התגובה הנורמלית היחידה בכל השרשור הזה.
אופנוע יקר לאחזקה וממש לא כלכלי, אופנוע זה תחביב יקר, אפילו יקר מאוד, אופנוע קונים בגלל שאוהבים ורוצים, ממש לא קונים על מנת לחסוך או לחשב עלויות, מיגון טוב עולה הרבה יותר ממה שפותח השרשור חישב, מי בכלל יכול לשים תג מחיר על הבטיחות שלו, באופנוע לא חוסכים בעלויות, לא של מיגון ולא של תחזוקה.
סלח לי, אלה שטויות במיץ.
MV AUGUSTA זה כל מה שאתה אומר, נכון.
CRF250, ורסיס 300 או הונדה CB500 שנרכבים רגוע בית-עבודה אלה כלי תחבורה לגיטימיים ולא יקרים בצורה יוצאת דופן (בהשוואה לרכב פרטי).
אופנוע הוא לא בהכרח תחביב יקר שמחליפים לו צמיג אחורי כל 6 אלף וכל טיפול עולה אלפי שקלים.
סבבה שזאת האופנוענות שלך, אבל אל תעוות את המציאות כשאתה אומר שזאת האופציה היחידה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא מכיר את פותח השרשור, ואין לי שום כוונה לפגוע או להעליב אותו ואני מתנצל מראש אם זה נשמע ככה.
אבל מי שמקמץ בהוצאות, ומחשב את מחיר השטיפה, קרוב לוודאי שינצל את הצמיגים רפידות טיפולים עד לסוף ומעבר,
ינסה למצוא ציוד רכיבה זול/משומש, יחפש להוזיל עליות בכל דרך כולל שימוש במוצרים זולים/חליפיים/משומשים.
יהיה הסיוט של המוסכניקים, כי כל תשלום יראה לו מוגזם, ואז הוא יעבור לטיפול עצמי או של מומחה בעיניי עצמו על המדרכה.
יעשה את הביטוח הזול הקיים (וכולם יודעים מה זה אומר). בקיצור יריב על כל שקל בשם החיסכון.
החמוד ירכוב בטווח הבינוני של הסל"ד לחסוך דלק, ויתכופף למיכל ליתר יעילות מול הרוח גם בעיר.
כל זאת במטרה להוציא פחות שקל לק"מ. וזה לא עובד כי מתי שהוא החיים יורידו לו את הכאפה לאיפוס.
אפשר להוריד עליות ולקנות NC750 ולטפל לפי הספר ולקוות לטוב אי אפשר לקנות דוקאטי מולטיסטרדה
בגלל מחיר קניה זול ולא להוציא שקל שנים.
בקיצור כל מי שחושב מהארנק טועה אני לא מכיר את נושא האופנוע החשמלי מספיק טוב, השמועות אומרות
ששם ההוצאות פחות גדולות, אבל גם שם יש הוצאות והמון חסרונות, מי שמחפש לחסך שיעבור לאופניים
או שלל הפתרונות החשמליים שיש היום.
אי אפשר לאכול את העוגה ולהישאר רזה!
שוב, לא מכיר את פותח השרשור ואין לי שום דבר אישי נגדו, והוא מוזמן לקרוא את סיפור חיי ולהבין שאני
יודע על מה אני מדבר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בוא לא נעוף על נוסטלגיה מיופיפת, כן? גם ברזלים מזדקנים. לאט אבל מזדקנים.
(למשל אצלי אלו ההברגות של הפילטר שמן)
אני לא מוכר כי אני לא מוצא תחליף ראוי. אולי ה xt660R.
וכן, אני מוכן לספוג את עלויות השטויות של המדינה עם אישורי בלמים וחארטות. מחוסר ברירה.
גם אני לא מכיר את הנושא מספיק טוב. אבל שמועות אומרות שאחרי שנתיים שלוש הסוללות מתות והמחיר שלהן יותר ממחצית מחיר האופנוע.
ומחיר האופנוע - בכלל. אבל בכלל לא זול.
עלויות דלק אפסיות? עלויות טיפולים אפסיות? זה בטל בשישים לעומת תגי המחיר שציינתי.
לסיכום אני מסכים עם איילזו וקטקוב.
dr650 יכול להיות פיתרון מעולה
לכביש מה שקטקוב ציין.
או קורקינט חשמלי ורקבת.
גילוי נאות: כותב שורות אלו מטפל באופנוע לפני שהוא מטפל בשיניים
תראה לי במה שרשמתי, איפה היחסתי לירידת ערך, עלויות מיגון הם אותם עלויות ולא משנה על מה אתה רוכב, כנ"ל לגבי ביטוח חובה וצד ג', אין שום פונקציה של מחיר האופנוע, לא כל אחד מתקן ומטפל בבית וגם אם הייתי מחליף צמיגים כל 5K-6K ק"מ עדיין האופנוע ממש לא שימש אותי ככלי יום יומי ו 6K זאת הנסועה השנתית שלי, ברור לי שאנחנו לא חושבים אותו הדבר ואני לא אעז לרכב עם קסדה ב 400 ש"ח או מעיל מעליאקספרס שיתפורר בהחלקה במהירות 0, אז כן, לשיטתך אופנוע יכול להיות לא יקר לאחזקה אם אתה מכונאי או אחד שחושב שהוא כזה, אחד שמוכן לרכב עם ציוד בטיחותי בשקל וללא ביטוח.
ואני אמשיך לקנות ציוד איכותי שאולי יוכל להציל את החיים שלי, אמשיך ללכת למוסך ולא לשחק בחוסר אחריות בברקסים שלי בחצר הבית וכמובן ארכב עם ביטוח על מנת לא להיות חסר אחריות כלפי משפחתי והסביבה, אז מה לעשות, האופנוענות שלי עולה כסף והרבה.
עוד נקודה שקשה לכמת אותה בכסף:
אם אתה נוסע במכונית ותקוע בפקק שעה וחצי בכל כיוון (3 שעות ביום), זה אומר שבשנה אחת, חודש שלם (!) אתה יושב בפקק.
מה התימחור של זה? בדיוק בכמה שאתה מעריך את הזמן הפנוי שלך.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
אופנוע זאת אהבה, אבל גם לאהבה יש מחיר.
אני בטוח שאתם אוהבים את האישה שלכם ועדיין כואב להוציא 200₪ על פרחים לאישה במיוחד כשאתה יודע שקורעים אותך במחיר ובמיוחד כשאתה מרוויח מעט.
חוכמת ההמונים אומרת (פשוט להסתכל על הכביש ולראות) שעדיף מבחינה כלכלית לקנות קיה פיקנטו במדינה שלנו, כי אין עידוד להחזיק כלי תחבורה ממונע עם 2 גלגלים.
גם ככה הרוכבים מפחיתים את הצפיפות בכבישים, פחות עומס בחניונים ומורידים את כמות הגזים המזהמים, למה יוצא מצב שלהחזיק רכב עדיף מבחינה כלכלית? זה לא הגיוני.
תראו באירופה כמה דו"ג, זה לא שהם יותר "מאוהבים" בכלי הזה, סך הכל מדובר בהחלטה כלכלית שלהחזיק דו-גלגלי עדיף לכולם - לצרכן, למדינה.
אני לא יודע על איזו אירופה אתה מדבר.
כי המדינות שבהן אנשים רוכבים על דו"ג בכמויות הן לאו דווקא מדינות שהייתי רוצה לגור בהן (רמז, יותר דומה למזה"ת מאשר לאירופה).
במדינות היותר "מתורבתות" במילא קשה לרכב בגלל תנאי מז"א, כך שהרבה רוכבים מחזיקים אופנוע כתחביב נטו, ולא ככלי תחבורה.
אתה צודק, טעיתי, זה לא "לפחות פי 3" אלא פי 4 ויותר.
טכנית זאת לא טעות אבל הרגשתי צורך לתקן כי היית כול כך בטוח שאני טועה אז נתתי לך את התענוג.
פשוט לעשות גוגל ולבדוק ולא להתווכח סתם,
על כל 1000 תושבים יש בישראל 21 כלים אבל:
בספרד זה פי 5
באיטליה זה פי 8
בגרמניה פי 4
אפילו פינלנד פי 5...
מקור:
http://m.yediot.co.il/Articles/4918655
אנחנו במדינה יודעים שרכב פרטי עולה פי כמה מבמדינות מתוקנות, ועדיין אף אחד לא מתקרב לדו-גלגלי, למה? כי אין עידוד לעשות את המעבר.
הויכוח ביני לבינך הוא לא האם המדינות עם הרבה דו"ג הן מפותחות או לא אלא למה בהרבה מדינות התחבורה העיקרית בעיר היא דו"ג, והתשובה היא כי שם זה משתלם יותר, אנשים בוחרים דו"ג אפילו שרכב זול שם יחסית אלינו.
הויכוח הוא שאנשים בגרמניה לא משתמשים בדוג ליום יום יותר מבישראל. הם מחזיקים אופנועים כתחביב.
גם אם זה נכון, זה אומר שלהחזיק אופנוע שם כנראה לא כבד כלכלית כמו אצלינו, מה ששוב מחדד את הנקודה שלי.
פה בישראל רוצה להגיע מנקודה א' לב' בזול וביעילות? תשלם חביבי תשלם.
יש לך תחביב? תשלם חביבי תשלם.
אפילו לרוץ יותר יקר בארץ, זוג נעלי ספורט שעולה בארה"ב 50 דולר יעלה פה לפעמים 350 שקל וצפונה.
לא מתקמצן אבל גם לא מוכן שישחטו אותי.
סתם דוגמה:
זה לא מצחיק שבעלים של dr650 ישלם פי 2 ביטוח מילד עם 125 רק כי הנפח מנוע קטן יותר? שנינו יודעים למי יש יותר סיכוי לעשות שטויות.