
נכתב במקור על ידי
KKatkov
כל אופנוע באשר הוא יכול לנסוע בכביש עפר.
לצורך העניין, עשיתי את השבילים בבן שמן עם בנדיט 1200. הייתי צריך להגיע לנקודה ביער, אז הגעתי. כיף זה לא היה.
מצד שני, כביש עפר מהודק ממש לא דורש דו"ש אמיתי (כזה עם כנף גבוהה, בלי מגן רוח וכו' - כמו ה-DR-ים שהוזכרו). אמנם אלה כלים מעולים, זולים, פשוטים, קלים לרכיבה ושימושיים - אבל אם אתה לא מתחבר אליהם, זכותך. היכולות שלהם בשטח הם הרבה מעבר ל-5 ק"מ של כביש גישה שאינו סלול, ונשמע שאתה לא מעוניין ביכולות אלה.
אני אתן כמה כיוונים, ואתה מוזמן להגיד מה מתוכם רלוונטי עבורך:
הראשון: דו"ש שנראה טוב - CRF250 RALLY. כלי מאוד זול לאחזקה (אולי אפילו יותר זול מקטנוע), נמצא בקטגוריה הנמוכה מבחינת ביטוח. יעשה בכיף בינעירוני על 100-110 קמ"ש עם קצת רזרבות (כמו קטנוע 250).
השני: אדוונצ'ר קטן מוטה כביש. ורסיס 300, ב.מ.וו G310GS, הונדה CB500X. אלה אופנועים שלוקחים את האיזון בין כביש לשטח חזק מאוד לכיוון הכביש, ובעצם - אלה אופנועי כביש מעט גבוהים יותר. הם נוחים מבחינת ישיבה, בעלי מיגון רוח כזה או אחר, ומתלים רכים יחסית להתמודדות עם שבילי עפר. בעצם, זאת הגרסה הדו-גלגלית לקרוסאוברים שמציפים היום את הרחובות.
השלישי - אדוונצ'ר בינוני מוטה כביש. ויסטרום/ורסיס/טרייסר 700 ודימיהם. לכולם יש גרסת A1 (למיטב זכרוני). אלה גם קרוסאוברים, אבל בליגה אחרת לגמרי: אלה אופנועים שנוח לכסות איתם גם כמה מאות ק"מ ביום במידת הצורך, מאפשרים שיוט נינוח גם בכבישים היותר-מהירים בארץ, ואפשר לטייל איתם בזוג בלי "לקפל" את המתלים וכו'.
אם כל אלה בכל זאת מזכירים לך דו"ש, ואתה רוצה דווקא אופנוע כביש - לך על זה. מאמין שלא תהיה לך בעיה לעבור כמה ק"מ של שביל גישה, רק קח בחשבון שבימים בגשומים זה יכול להיות מאתגר יותר.
וסתם כרעיון (לא פרקטי, כנראה) - בהודו הם עושים חתיכת שטח עם רויאל אנפילד. אם בא לך על סגנון הרטרו-קאסטום-כביש, תחשוב על אנפילד... רק קח בחשבון שה-500 לא נוח בשיוט מעל 90-100 קמ"ש עקב הויברציות (כך שמעתי), וה-650 הדו-צילנדרי לא ברור האם כבר נחת בארץ.