הרגע הזה שנגמר לך פתאום השול הימני והופך לאי תנועה, ואז אתה צריך לשבור שמאלה אל הנתיב הכי ימני - זאת נקודה מאוד מסוכנת להיות בה, צריך להיות אחראי ולהשתלב לפני, אבל במציאות מה שקורה שכולם רוכבים עד המילימטר שול האחרונים ואז נתקעים ככה או ככה, כי לך תסע עכשיו צמוד לאוטובוס או משאית ותדבק אליו מצד ימין שלו על הגבול בין האי תנועה לסנטימטר כביש שיש לך. דווקא כשהאי גדול ויש עליו רוכבים, הם מאוד בולטים ורכבים בפקק שמים לב אליהם בקלות ויש להם מרווח תמרון גדול ואפשרות להשתלב בקלות לאן שבא להם בסוף.
אולי זה לא חוקי, אבל ברוב המקומות, לא כזה סיפור גדול ולא כזה מסוכן, עובדה שאלפי רוכבים מבצעים את העבירה הזאת אחד אחרי השני כל הזמן באיילון בלי להתרגש במיוחד, בניגוד לנסיעה באדום למשל - למה ? כי הם לא מרגישים שהם לוקחים איזה סיכון מיוחד ומפריעים למישהו בתנועה, ולהפך, לראות את הנתיב החוקי שלך נגמר ואתה צריך להתקע באיזו משאית, אחרת אתה עובר על החוק, האופציה השפויה יותר נראית פתאום פשוט לעבור על החוק ולהמשיך לרכב על אי תנועה.
אז שוב, אני מבין שזה לא חוקי ואני לא מבקש שישתנה עכשיו חוק... אבל חבל שדווקא את זה בחרו לאכוף כל כך ממוקד, נראה כמו כסף קל.
אני מסכים איתך.
לגבי השול השמאלי שבהרבה מקרים בחלק הצפוני של איילון דרום הוא ברוחב של נתיב וחצי לעומת שול שמאלי צר ומלא השתלבויות. מהחינה בטיחותית עדיף לרכב על השול השמאלי במקומות אלו - אבל חוק זה חוק!
לגבי אי התנועה המצוייר, הידוע בשם תמרור ד-14, הוא אכן שטח מסוכן ולרוב תמרור מיותר וארוך. האפשרות החוקית, לחזור ולהשתלב בתנועה - מסוכנת. ציירתי כאן שני קווים. הקו האדום מבחינתי סכנת נפשות. רכב שהחליט ברגע האחרון לרדת במחלף ייתפרץ לאי בלי להסתכל (וגם אם יסתכל זה שטח מת) ויוריד את האופנוען שעבר שם. הקו הכחול לעומת זאת, אם עושים את זה לאט ובזהירות, בטוח יותר משתי האלטרנטיבות הקודמות. אבל עם המצלמות החדשות כנראה שאבחר להשתלב בתנועה - חוק זה חוק!
ארור הכביש 4!
שישימו טקטיות בשני המצויירים בבר אילן צפונה. יעשו בוכטה של כסף.
האשטאג שוטרים מחפשים מטבע מתחת לפנס.
אני חושב שהסיבה היחידה שהזברות ניראות בטוחות זה כיוון שכמות התעבורה בהן קטנה. אם תחשבו על זה אז תבינו שהיכולת של כלי רכב (גם אופנועים) לראות את התנועה על הזברות קטנה יותר, כפי שיעידו כמה הכמעטים שראיתי קורים במקרה שרכב החליט לעלות על הזברות. המראות לא נועדו לזויות כאלו ולראש קשה להסתובב כל כך הרבה. דרך אגב תאונות על הזברה ראיתי רק בין שני אופנועים והמבין יבין.
ופרט אחרון, בתור אחד שחוזר לפני הזברות יוצא שאני מסתכן מאופנועים אחרים שנראה להם מאוד מוזר שאני עושה זאת כאשר הם בסך הכל רוצים לעקוף אותי משמאל כדי להגיע מהר יותר לזברות, למרות שאני אפילו מאותת.
דעתי פה תהיה שונה מהרוב אבל כאחד שמרבה לרכב באיילון לאורך כל תל אביב, אני דווקא מרגיש בטוח יותר בין רכבים.
באזור הקרוב לאי תנועה שכזה, אורבים אותם נהגי "שכחתי פניה" שיכולים לשבור עליך את ההגה ולעבור 2 נתיבים בצורה חדה, כן, גם דרך הזברה. השוליים מלאים ברוכבים חסרי סבלנות, שה-50 קמ"ש שלי כנראה מרגיש להם כמו להזדנב באוטובאן הגרמני אחרי קלנועית נהוגה על ידי חילזון, ועוקפים בצורה מסוכנת. הזברה, לפחות לדעתי, מקום מאוד מסוכן לרוכב דו"ג.
ואני מודע לחלוטין לסכנות שברכיבה בין רכבים, אבל כשכולם בשיירה ואתה ביניהם, הסיכוי שפתאום מישהו יעבור נתיב בפראות כשאין לאן לעבור - נמוך בהרבה.
כשאין לאן לעבור זה נכון, אבל מדובר בנהג הישראלי שאם הטור לא מתקדם כפי שחשקה נפשו הוא יעבור לשני רק כי נראה לו שהוא זז מהר יותר.
אישית אני בעד ספליט ליינינג ולא רוכב על שטח הפרדה, לא היתה לי בעיה לעבור לשול הבא עם מעבר לנתיב שמשמאל לשטח ההפרדה ואז לשול הבא (וגם אז צריך להסתכל טוב במראות שלא מגיע איזה כלי במהירות). בד"כ אני עובר מהשול הימני לנתיב ההאטה (יציאה למחלף) ומשם לנתיב הימני של הכביש המהיר ואח"כ יורד לשול הבא. כשהאי תנועה ארוך אני גם נכנס בין הנתיב הימני לאמצעי כדי למזער פגיעות מכאלו שהחליטו לרדת ברגע האחרון.
מה שכן, כמו שדו גלגלי עושה את זה יש גם כמה נהגי רכבים שחושבים שהם דו גלגלי ונוסעים בימני לכיוון היציאה למחלף (כי שם התנועה זורמת יותר) ואז חותכים שמאלה על האי תנועה באלגנטיות של היפופוטם בעונת הייחום.
אני מאוד מקפיד לא להתפס על הזברות.
ואכן אחד הדברים הכי מקוללים זה ההשתלבות חזרה לכביש מהשול ואחרי הזברה ההשתלבות חזרה בשול כשעדר הרוכבים שלא מכבד את החוק דוהר מימינך.
אני לא מומחה לתעבורה אבל יש כאן "משחק" מסוכן.
בגדול בפקקים אני שמח להיות בסביבה סטרלית ככל שניתן מהפחיות אם זה שול או צד שמאל אני מאמין שזה עדיף על התברברות בין כלי הרכב וברכיבה בקצב סביר יאפשר לך להזהר גם מנהגים שפתאום נזכרים לסטות מהנתיב.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לא לדאוג, מתרגלים לא לנסוע על האי תנועה באיילון עד שזה לא קשה ונהייה זורם.
אני כבר רגיל לא לנסוע על האי תנועה ובאיילון אני הכי מקפיד על כך.