ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
זה לא ממש מדויק.
אם אין עומס על המנוע, העבודה תבזבז פשוט על חום. דווקא העומסים והפיתול בחלקי המנוע יהיה קטן יותר.
גם חום יתר זה לא מדהים, ולכן באמת לא מומלץ לעמוד בסרק ולתת גז, בעיקר שגם אין קירור יעיל במצב הזה.

מבחינת העברת הילוכים לדעתי אין סיבה לנהוג אחרת בהילוך נמוך. עדיין האזור הטוב ביותר הוא בין שיא המומנט לשיא ההספק.
זה נכון שבהילוך נמוך שיא ההספק יגיע "מהר" יותר וביותר "קלות" ולכן תצטרך להעלות הילוך יותר מהר, אבל אין בעיה לתת גז בהילוך נמוך.
איך האנרגיה תלך על חום?
נניח שבסרק המזרק מזריק 30 גרם דלק לפעימה
בפול גז כ300 גרם דלק לפעימה.
משמע פי 10 אנרגיה פוטנציאלית בשריפה.
חלק ילך לחום אותו החלק בידיוק שילך לחום גם תחת עומס כי מדובר על יעילות טרמית קבועה ללא קשר לסרק או עומס . חלק ילך לחיכוך ששוב יתורגם לחום ובלאי.
חלק לרעש והרעש זהה בנסיעה.
חלק ילך לפיתול החלקים הפנימיים של המנוע
חלק ילך כנצילות.
חלק לתנועה

האנרגיה ששונה בין נסיעה לעמידה בסרק זה בעצם שאין כלום שהולך לתנועת הרכב .
ויש לך פי 10 יותר אנרגיה לבזבז , מה כן משתנה? עוצמת הפיתול והחיכוך.

אגב זו הסיבה שבגללה יש בלאי מואץ בחצאיות בוכנה בהרבה גז על סרק . הטלטל לא מתנגד ומאזן את הבוכנה והופך תנועה אנכים לסיבובי. והגזים גורמים לסיבוב הבוכנה בתוך הצלינדר והבוכנה נעה באלכסון עם המון עוצמה עודפת.
זה המון בלאי במנוע בלאי מיותר.