עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 30

אשכול: מהו הנפח האידיאלי לכבישים הארץ

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    18

    מהו הנפח האידיאלי לכבישים הארץ

    אהלן,
    קטגורית הביניים שמתחילה להתמלא באופציות מגוונות גרמה לי לחשוב על הנפח האידיאלי לכבישים ארצינו.

    ברור לי שלרוב הרוכבים יותר נפח= יותר טוב, אבל תכלס כמה מאיתנו באמת משתמשים ב1200 סמ"ק?

    בהנחה שאתה רוכב שומר חוק שלא נוסע תמיד על הקצה ולא מחפש לראות את ה3xx קמש בשעונים, מה הנפח שאיתו נסתדר הכי טוב?
    האם ה250 סמ"ק הוא חלש מדי כדי להסתדר בארץ?
    האם הקפיצה ל300 ו500 נותנות את המענה או שבאמת רק 600 ומעלה יתנו את התשובה.

    כדי להבהיר, אני מתכוון לנסיעות כביש משולבות. זאת אומרת גם נסיעות יום יומיות וגם טיולי כביש.

    אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    השאלה שלך לא מגרדת את המעטפת, זה בדיוק כמו לשאול איזה אוטו הכי טוב?

    אופנוע/רכב הוא נגזרת של צרכים פשרות רצונות וחלומות.

    לכל אחד סדרי עדיפות שונים צרכים אחרים ויכולות כלכליות שונות.

    נפח המנוע אינה ערובה לכלום, כל אופנוע בינוני חדש יעשה את העבודה.
    אבל מי רוצה אופנוע בינוני?

    ה-1200 של ההארלי לא דומה ל-1200 של הוי מקס שלא דומה ל-1200 של bmw
    כולם מספקים לארץ, אבל לא מתאימים לכל אחד.

    שמעתי על משוגעים שהקיפו את הארץ על 50 סמ"ק, וכאלה שהתייאשו באמצע עם אופנוע גדול.

    אופנוע הוא קודם כל קניה רגשית, וכל אחד בוחר למה הוא מתחבר ומה מוציא ממנו את
    הטוב ביותר.

    נכון יש היום המון אופציות מבלבלות אבל רק אתה תדע לתת לעצמך את השובה של מה
    עושה לך אתה זה...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #3
    Member הסמל האישי של arieelberg
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    75
    249.
    אם תרצו, אין, זו אגדה!

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    וודשה, פולין
    הודעות
    12
    ציטוט נכתב במקור על ידי arieelberg צפיה בהודעה
    249.
    מה פתאום 249? 247 !

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    אם הנסיעות ביומיום הן על בינעירוני ולמרחקים רציניים אז עדיף נפח גבוה יותר מבחינות של בלאי מנוע, מרווח טיפולים, נוחות וכו'.
    בעיר בלבד מספיק גם נייקד קטן.
    בסופי שבוע אפשר להסתדר גם עם כלים בסיסיים ונייקדים גם בבינעירוני, הבעיה שבתחום הזה תמיד רוצים להשתדרדג ליותר חזק ויותר גדול.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    18
    הנחתי שתשובה כמו של השושנים תופיע כאן... כנראה לא הבהרתי את עצמי נכון.
    ברור לי שלרכישת אופנוע יש צד רגשי מאוד חזק. ברור לי גם שמלחמת החימוש בסמ"קים ובכ"ס היא חלק מהעניין. אין עם זה בעיה, כך השוק מתפתח. אבל עדיין אני חושב שיש איזשהו נפח שהוא מספיק- הכוונה, לא יהיה חסר לך כוח בכביש הציבורי כשאתה יוצא לטיולים ויהיה נוח להסתובב איתו ביומיום.
    מצד אחד, חשבתי ש250 זהו נפח מספיק כדי לחיות איתו. ומצד שני כל מבחן דרכים שקוראים (בפולגז ע"ה) אתה רואה שלבוחנים חסר הכוח. אז האם זה אומר ש250 לא מספק? או שהבוחנים שלנו התרגלו לאופנועי ליטר?
    ובכלליות איפה הייתם מותחים את הגבול שבו הייתם חיים בנוח עם האופנוע? 500? 600? 750? 1200 (בשביל חובבי הוימקס)?

    אני יודע שהשאלה היא מאוד תיאורטית. אין לי כאן נקודה שאני מחפש להגיע אליה ולא תשובה חד משמעית. סתם מעניין אותי לשמוע את דעתכם.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    שוב...מספיק למי?
    אני צריך אופנוע להרבה רכיבות בשתיים למרחקים גדולים.
    כזה שירגש אותי כשאני מוריד את הכיסוי, ואני איהנה להסתכל עליו ביום שישי עם הבירה.

    יכולתי לעשות כמעט אותו הדבר עם gs500 ? - לא רוצה!

    Tmax יכול לעשות הכל מהכל, אפילו השם דומה - לא רוצה!

    יכולתי לקחת אופנוע ספורט 600 הייתי מגיע לאילת- לא רוצה!

