לטעמי אפשר לפזר בפורום יותר תזכורות מסוג זה כעדות לכך שהכביש הוא מקום מסוכן.
גוף מפורק, בדרך לשיקום.
אתמול בלילה, חבר טוב התרסק על רכב (או שרכב התרסק עליו), עבר היום מטיפול נמרץ לחדר טראומה, אחרי ניתוחים והרדמה.
סעו בזהירות, תחזרו הביתה בשלום, שיקול דעת וסבלנות, זה הכל. רק בריאות לכולם.
(סליחה אם הפוסט אישי)
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
לטעמי אפשר לפזר בפורום יותר תזכורות מסוג זה כעדות לכך שהכביש הוא מקום מסוכן.
אחת הסיבות שהאנדורו בפריחה
פעם הכביש היה פחות מסוכן.
אנשים היו במקסימום מתעסקים עם להחליף תחנה ברדיו.
היום (ואנחנו הרוכבים רואים את זה יותר מכולם) אנשים עסוקים בכ"כ הרבה דברים חוץ מבנהיגה... הדבר המפחיד פה הוא שילדים לומדים מההורים. והילדים היום לומדים שלא צריך ידיים על ההגה ועניים על הכביש ובמראות, כך שהתופעה רק תחמיר.
תסתכלו במראה של מי שאתם עוקפים כדי לראות מה הוא עושה. לחנך אותם לא נצליח, אני אישית על זה כבר ויתרתי. לפחות תשמרו על עצמכם.
ואתם- אלה שרוכבים עם הטלפון בתוך הקסדה- תפסיקו. זה עלול להציל לכם את החיים.
בריאות לכולם.
אני עוקב אחרי מבזקי חדשות, בחודשים האחרונים, לפחות ככה זה מרגיש - יש החמרה ממש. אני לא חושב שיש יום אחד שאני לא רואה מבזק על תאונת אופנוע עם איזה פצוע קשה/אנוש, הרבה פעמים יותר מאחד. והרבה פעמים במקומות שאני עובר בהם כל הזמן. פחד ממש.
החלמה מהירה ובריאות
גם אני מתרשם שיש יותר דיווחים לאחרונה על תאונות אופונוע. לא יודע איך לאכול את זה כי אני מפריד (ואולי בטעות) בין רוכבי קטנועים לקהל האופונענים הבוגר יותר.
גם החום הכבד לדעתי משפיע מאוד על האחיזה. רוכב עם Conti 3.
אתמול מיהרתי לירוק רחוק עם פניה שמאלה בלמתי טיפל'ה חזק. לא הייתי במוד או אגרסיבי אבל ננעל האחורי למספר מ' שקיפץ מצד לצד סטייל דואהן בין הגבשושיות ואחריו הצטרף הקדמי. הפעלול הבלתי רצוני הסתיים לפני הפניה. הודיתי לאלוהים והברואים שחשבו על ה ABS אבל תמהתי הכיצד. עוד מישהו שחושב שהחום משפיע לרעה על האחיזה?
האמת שגם אני מרגיש איבודי אחיזה פה ושם בבלימות חזקות על אספלט חם, הייתכן שהחום יוצר אפקט של כביש רטוב?
אני רוכב ממוגן ב100% מהזמן וכשאני עובר על יד קטנוען ערום אני אומר לעצמי הנה, אלה הטיפוסים שעליהם אני שומע ברדיו.
מכבסת מילים ל "לי זה לא יקרה"?
Sent from my S60 using Tapatalk
כן, יש בזה מן ההיגיון.
אם הצמיג הוא צמיג ספורט שמתחמם מהר + הכביש מחזיר חום של 70-90 מעלות + מהירות לא גבוהה (לא מתקרר מספיק) - אז יש הגיון בזה שאתה תבלום והצמיג פשוט יתנהג, בהרגשה, כמעט כמו מים ויתן החלקה.
סתם בשבעל השאלה:
באיזה צמיגים מדובר וכמה זמן הם משומשים?
Sent from my MI 5X using Tapatalk
כן, צריך להיזהר בימים רותחים במיוחד.
היה לפני כמה ימים 37 בי-ם, ונכנסתי לפנייה שאני עושה כל יום, ופתאום האחורי התחיל להחליק למרות שהייתי במהירות רגילה לחלוטין.
בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו בתוך הערים והישובים למעלה מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ולמעלה מ 2,300 נפצעו באורח קשה בתאונות רכיבה על אופנוע. בממוצע של העשור האחרון, כל שנה נפגעים למעלה מ – 2,000 בני אדם בתאונות אופנועים וקטנועים בתוך הערים והישובים.
הקטנועים והאופנועים הם כלי תחבורה פופולארי מאוד בישראל: מזג האוויר בארץ נוח יחסית לרכיבה בכל עונות השנה, מדובר על כלי רכב זול שפותר את מצוקת החניה, מזהם פחות, מפחית את עומסי התנועה ומאפשר עצמאות כבר מגיל 16, בו ניתן להוציא רישיון נהיגה לכלי רכב דו גלגלי.
יחד עם זאת, מחקרים מראים, כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי. בנוסף, ארגון הבריאות העולמי מעריך כי שיעור ההרוגים (לכל 100 מיליון מייל נסועה) גבוה פי 34 בקרב רוכבי אופנועים בהשוואה לנוסעים ברכב.
הסיבות לכך רבות: לרוכב הדו גלגלי אין שלדת הגנה, חגורות בטיחות או כריות אוויר, מדובר על כלי רכב לא יציב, מעקות הבטיחות מותאמים בארץ לרכבים פרטיים ולא לרוכבי הדו גלגלי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, הסימונים על הכביש מחליקים ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.
סעו בזהירות.
http://mynetkfarsaba.co.il/%d7%97%d7...d7%aa/249844/2