בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו בתוך הערים והישובים למעלה מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ולמעלה מ 2,300 נפצעו באורח קשה בתאונות רכיבה על אופנוע. בממוצע של העשור האחרון, כל שנה נפגעים למעלה מ – 2,000 בני אדם בתאונות אופנועים וקטנועים בתוך הערים והישובים.
הקטנועים והאופנועים הם כלי תחבורה פופולארי מאוד בישראל: מזג האוויר בארץ נוח יחסית לרכיבה בכל עונות השנה, מדובר על כלי רכב זול שפותר את מצוקת החניה, מזהם פחות, מפחית את עומסי התנועה ומאפשר עצמאות כבר מגיל 16, בו ניתן להוציא רישיון נהיגה לכלי רכב דו גלגלי.
יחד עם זאת, מחקרים מראים, כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי. בנוסף, ארגון הבריאות העולמי מעריך כי שיעור ההרוגים (לכל 100 מיליון מייל נסועה) גבוה פי 34 בקרב רוכבי אופנועים בהשוואה לנוסעים ברכב.
הסיבות לכך רבות: לרוכב הדו גלגלי אין שלדת הגנה, חגורות בטיחות או כריות אוויר, מדובר על כלי רכב לא יציב, מעקות הבטיחות מותאמים בארץ לרכבים פרטיים ולא לרוכבי הדו גלגלי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, הסימונים על הכביש מחליקים ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.
סעו בזהירות.
http://mynetkfarsaba.co.il/%d7%97%d7...d7%aa/249844/2