בנוסף למה שכבר הוסבר ע"י AsafA ו- erani99 , אני רוצה לציין עוד נקודה:
-הם יודעים בדיוק מה הם עושים, לפחות חלקם (אלה שנעזרו ביועצים עסקיים, כלכליים, שיווק וכד'), והשאר סתם מעתיקים מהם.
יש כאן שילוב של מספר טקטיקות:
* נותנים ללקוח הרגשת סיפוק ושלמות - "איזה יופי פינקו את האופנוע... השקיעו, עכשיו הוא נוסע יותר טוב/מהר/חלק..."
* planned obsolescence
* שימוש במוסך למינוף וחיזוק הסמכות המקצועית בעיני הלקוח - "הם אנשים מקצועים, בעלי ידע וניסיון..."
* וכמובן השפעה פסיכולוגית של סוגסטיה - "ראיתי שבמוסך עושים ככה וככה או משתמשים בתכשיר כזה או אחר, אז..."
תכשירים נילווים ותוספים, הם בין המוצרים הריווחים ביותר בתעשית הרכב. במקרה של התרסיסים האלה מדובר על מאות או קרוב לאלף אחוזי רווח,
וזו הסיבה שמוסכים מוכנים להשקיע מספר שקלים בודדים, כדי שאח"כ ימכרו ללקוח בדלפק את התכשיר ובעוד מספר חודשים גם סט גלגל"ש.
כולנו נופלים למניפולציות כאלה או אחרות, לא רק בתחום הרכב והתרסיס הזה הוא רק דוגמה, מכיוון שמאחורי מהלכים עסקיים ושיווקיים
עומדים מאות אם לא אלפי שנות אקדמיה, מחקר ופיתוח של ידע מצטבר ורובינו... בסה"כ בני אדם.
דרך אגב, למה לדעתך שוטפים את האופנוע במוסכים (גם זה עולה להם כסף) ?
אם אתה משלם 60 שקלים כל 4,000 ק"מ (במקרה הטוב מספיק ל:7-8 שימונים) על מיכל אחד של תרסיס ייעודי,
אז העסקה לא כל כך משתלמת ביחס לליטר שמן גיר...
1) זה רשום בספר הרכב, בדיוק כמו שמציינים בחלקים אחרים בספר, שלא מומלץ (ולרוב מיותר) להשתמש בתוספים ייעודים (שמן/מים/דלק).
2) שמן גיר זול יותר
3) אורך חיים גדול יותר
win-win-win


בנוסף למה שכבר הוסבר ע"י AsafA ו- erani99 , אני רוצה לציין עוד נקודה:


					
					
					
						
  ציטוט ההודעה בתגובה