ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
בגדול שיא המומט זה סלד שבו יש את הנצילות האנרגטית והתרמודינאמית הטובה ביותר במנוע נתון. עכשיו זה נחמד וטוב בהילוכים גבוהים ופחות טוב בהילוכים נמוכים.

בהילוכים נמוכים אין עומס נגדי על המנוע העברה בסלד גבוהה בעצם יוצרת אנרגיה לא מנוצלת , האנרגיה הזו חייבת לבצע עבודה לדחוף אופנוע היא דחפה ועדיין נשאר עודף אז זה הולך לחיכוך ופיתול מיותר של חלקי המנוע.

לדוגמא לתת גז בסרק על המנתק כדוגמא קיצונית בעצם מפנה את כל הכוח של המנוע כלפי עצמו והורס אותו.
כל עוד יש עומס על המנוע והאנרגיה המיוצרת משומשת להנעת הכלי הכל טוב
זה לא ממש מדויק.
אם אין עומס על המנוע, העבודה תבזבז פשוט על חום. דווקא העומסים והפיתול בחלקי המנוע יהיה קטן יותר.
גם חום יתר זה לא מדהים, ולכן באמת לא מומלץ לעמוד בסרק ולתת גז, בעיקר שגם אין קירור יעיל במצב הזה.

מבחינת העברת הילוכים לדעתי אין סיבה לנהוג אחרת בהילוך נמוך. עדיין האזור הטוב ביותר הוא בין שיא המומנט לשיא ההספק.
זה נכון שבהילוך נמוך שיא ההספק יגיע "מהר" יותר וביותר "קלות" ולכן תצטרך להעלות הילוך יותר מהר, אבל אין בעיה לתת גז בהילוך נמוך.