שלום, בservice manual מצויינים מספר שמנים, איזה הכי רלוונטי ומדוע?
יש עדיפות לסינטטי מלא?
שלום, בservice manual מצויינים מספר שמנים, איזה הכי רלוונטי ומדוע?
יש עדיפות לסינטטי מלא?
שמן סינטטי ממלאים בתקופת הרצה כך הצילנדר 'נחרט' בצורה מיטבית למהלך חייו. איזה שמן מלאו בקטנוע במהלך הטיפולים? אני יודע שמטרו מכוונים 10w40 לארבע פעימות של מוטול (החברה שהם משווקים).
לפי התמונה שצרפת אתה יכול לראות איזה שמן מומלץ לטמפ' מנוע - הטמפ' מושפעת מכמה גורמים ביניהם אקלים בארץ ואופי נסיעה. ההבדל בין השמנים הוא בצמיגות, אני אישית ממלא בקטנוע שלי שמן סמיך יותר 10W50 כיוון והמנוע התעייף ושותה קצת שמן (שורף אותו בצילינדר).
נערך לאחרונה על ידי aviran; 08-10-2015 בשעה 22:39.
אין קשר בין סינטטי להרצה, ואם כבר, בד"כ מציינים קשר הפוך - בהרצה כדאי לא לעבוד עם סינטטי, מכיוון ש-א) חיכוך בהרצה זה דבר רצוי, ב) שמן של הרצה נשפך אחרי 1000 ק"מ וזה בזבוז לא קטן.
פותח השרשור, הטבלה מקשרת בין טמפ' הסביבה הממוצעת לבין צמיגות השמן הרצויה, תוך כדי ציון דירוג מינימלי. אם אתה גר בירושלים או בגולן\גליל\איפה שקר - 10w40 או 10w50 יתאימו לך יותר טוב, אם אתה גר במרכז או באילת - אז 15w40 או 20w50 יהיו יותר טובים. אין העדפה לסינטטי מעבר להעדפות הפרטיות שלך.
אז מה יהיה ההבדל בין ללכת על 10w-50 שנותן לי גמישות בטווח טמפרטורות, לבין שמן שמדוייק יותר לסביבה שלי - 15w-40
הרי ש10W-50 כולל בתוכו את הטווח עבודה של 15W-40
10w50 יהיה כמעט בוודאות סינטטי - כי אין מינרליים וכמעט ואין חצי סינטטיים במרווח צמיגות כזה.
15w40 יכול להיות מינרלי או חצי סינטטי, ו-10w40 יהיה בד"כ חצי סינטטי.
כל עוד זה מקיים את טווח הטמפ' הרצוי לך - לא יהיה הבדל משמעותי, מעבר לתכונות השמן עצמו - שזה לא תמיד ברור ואין שום דרך זמינה לדעת.
ג'ק צודק טעות שלי התכוונתי שמן מינרלי