ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
...
אציין ששיטת החישוב שלך אינה נכונה בעיניי.
"עלות כניסה לתחום" - זה אופנוע + ציוד.
כל השאר (טיפולים, ירידת ערך, דלק וביטוחים) - זאת עלות ה"שהייה" בתחום.
קניית אופנוע זאת לא הוצאה חד-פעמית, אלא פתח להוצאות קבועות (בערך) שאתה משלם על הנוחות והכיף שלך. בדיוק כמו קניית רכב פרטי, או עיסוק בצלילה/צניחה/ג'יפאות.
פעם עשיתי אקסל חסר פשרות.
יצא שלהחזיק רכב עולה לפחות 4,000 ש"ח בחודש - כולל ירידת ערך, דלק בנסועה ממוצעת, טיפולים, ביטוח ושדרוגים מדי מס' שנים.
חישוב שכולל את הרכב הראשון והאחרון שאתה מוכר.
בדיעבר הייתי צריך להוסיף חניות כי מדובר בסכומים שיכולים להגיע גם לאלפי ש"ח לשנה, בוודאי מעל 500 ש"ח.
שטיפה לאופנוע וגם שימון שרשרת אפשר לעשות בחינם ולבד, בניגוד לרכב.

אופנוע בנסועה מקבילה יעלה הרבה פחות. לא בדקתי אבל נראה לי שבאזור שליש.
עבור מי שאוהב את זה, צריך לגרוע 500 ש"ח בחודש כתחביב (כי ברכב לא נוסעים למצוקי דרגות בשביל הפאן)....וקיבלת כלי תחבורה + תחביב לא יקר במיוחד.