בגדול שיא המומט זה סלד שבו יש את הנצילות האנרגטית והתרמודינאמית הטובה ביותר במנוע נתון. עכשיו זה נחמד וטוב בהילוכים גבוהים ופחות טוב בהילוכים נמוכים.

בהילוכים נמוכים אין עומס נגדי על המנוע העברה בסלד גבוהה בעצם יוצרת אנרגיה לא מנוצלת , האנרגיה הזו חייבת לבצע עבודה לדחוף אופנוע היא דחפה ועדיין נשאר עודף אז זה הולך לחיכוך ופיתול מיותר של חלקי המנוע.

לדוגמא לתת גז בסרק על המנתק כדוגמא קיצונית בעצם מפנה את כל הכוח של המנוע כלפי עצמו והורס אותו.
כל עוד יש עומס על המנוע והאנרגיה המיוצרת משומשת להנעת הכלי הכל טוב