
נכתב במקור על ידי
TundraOG
כאחד שמתנייד על "נבלה" שאוטוטו חוגגת 17 שנים על הכביש - זו חצי אמת. כן, תצטרך להחליף לא מעט רכיבים שמתבלים עם השנים. כן, בהתחלה יש ליישר קו למכונה על מנת שתשרת אותך כראוי, אבל אחרי זה? אני יכול להעיד שאחרי 52 אלף ק"מ ב-3 שנים על אופנוע שקניתי בקצת יותר מ-10 אלף, אני יכול בבטחה לרדת למטה, להניע ולדעת שבמידת הרצון אוכל לנסוע לאילת ובחזרה כשהעצירות היחידות שלי הן לקפה ודלק.
ואני סטודנט שעובד במשרה חלקית. רוכב 15-18 אלף ק"מ בשנה, מטפל לבד לרוב (אופנוע פשוט להחריד לתחזוקה עצמית). ביטוח מוזל (כן, אני יודע). גם במועד ההחלפה, שיבוא כשיבוא, אני ממש לא מתכוון לקנות אופנוע חדש, אלא אחד בן 5-6 כשהבעלים הקודמים ספג את ירידת הערך המשמעותית.
ואם לפרט עלויות אחזקה שנתיות:
רישוי וטסט - 500 (עם אישור בלמים)
ביטוח - 4400 (לא נהג חדש, חובה מוזל עם צד ג')
טיפולים - 1500-2000 בשנה (וזה כולל כיוון שסתומים כל 10K, מה שעושה את רוב המחיר)
צמיגים, שרשראות, גלגלי שיניים וכו' - 1000 (מחליף אחת לשנתיים פלוס אז זה מתחלק)
דלק - נניח 4.5-5K עם צריכה של 1 ל-20
להחזיק אופנוע זה לא זול, בייחוד בארץ. זו סדרה של פשרות, של בחירות בין סט צמיגים לטיסה בחופשת סמסטר (שאלו יהיו הצרות שלנו), אבל מי שהעולם הזה מדבר אליו ימצא כל דרך כדי להשאר בו.