בציפייה שמתישהו יהיה לך זמן לעשות את שאתה באמת אוהב ורוצה לעשות,
במקום להשקיע את כל כולך במשהו שאתה באמת אוהב ורוצה לעשות?
כולנו רואים את החיים אחרת, הכל שאלה למה אתה מתחבר יותר.