    יכולתי לקחת דו"ש כבד ולרדת לשבילים הכי...- לא רוצה!

    נייקד, קאסטום, קפה רייסר, שטח, מים? לא רוצה!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    155
    ויסטרום 650 ,ורסיס 650 ,טרנסאלפ 650\700
    אני למשל לא סובל קטנועים היה לי אחד ואחרי חודש נמכר
    באופן אישי הדושים הגדולים זה הדבר כרגע מתפשר ואני רוכב ויסטרום 1000
    החלום כשיהיה כסף ktm 1190

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    155
    ....ואופנוע בוחרים מהלב והנשמה ....

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    21
    נפח מנוע לא מתבטא רק במהירות סופית.
    אופנוע עם מנוע קטן יאיץ פחות טוב, יהיה עם פחות מומנט בטורים נמוכים וכיו״ב.
    ותצורות מנוע שונות מוסיפות עוד משתנים למשוואה של ״מה המנוע יכול לעשות״.

  11. #11
    אופנוע 250 סמ"ק והמחליפים שלו באזור ה 300 לא נוחים לרכיבות בינעירוניות ארוכות , זה לא שלא אפשר, אבל הכלים גם מבחינת מבנה הכלי, סוג המושב והאיכות לא נועדו למטרה זו. לגבי המנוע הוא עובד בטורים יחסית גבוהים מה שמורגש גם ברכיבה בצורה זאת או אחרת.
    כמו שכתבו למעלה כלי בנפח 500 וצפונה יכול כבר לספק רכיבה נוחה , ישנה סידרת ה 500 של הונדה, 500x למשל אמור לתת כניסה ראשונית לתחום של הביעירוני.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    כמו לשאול מה צריך להיות היקף החזה של האישה איתה אתה רוצה להתחתן

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    18
    שושנים. אני מבין שאתה לא רוצה tmax ולא רוצה דוש או סופר ספורט. הבנתי שהרוב רוצים כמה שאפשר בסגנון שלהם. השאלה היא (והתחילו להגיע תשובות בכיוון) מה הנפח אותו צריך כדי להסתדר בארץ. בוא נודה על האמת שכמעט אף אחד שיש לו נינגה 1200 לא מנצל את היכולת של האופנוע עד תום (אם כן זו כבר בעיה אחרת). איזה נפח פחות או יותר יהיה מצד אחד מספיק כדי לנצח ולחיות עם התנועה והתשתיות ומצד שני יהיה גם המינימאלי (עלות תועלת אם תרצו לקרוא לזה כך). בנוסף ברור לי שנפח אין משמעותו מהירות סופית. דווקא בגלל זה שאלתי על נפח ולא על מהירות. אני יוצא מנקודת הנחה שעם הנפח מגיע גם המומנט, יכולת הסחיבה וגם המהירות.

    לפי התשובות האחרות אני מבין שה250-300 לא מספקים ורק מ500-650 מתחילים לחיות בנעימים עם האופנוע...

    וAmi :
    DD

  14. #14
    התשובה פשוטה 1340.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    אתה מחפש חיזוק להשערה שקיבלת באופן חד צדדי.

    מנוע 1200 של הארלי מפיק x כוחות סוס בעוד מנוע 1200 אחר מפיק 3x - פסלנו את חישוב הסמ"ק לצורך התשובה.

    מנוע 600 מרובע צילינדים ייתן סוג אחר של עבודה מ-bsa 600 חד צילינדר או dr 600.- הבנו שיש סוגים שונים לאותו נפח בעלי אופי שונה.

    כלי שנוסע באופן חד פעמי מטולה אילת, מול כלי שנזקק לעשות את הדרך הזו 4 פעמים בחודש- הבנו שצריך להתאים אופנוע לצורך של הבעלים.

    כלי שמבלה כל החיים שלו בתוך העיר, מול כלי שמיועד לסוף שבוע להתגרזנות קצה של מהמרים.- הבנו שאין כלי (וביטוח חיים) שמכסה הכל.

    כלי פוזה "שופוני יא נאס"-מול כלי אפור פונקציונלי בעל אותו מנוע. - הבנו שאנשים קונים אופנוע מסיבות שונות.

    אישית אני חושב שרק ההוס-בוס מתאים לרכיבה בארץ, אבל זה רק אני ואני לא קובע כלום. - רן
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. רוצים לדעת, מה עף סביב כדור הארץ?
    על ידי SuperRuti בפורום אוף טופיק
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 09-06-2016, 13:21
  2. אופנוען מאומן - מתי הזמן האידיאלי?
    על ידי BeePi בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 08:30
  3. שותפים לטיול לדרום הארץ .
    על ידי ITAYSKI בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-12-2015, 16:27
  4. מי מכיר יחידת אופנוענים במרכז הארץ על cb500?
    על ידי raphael me בפורום אוף טופיק
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 22-09-2015, 15:18
  5. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 12-08-2015, 19:35

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO