ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
איך האנרגיה תלך על חום?
נניח שבסרק המזרק מזריק 30 גרם דלק לפעימה
בפול גז כ300 גרם דלק לפעימה.
משמע פי 10 אנרגיה פוטנציאלית בשריפה.
חלק ילך לחום אותו החלק בידיוק שילך לחום גם תחת עומס כי מדובר על יעילות טרמית קבועה ללא קשר לסרק או עומס . חלק ילך לחיכוך ששוב יתורגם לחום ובלאי.
חלק לרעש והרעש זהה בנסיעה.
חלק ילך לפיתול החלקים הפנימיים של המנוע
חלק ילך כנצילות.
חלק לתנועה

האנרגיה ששונה בין נסיעה לעמידה בסרק זה בעצם שאין כלום שהולך לתנועת הרכב .
ויש לך פי 10 יותר אנרגיה לבזבז , מה כן משתנה? עוצמת הפיתול והחיכוך.

אגב זו הסיבה שבגללה יש בלאי מואץ בחצאיות בוכנה בהרבה גז על סרק . הטלטל לא מתנגד ומאזן את הבוכנה והופך תנועה אנכים לסיבובי. והגזים גורמים לסיבוב הבוכנה בתוך הצלינדר והבוכנה נעה באלכסון עם המון עוצמה עודפת.
זה המון בלאי במנוע בלאי מיותר.
אני לא מספיק מבין בפיזיקה של מנועים כדי לענות לך על כל השאלות.
מה שאני כן יודע זה שפיתול לא מבזבז אנרגיה.
כדי לבזבז אנרגיה צריך לבצע עבודה, וזה מצריך תנועה. פיתול הוא סטטי ולכן לא מבזבז אנרגיה.
זה כמו שתעמוד מול הקיר ותדחף אותו ממש חזק - אתה מפעיל כח אבל לא מבצע עבודה על הקיר ולכן גם לא מבזבז אנרגיה. כנראה שתתבזבז אנרגיה בצורת חום שיפלט מהשרירים שלך שמתאמצים למרות שהקיר לא זז. אם תדחף ארגז בעזרת אותו הכח שדחפת את הקיר, תבצע עבודה על הארגז ולכן תבזבז אנרגיה, וכנראה שהשרירים שלך יתחממו פחות.