הדגם שהיה אצלי היה 1200S מודל 2001
מרווח הטיפולים כל 6000 קטן כל 12000 גדול.
ואם אני זוכר נכון כל 24 שסתומים אבל אל תתפוס אותי במילה.
בגדול זה כלי שאצל רוכב רגוע לא מתאמץ ועובד רוב הזמן על סל"ד נמוך ( צריך מדי פעם לתת לו לחיצה בריאה כדי לנקות את ראש המנוע רשום אפילו בהוראות יצרן) כך שהמנוע נשמר ויכול לעבור המון
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בכנות? סיקרנתם אותי. גם בנושא אופן כיוון השסתומים, וגם אופי המנוע בכללי.
אשאל שאלה אחרת - כמה מהכח של המנוע משומש ביומיום? נניח בפקק, בתנועה עירונית וכו'. אני משתדל שלא להביא את האופנוע שלי לקצה גבול היכולת שלו, כדי לשמור עליו, אבל רוצה כח "שמיש בעולם האמיתי", ולא שכל פתיחת מצערת תסתיים בהחלפת תחתונים בתחנת הדלק הקרובה.
ובנוגע לפקקים - איך הוא בתנועה עירונית צפופה? עם העז אני נדחף למקומות שגדולנועים לא מעזים. רכבתי היום בעיר ותיארתי איך יהיה להתנייד בתנועה כזו עם וראדרו במשקל רבע טון וקצת נחרדתי.
הייתי בלבט דומה לפני כשנתיים ולבסוף בחרתי בוראדרו והוא עדיין אצלי.
הוא אכן בהמה כמו שכתבו ולעיתיים קשה איתו בתוך העיר, אבל מחוץ לעיר הוא נהדר.
היינו ביחד באילת ובצפון רמה"ג והנסיעה ללא התרגשות מצידו.
אם יש צורך בהרחבה על הדגם אשמח להרחיב.
תודה על המידע! אשמח לדעת:
1. מה מהירות השיוט הנוחה שלו? אני מניח שלבקש ממנו לשייט על 140 זו לא בקשה מוגזמת
2. מה תדירות הטיפולים שלו? מקום אחד אומר כל 12, מקום אחר כל 6. ומה תדירות כיוון השסתומים?
3. האם יש מחלות נפוצות לכלי? איך אתה מסכם את איכות הבניה והמכלולים?
4. במידה ולא מורכבים ארגזי צד, כמה קשה להתנייד איתו בעיר ונניח בין רכבים בפקק?
5. מבחינת עלויות אחזקה - ביד ימין מתונה, לכמה ק"מ אפשר לצפות מסט צמיגים, שרשרת/גלג"ש וכו'?
6. עד כמה הוא מגושם כשהכביש מתחיל להתפתל? אני לא הולך לרכב עליו כמו ולנטינו רוסי, אבל איך הוא מתמודד עם קצב קצת יותר מהיר בהרים?
7. מה זמינות החלפים שלו בארץ?
1. מה מהירות השיוט הנוחה שלו? אני מניח שלבקש ממנו לשייט על 140 זו לא בקשה מוגזמת140-150 זה סבבה לגמרי, אפשר גם קצת יותר אבל זה כבר יעייף אותך (אמחנו באותו גובה)
2. מה תדירות הטיפולים שלו? מקום אחד אומר כל 12, מקום אחר כל 6. ומה תדירות כיוון השסתומים?6 קטן ו 12 לגדול. כיוון שסתומים, שאלתי את המכונאי כשהייתי על 120K ולא היה צריך. אבדוק בטיפול הבא 132K
3. האם יש מחלות נפוצות לכלי? איך אתה מסכם את איכות הבניה והמכלולים?אכתוב על מה שלי היה איתו (האופנוע בן 13):
נשרף מחבר חשמל, כנראה נכנסו מים והוא קיצר
כשהמצבר חלש הוא מתקשה לזהות את המפתח המקורי וצריך קצת לשחק עם זה ובכלל מערכת HISS (לזיהוי מפתח מקורי) קצת מעצבנת
חיסרון קטן ומעצבן - הוא נפל לי בין הרגליים בעמידה במקום (יצאתי אהבל והורדתי אותו מג'ק אמצע והג'ק צד היה פתוח) בשל המשקל רגלית הרוכב פשוט נשברה
4. במידה ולא מורכבים ארגזי צד, כמה קשה להתנייד איתו בעיר ונניח בין רכבים בפקק?עם ארגזים אין מה לדבר
בלי ארגזים זה קשה כשממש צפוף, זה האופנוע הייחיד שהיה לי שפשוט ויתרתי כמה פעמים להגיע לראשית הרמזור ופשוט חיכיתי מאחורי רכבים
5. מבחינת עלויות אחזקה - ביד ימין מתונה, לכמה ק"מ אפשר לצפות מסט צמיגים, שרשרת/גלג"ש וכו'?יד מתונה - צמיגים 17-25K קידמי ואחורי!! המשקל על הפרונט הוא עצום. גלגל"ש לא זכור לי אם החלפתי או לא אבל יש לו מומנט של בהמה אז לא להיות חיובי מידי עם זמן החיים של השרשרת
6. עד כמה הוא מגושם כשהכביש מתחיל להתפתל? אני לא הולך לרכב עליו כמו ולנטינו רוסי, אבל איך הוא מתמודד עם קצב קצת יותר מהיר בהרים?לא רוכב עם מגרזנים, אבל הוא ממש בסדר עם כל פעילויות הכביש
7. מה זמינות החלפים שלו בארץ?
