במדינה בה צריך לקחת משכנתא קטנה כדי לקנות, להחזיק ולתחזק אופנוע, הסבירות לניצול יעוד האופנוע, נמוכה ביותר.
אם ההתאמה בין הרוכב לאופנוע היא מדד ההצלחה ההנאה והשימושיות, עד כמה באמת מתאים הכלי שלנו לנו?
כמה בעלי BMW כאלה אתם מכרים?
וכמה יהיו מספיק אמיצים להגיד קניתי אופנוע אבל אני ממש לא מנצל אותו לייעודו?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
במדינה בה צריך לקחת משכנתא קטנה כדי לקנות, להחזיק ולתחזק אופנוע, הסבירות לניצול יעוד האופנוע, נמוכה ביותר.
Erez Ronen
אני נוטה לקנות אופנועים שלא בהכרח מתאימים למה שאני עושה איתם ונהנה מאד, חלק גדול מהיעוד של האופנוע מגיע ממחלקת המרקטינג ולא מהיעוד האמיתי של האופנוע.
הGS הוא דוגמא טובה, רבים קנו אותו נכנסו לשטח קשה ושברו אותו לחתיכות קטנות.
הGS לא מיועד לזה אבל המארקטינג של במוו ישים תמונות של GS בשטח בכל הזדמנות
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
זו שאלה שהתשובה עליה יכולה להשתנות בכל רגע נתון
בעקרון הNC שרכשתי הוא כלי שברוב הימים מתאים לי כמו כפפה ליד.
יחסית זול
יחסית זול להחזקה.
אני מניח שיהיה גם אמין.
קל לתפעול.
נח.
זריז דיו לקחת אותי לנסיעות גם בבין עירוני.
לא מאיים ולא מספיק מהיר כדי להכניס אותי לבית סוהר.
התנהגות צפוייה וטובה בכבישים טכניים.
נח בזוג ( אישתי קטנת ממדים עם LOKIMONSTERSON העסק הופך קצת צפוף )
אפילו יפה למדיי (עניין של טעם כמובן)
ככלי תחבורה מושלם.
אבל ברגע שאני רוצה קצת יותר ריגוש אני מבין כמה האופנוע הזה שהוא מצויין בשוטף ואפילו מהנה לא מתאים לרכיבות הסופ"ש שם אני מחפש את כל מה שהוא לא וזה כלי מרגש.
האידאלי מבחינתי הNC ליום יום
איזה ZZR1400 לסופ"ש
ואולי איזה דו"ש קיצוני לשטח.
ואם נשאר עודף כלי ספורטיבי קטן נפח למסלול.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הבנתי שהתמונה לדוגמה בלבד.
אני יכל להגיד ש לא מנצל את האופנוע שלי עד הסוף,אבל לי טוב עם הרגשה שיש לי תמיד לאן להתקדם![]()
כנראה בגלל שלא כל אופנוע מתאים לכל אחד השוק כל כך ערני, לא הרבה רוכבים מחזיקים אופנוע מעבר לשנה-שנתיים. עד שנופלים על בחירת ליבם
אני עם בברלי 350, והוא משמש ביומיום כוספה לעיר ופעמיים בחודש בערך כאופנוע אדוונצ'ר, טיולי קאמפינג בכל הארץ בזוג, היה בחרמון פעמיים והרבה פעמים בצפון, בים המלח, כמעט באילת...
אז מבחינתי אני מנצל אותו ליעודו ומעבר.
את ה-GS שלי אני מנצל במלואו, רק שזה GS500.
אני יכול בכנות להגיד שאני מנצל את כל מה שיש לאופנוע הזה להציע. אופנוע שתוכנן כ-commuter עובד אצלי ככלי תחבורה עיקרי ויחיד, חולץ פקקים, אופנוע תיור עם ארגז ותיקי צד בסופי שבוע וגרזן כביש בהרים פעם באף פעם, שיכול לתת אחלה קרב לכלים קצת יותר גדולים.
אבל לא הייתי קונה אדוונצ'ר בנפח ליטר. עם כל הכבוד ל-18 אלף ק"מ בשנה שאני תופר, אני לא צריך את זה. בהחלט רוצה עוד טיפה מקום, עוד 25 סוסים שיהפכו את השיוט ב-140 לנעים כמו 115. מעבר לזה? לא רוצה, לא צריך, ניסיתי, מוגזם בשבילי. אני אוהב לסחוט מאופנוע כל מה שיש לו להציע, ולבקש עוד.
סקר בלי שווארמה?
לא עונה
XT600E - אחרי 5 שנים איתו ויותר מ 50000 ק"מ - הכלי נוצל לכל הצרכים שלי כולל רכיבות שטח וטיולי כביש, בדיעבד יכולתי לנצל יותר וזה כנראה יקרה אחרי השיפוץ היזום.
WR250R - קצת פחות מחודש איתו, בית-עבודה עם סיבוב של 120 ק"מ פעם בשבוע לסידורים במרכז והוא מרגיש מעולה (חוץ מהכיסא ששובר לי ת'תחת ויוחלף בעתיד). בגדול הקרבתי נוחות בכביש למען נוחות בשטח ואחרי טיול בשבת האחרונה (בשטח) אין ספק שהוא הרבה יותר מהנה מה-XT (במיוחד שלא צריך להרים בהמה של 170 קילו כשהיא נופלת), עד כמה אנצל אותו בשני התוואים - רק העתיד יגיד.
אופנועים וצרכנות נבונה אינם דברים שבד"כ עולים בקנה אחד. כמו סמארטפונים.
נראה לי שמדובר קצת בשאלה של ביצה ותרנגולת. אם יש לך אופנוע ספורטיבי, תהייה יותר במסלולים ואם יש לך אופנוע שטח תנצל יותר שטח. ממה שאני רואה מסביבי הרוב נוסעים על כלים שהם אוברקיל רציני לסוג השימוש העיקרי. גם אני בחבילה, כן? רוצה אופנוע ליטר ורצוי שעושה שטח.
אני חושב שבלא מעט מקרים, בייחוד בארץ שלנו, איפה שהאופנוע ברוב המקרים משמש ככלי תחבורה לכל דבר ולא צעצוע לזמן הפנוי כמו נניח בצפון אמריקה, האופנוע נקנה בשביל מטרה כלשהי. אם אתה רוצה לרכב במסלול - אתה תקנה אופנוע ספורט, אם לרכב במסלול וטיולים ארוכים בנוחות סבירה - נייקד, אם אתה רוצה לטעום שטח אבל חייב להגיע לעבודה דרך הפקקים - דו"ש, וכן הלאה. אני נניח קניתי 500 סמ"ק מהסיבה הפשוטה שרציתי אופנוע שיהיה לו יותר נוח לעשות טיולים מהדרום לצפון על כבישים מהירים מה-250 סמ"ק שהיה לי.