
נכתב במקור על ידי
strelok89
איך האנרגיה תלך על חום?
נניח שבסרק המזרק מזריק 30 גרם דלק לפעימה
בפול גז כ300 גרם דלק לפעימה.
משמע פי 10 אנרגיה פוטנציאלית בשריפה.
חלק ילך לחום אותו החלק בידיוק שילך לחום גם תחת עומס כי מדובר על יעילות טרמית קבועה ללא קשר לסרק או עומס . חלק ילך לחיכוך ששוב יתורגם לחום ובלאי.
חלק לרעש והרעש זהה בנסיעה.
חלק ילך לפיתול החלקים הפנימיים של המנוע
חלק ילך כנצילות.
חלק לתנועה
האנרגיה ששונה בין נסיעה לעמידה בסרק זה בעצם שאין כלום שהולך לתנועת הרכב .
ויש לך פי 10 יותר אנרגיה לבזבז , מה כן משתנה? עוצמת הפיתול והחיכוך.
אגב זו הסיבה שבגללה יש בלאי מואץ בחצאיות בוכנה בהרבה גז על סרק . הטלטל לא מתנגד ומאזן את הבוכנה והופך תנועה אנכים לסיבובי. והגזים גורמים לסיבוב הבוכנה בתוך הצלינדר והבוכנה נעה באלכסון עם המון עוצמה עודפת.
זה המון בלאי במנוע בלאי מיותר.