לא יצא לי לדבר עם מאיר - הונדה בכלל
140 על כביש שש לטעמי זה לא נעים.
אני כיום רוכב על nc750 ובאמת מרגיש לא הכי נוח כשהכביש פתוח בגלל קצב הרכיבה.
אומנם הכביש מוגבל אבל כלי רכב שועטים קדימה בקצב הזה ויותר ולכן שם (לטעמי לפחות) עדיף כלי שידע לשייט על 160 וצפונה.
לא בשביל לנוע בקצב הזה כמו שיהיו לך מספיק עתודות כוח להאיץ לקצב הזה שנדרש.
לדעתי לכביש 6 דווקה הtdm ייתן לך יותר מהווראדרו שהוא באמת כלי נהדר אבל אם באמת השיוט שלו סביב ה140 עם קצת עתודות כח אז לרכיבה יומית הייתי מחפש משהוא זריז יותר.
שוב לתפיסתי אני מעדיף להיות יותר מהיר מקצב התנועה.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ריידר - תודה רבה על התגובה המפורטת! בהחלט נשמע כמו משהו שיכול להתאים לי.
לוקי - האמת שאני אף פעם לא רוכב על כביש 6, אבל כאחד שרוכב לא מעט על כביש 4 ואיילון, שיוט של 130-140 זה יותר ממספיק לי ובכנות העז לרוב נשארת על 115-120, גם כי זה אזור השיוט הנינוח שלה וגם כי בכנות זה מספיק. לפעמים אם ממהרים הקצב עולה ל-140 אבל זה פחות מהנה על העז לאורך זמן. על 160 וצפונה אין מה לדבר, מהירויות כאלה מפחידות אותי (כן, רכבתי על כלים גדולים ומהירים מהעז שיותר מתאימים למהירויות האלה), והרשיון יקר לי. שיוט של 140 על 4-5 אלף סל"ד עם רזרבת כח ומומנט של ליטר בהחלט יותר ממספיקים לי.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
כביש 4 כביש 1 ושות' הווארדרו יספיק בהחלט.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
רכבתי על שלושתם על הבנדיט הכי פחות אבל...
ה-TDM- זורם זריז נהדר בכבשים טכניים וטיולים מרגיש צר ומהודק אידיאלי מבניהם במקומות צפופים פקקים וחניות איטיות.
חסרונות-הרגיש לי קצת גבוה, קשה למצוא אחד במצב טוב הגיל עושה את שלו מראה לא מקובל. לא מכיר את נושא זמינות חלקים.
ההונדה-במהירות איטית מרגיש מסורבל, לא נוח בתנועה צפופה חנייה מצריכה תכנון ומחשבה, טוחן צמיגים, משקל משקל משקל. לא אופנוע מתחילים!
יתרונות מחזיק שם של אופנוע אמין (בכפוף לגיל ולרמת ההחזקה שעבר) קטר רכבת מחוץ לעיר וברכיבה ארוכה, יודע לכסות מרחקים
בנוחות, נראה טוב גם עם ארגזי מטען מחיר בהתחשב במצב כי תיקונים יקרים, מפתיע לטובה בכביש טכני לרוכב שיודע מה הוא עושה.
בנדיט- (לוקי אני עדין אוהב אותך) מזדקן מהר קרבורטורים מצרכים יד אמן לכיוון נכון (מי שלא מאמין לי שיבדוק) מנוע אמנם מחזיק לעד אבל
אופנוע זה לא רק מנוע. יתרונות חזק (מדי?) רכיבה של פעם, נעים לרכיבה ארוכה יודע גם לתת, נקי מבקרות, מצריך משמעת ברזל.
טיפולים של 4 בשורה!
* כל האופנועים הנזכרים הם אופנועים מזדקנים, בקניית אופנוע כזה מקבלים חבילה נוספת סמויה התלויה במזל, ההוצאות גבוהות, ולא ניתן
לשפוט אותם בכלים של היום. המכונאים לא ממש אוהבים להתעסק איתם ויש בעיה בזמינות חלקים.
