אתה שם 100 אש"ח על אופנוע, ונרתע מצריכת הדלק?!
צא מנקודת הנחה שזה יהיה 1/18 בשיוט 140. זה +/- מה שאופנוע ליטר אוכל, עם וריאציות קטנות לפה ולשם.
מה הצריכה ב"שיוט" 180 עם פתיחות, השד יודע.
הכל תלוי ביד ימין...
אתה שם 100 אש"ח על אופנוע, ונרתע מצריכת הדלק?!
צא מנקודת הנחה שזה יהיה 1/18 בשיוט 140. זה +/- מה שאופנוע ליטר אוכל, עם וריאציות קטנות לפה ולשם.
מה הצריכה ב"שיוט" 180 עם פתיחות, השד יודע.
הכל תלוי ביד ימין...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני שם כ 70 אלף על יד שנייה....
וכן אני עושה 160 קמ יומי על כבישים מהירים... והאלטרנטיבות הם Z1000 ו GSXS1000 שלהם צריכה יותר טובה אך מרווח טיפולים קטן (6 לעומת 10 ב MT).
כבעל ורסיס 1000 שהמנוע שלו זהה ל-Z אני יכול להגיד לך שאין מה לחשוש מהטיפולים הקרובים, העלות היא מזערית אל מול התמורה.
בתכנון נכון אתה יכול להוזיל את המחיר הרשמי יותר מחצי היינו טיפול קטן בכ-450 ש"ח וטיפול גדול קצת יותר.
כלי יעיל יותר עבורך יהיה הרוסיס 1000 כיוון שהוא יותר גבוה תנוחת ישיבה מצוינת למרחקים והבונוס שניתן להוסיף לו ארגזים מקוריים
שניתנו לך ים מקום במיוחד כשאתה רחוק מהבית. האופנוע יודע לשייט במהירויות נכונות ועדיין יותר חסכוני בדלק מהאלטרנטיבות שהצעת
כי הוא פחות מעודד לפתיחת גז חזקות.
ה-MT חוליגן לא קטן ותנוחת הישיבה בו כמתבקש. אם תזכור שחלק מהרכיבה שלך יהיה בתוך העיר או בתנועה צפופה הורסיס יותר נוח.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שוב, צריכת הדלק באופנוע ליטר תלויה בעיקר ביד ימין ולא בדגם.
הפער בין בצריכה בין שיוט 140 עם האצות מתונות וגז קבוע לבין שיוט 180 שכולל "פתיחות" והרבה שינויי מצב גז, יכול בקלות להגיע ל-50%.
לכן, כשאתה אומר ש"צריכת דלק של X טובה יותר מ-Y" - אתה כנראה משקר לעצמך. וגם אם אתה צודק, אלה הבדלים זניחים אל מול ההבדלים שסגנונות רכיבה שונים מביאים על אותו אופנוע בדיוק.
ורק כדי למסמר את זה סופית: הבדל של ליטר ל-100 ק"מ (הבדל גדול מאוד, אם תשאל את הרוכב הממוצע. לא זניח בכלל) - מסתכם ב-6.5 שקלים ל-100 ק"מ, שהם פחות מ-100 שקלים בחודש בנסועה ממוצעת. הבדל של 1200 שקל בשנה... אם נמשיך עם המתמטיקה, זה אומר שתוכל להסתפק באופנוע ב-65 במקום 70, והפער יכסה לך את הליטר דלק הנוסף 4 שנים קדימה![]()
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual