ציטוט נכתב במקור על ידי MinorScale צפיה בהודעה
נבלה שנסחרת ב7 תעלה לך עוד 7 במהלך השנה עם כל הרכיבים שנהרסים בגלל עייפות החומר רדיאטור, מנוע, הכל זה כמה אלפים ולאופנוע בן 14+ זה כבר דרך חיים ממוסך למוסך
מיגונים 2000? אם אתה קונה זבל כן, רק מנעול וקסדה זה מינימום 1000...
קונים אופנוע ב30 כדי לא לבקר במוסך כל יומיים שזה גם בזבוז זמן וגם כסף
כאחד שמתנייד על "נבלה" שאוטוטו חוגגת 17 שנים על הכביש - זו חצי אמת. כן, תצטרך להחליף לא מעט רכיבים שמתבלים עם השנים. כן, בהתחלה יש ליישר קו למכונה על מנת שתשרת אותך כראוי, אבל אחרי זה? אני יכול להעיד שאחרי 52 אלף ק"מ ב-3 שנים על אופנוע שקניתי בקצת יותר מ-10 אלף, אני יכול בבטחה לרדת למטה, להניע ולדעת שבמידת הרצון אוכל לנסוע לאילת ובחזרה כשהעצירות היחידות שלי הן לקפה ודלק.

ואני סטודנט שעובד במשרה חלקית. רוכב 15-18 אלף ק"מ בשנה, מטפל לבד לרוב (אופנוע פשוט להחריד לתחזוקה עצמית). ביטוח מוזל (כן, אני יודע). גם במועד ההחלפה, שיבוא כשיבוא, אני ממש לא מתכוון לקנות אופנוע חדש, אלא אחד בן 5-6 כשהבעלים הקודמים ספג את ירידת הערך המשמעותית.

ואם לפרט עלויות אחזקה שנתיות:
רישוי וטסט - 500 (עם אישור בלמים)
ביטוח - 4400 (לא נהג חדש, חובה מוזל עם צד ג')
טיפולים - 1500-2000 בשנה (וזה כולל כיוון שסתומים כל 10K, מה שעושה את רוב המחיר)
צמיגים, שרשראות, גלגלי שיניים וכו' - 1000 (מחליף אחת לשנתיים פלוס אז זה מתחלק)
דלק - נניח 4.5-5K עם צריכה של 1 ל-20

להחזיק אופנוע זה לא זול, בייחוד בארץ. זו סדרה של פשרות, של בחירות בין סט צמיגים לטיסה בחופשת סמסטר (שאלו יהיו הצרות שלנו), אבל מי שהעולם הזה מדבר אליו ימצא כל דרך כדי להשאר בו.