כל אופנוע צריך לבדוק היטב לגופו, לפעמים עדיף לקנות אופנוע יותר זול ובהפרש לעשות יישור קו אמתי ונכון לתמורה מלאה מאשר לשלם מקסימום
ולהישאר ללא תקציב .
אם תרצה לשמוע יותר צור קשר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני - תודה על הפירוט! אני חושב שהבנדיט ירד סופית מהפרק.
המשקל של הוראדרו הוא הדבר היחיד שמעט מרתיע, אבל איכשהו הצלחתי להשתחל עם VN900 בפקקים עירוניים אחרי קצת הסתגלות אז אני מאמין שגם אליו אני אתרגל, במידה והוא יהיה זה שאבחר. אם יצוץ TDM אטראקטיבי - לדעתי הוא יתאים לי יותר, גם מבחינת הכח וגם מבחינת הגודל/משקל.
אופציה שהייתה כרעש רקע אבל עדיין נשקלת - ורסיס 650. אני מבין שלמנועים האלה יש מוניטין של "מיטה חולה", על הנייר - נשמע אופנוע נעים. מה אתם אומרים, שווה בכלל בדיקה? או שלהתרחק?
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
2011-2014 650 er6n\er6f\versys מומלץ מאוד לא לקנות בגלל בעיית השסתומים.
תוקן בכל הדגמים מ2015 בהחלפה לשסתומים אחרים.
יאללה, בוא נפתח את זה.בנדיט- (לוקי אני עדין אוהב אותך) מזדקן מהר קרבורטורים מצרכים יד אמן לכיוון נכון (מי שלא מאמין לי שיבדוק) מנוע אמנם מחזיק לעד אבל
אופנוע זה לא רק מנוע. יתרונות חזק (מדי?) רכיבה של פעם, נעים לרכיבה ארוכה יודע גם לתת, נקי מבקרות, מצריך משמעת ברזל.
טיפולים של 4 בשורה!
מזדקן מהר? WTF? מה מזדקן בדיוק?
יד אמן לקרבורטורים? הנה, אני לא סתם בודק אותך - אני חולק עליך בהפגנתיות. הקרבורטורים בבנדיט שלי כוונו פעמיים על פני 100 אלף ק"מ - פעם ראשונה אחרי הקניה במוסך, פעם שניה (אחרי עוד 70 אלף קילומטר) אני שיפצתי וכיוונתי אותם באופן יזום אחרי שחלפתי מנוע. דווקא זה אחד הקרבורטורים שלא נוטים לצאת מכיוון, להתרגש ממזג אוויר וכיוצ'"ב. אפס תחזוקה בשוטף.
חזק מדי? 100 כ"ס (על הנייר בקראנק, בפועל בגלגל) חלקים, נעימים ונשלטים ללא התפרצויות. עליתי מדיוורז'ן 400, והמנוע סיפק לי בעיקר הנאה.
טיפולים של 4 בשורה? מה זה בכלל? ומה לגביי הואראדרו - טיפולים של וי-טווין, משמע - 2 ראשי מנוע לפרק, 2 שרשראות טיימינג, ועדיין 16 שסתומים לכוון? ועוד עם פירוק של כל האופנוע (שכנהוג בהונדות היקרות, בנוי צפוף, דחוס ולא נגיש)?
איך בכלל בראש של אנשים מספר הצילינדרים מתקשר לעלות תחזוקה, מה - הם משפצים מנוע כל טיפול גדול?
לפות"ש: אני גם בדעה שה-TDM הוא הפשרה המושלמת בשבילך. רק אני בספק שתצליח למצוא אחד במצב מושלם במחיר שאתה מעוניין לשלם, כי אין הרבה כלים כאלה בשוק. במקומך, לא הייתי מתפשר על אחד שהוא פחות ממושלם, כי זה פשוט לא משתלם.
אגב, בכלל לקנות אופנוע "סטנדרטי" מתחת לשנת 2013-2014 זה לא משתלם. פער במחירים לא מצדיק את תוספת השנים והקילומטרים.
נ.ב. אחרון - לגבי הורסיס:
נכון, היו לא מעט כלים עם שסתומים דפוקים. ובכל זאת, רוב הכלים ה"דפוקים" כבר עברו החלפת מנוע או נמכרו לחלקים. אני לא חושב שורסיס עם 60-70 אלף ק"מ ומעלה יכול עדיין לשאת את הסרטן הזה בתוכו, הוא היה כבר שופך מנוע (לרוב - זה קרה בין 20 ל-40 אלף ק"מ).
כך שאם אתה רואה ורסיס עם 60-70-80 אלף, סביר להניח שהסתומים בו תקינים... ודווקא בגלל הסיפור הזה, במחירים של הורסיסים הישנים ברצפה, ולי זאת נראת האופציה הזולה ביותר לרכישת אופנוע כביש עם יכולות סבירות, שייתן תמורה מלאה למעט כסף שמבקשים עליו.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 28-08-2019 בשעה 14:37.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual