אני אישית לא חסיד של מטרו ותמחור חלקי החילוף שלהם ולכן הייתי הולך על הוראדרו, גם מבחינת נראות לדעתי הוראדרו לוקח את הימאהה.
היי חברים.
אז היום רכבתי בפעם הראשונה על אדוונצ'ר, ספציפית - טרייסר 700. רכבתי על המון סגנונות בחיים שלי, נייקדים, ספורט-תיור, קרוזרים, סופרמוטו, קטנועים, ועכשיו גם אדוונצ'ר. במילה אחת - וואו. אני 1.88 והרגיש לי בדיוק בגובה הנכון, ישיבה זקופה ללא שום מאמץ, נוח ומהנה.
אני כרגע בחיפושים אחר הסוס הבא, ובתקציב שלי (אזור ה-15) נכנסים 2 כלים שמעניינים אותי - ימאהה TDM900 והונדה וראדרו 1000. ההונדה כבד משמעותית מהימאהה, אבל יש יותר מהם למכירה. שניהם מנועי טווין, אם כי בתצורה שונה. ויסטרום 1000 ירד מהפרק, גם כי אני לא מתחבר אליו ויזואלית (בכלל), וגם כי בניגוד אליו, צריכת הדלק של ה-2 בכותרת די זהה ל-500 שלי, מה שמאוד משמעותי לטווח הארוך.
אני מחפש אופנוע לטווח ארוך. לא אוהב להחליף אופנועים. נוסע 15-18 אלף ק"מ בשנה, ואני מניח שזה יעלה כשאעבור לאופנוע תיור. חשובה לי מאוד הנוחות בטיולים ארוכים, יכולת הרכבה טובה ומרווחת (במילים פשוטות, שלא משנה אם אני מרכיב בחורה קלילה או חבר בגובה זהה, המנוע לא יתאמץ ולא יהיה צפוף. האופנוע זה הרכב שלי לכל דבר).
ולראדרו משנת 2004 יש ABS, יתרון עצום מבחינתי. מישהו יודע מה לגבי ה-TDM? לא מצאתי נתונים לגביו. אני לא מהמתגרזנים, רוכב בשיוט 120-140, טיולי סופ"ש רגועים בקצב נמוך מזה, על סל"ד בינוני-נמוך. חשובה לי זווית צידוד גדולה בכידון.
אשמח לחוות דעת לכאן ולכאן.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
אני אישית לא חסיד של מטרו ותמחור חלקי החילוף שלהם ולכן הייתי הולך על הוראדרו, גם מבחינת נראות לדעתי הוראדרו לוקח את הימאהה.
לא היה לי וראדרו, אבל מישיבה עליו הוא מרגיש גדול ומסורבל יותר מה-TDM.
היה לי TDM 900 לפני לא מעט שנים. קניתי אותו בן 4 ומכרתי לאחר קצת מעל 3 שנים של שימוש. אחד האופנועים היותר כיפיים שהיו לי. הוא ה"X המיתולוגי" שלי. אמינות גבוהה, מומנט טוב בסל"ד יחסית נמוך, אפשר לכוון את המתלים כך שירגיש קשוח וספורטיבי או כמו סיטרואן שמגהץ את הכביש. כמובן שיום הוא הרבה יותר ישן, כך שאין לי מושג איך יתנהג.
אגב מטרו לעומת מאיר: הניסיון שלי בחיפה הפוך לחלוטין, גם מבחינת יחס וגם מבחינת מחיר.
כמובן שלא תקשיב לי. בכל זאת:
1. תעלה תקציב ושנתון. תפסיק לקנות אופנועים בני 15! אם הכסף שעומד לרשותך מאפשר לך לקנות אופנוע ב"תחתית השוק" - אז לך על דגם אחר.
2. הואראדרו הוא בהמה, לדעתי ה-TDM הרבה יותר מוצלח כ"אופנוע לכל מטרה". בעיניי הוא גם יפה הרבה יותר.
3. דווקא ויסטרום 1000 מוצלח יותר משניהם. האמת, גם ה-650 היה מספיק לך.
4. אם אתה עקשן, ואתה בכל זאת רוצה נבלת ליטר בת 15 - קנה בנדיט 1200 שמור. הוא נוח, חזק, אמין מאוד ופשוט לאחזקה. רק אל תתפשר על המצב - ק"מ מתועד, טיפולים וכו'.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מצטרף לGUCCII800 בכל הנוגע למטרו והמראה.
מאידך:
יצא לי לרכוב על שתי הכלים.
הTDM בעל אופי קליל יותר ועם מנוע נמרץ יותר לעומת הווארדרו שיש בו משהו עייף ובוגר יותר.
אני מניח שבין השתיים הייתי הולך על הווארדרו.
אגב חבר מוכר TDM 900 צריך קצת TLC
אם זה מעניין אותך הטלפון 054-2121444 שמו אלון.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לגבי בנדיט - מהרבה סיבות, לא בשבילי. כל מרובע צילינדרים שניסיתי נתן לי את אותה ההרגשה - חלק מדיי. מה גם שהבנדיט הוא נייקד/ספורט תיור (תלוי בדגם), מה שפחות מדבר אליי. שלא לדבר על זה שצריכת הדלק שלו גבוהה משמעותית מהאופנועים שציינתי. ובאופי הרכיבה שלי, שכולל שיוט על 120-140 וטיולי סופ"ש רגועים, אני באמת אהנה איתו? אני רוכב בסל"ד בינוני בעיקר, הבנדיט לא יגמגם עקב היותו בעל קרבורטורים? לפחות ממה שהבנתי, במנועים בעלי 4 צילינדרים עם קרבורטורים צריך למשוך את האופנוע לא מעט.
לגבי ויסטרום 650 - גם בתקציב כפול משלי בקושי יש כלים שלא נושקים ל-100 אלף. זה טוב ונחמד ואני מניח שיש להם עוד לא מעט ק"מ לפני שישבקו חיים אבל שוב, אני לא סובל להחליף אופנועים ואופנוע גדול יותר שנרכב בסל"ד נמוך יותר ישרת אותי לאורך זמן רב יותר.
ואגב - לא מדובר בתחתית השוק! ה-TDM נמכרים גם במחירים ארבע-ספרתיים, לכן עם התקציב שלי אני יכול לרכוש אחד שמור. לגבי הוראדרו - צצה עסקה טובה מאוד בתקציב שלי שמאוד עניינה אותי ולכן גם הוא על הפרק.
קצת סדר.
באנדיט הוא כלי בעל מומנט בשרני שיודע לעבוד גם ב1000 סל"ד ללא שיהוקים וגימגומים.
אצלי הבאנדיט זה אקס מיתולוגי ובהחלט אחד האופנועים הכי טובים שהיו לי אם הכי טוב.
הוא היה בעל נוחות סבירה, משקל סביר (מבחינתי), לא גדול מדי.
הוא לא מצטיין בכלום אבל יודע לעשות הכול טוב.
אין בעייה לשיט בכל מהירות שתבחר ובכל הילוך שתחפוץ והכלי פשוט יגלוש על גלי המומנט.
את המחיר אכן משלמים בדלק וייתכן שתחזוקה קצת יותר יקרה מהכלים שציינת למעלה.
בעיניי הבאנדיט כלי אולטימטיבי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
1. מאיפה הנתונים על ה"צריכה הגרועה" בבנדיט? ב-4 שנים שהיה אצלי אחד כזה, הצריכה לרוב הייתה 1/17-1/18 כל עוד יד ימין לא משתוללת (קרי - שיוט 140).
לגבי "ספורט-תיור/נייקד"... מה אכפת לך איך זה מוגדר, כל עוד זה נוח? אתה רוכב על הגדרה או על אופנוע?
לגבי "למשוך את האופנוע" - הצחקת אותי. בנדיט זאת נושאת מטוסים. מ-2500 סל"ד ועד ל-9000 יש לך פשוט רמה שטוחה של כוח.
גמגומים - רק אם הקרבורטור לא מכוון. אם הוא מכוון כמו שצריך, ולא התעסקו ב"שיפורים" (בעיקר - פוד פילטרס) אז הוא הרבה יותר חלק בתגובה לגז מרוב מערכות ההזרקה.
כמה חלק? תעשה כיכר בהילוך שלישי, בסל"ד סרק כמעט, בלי לגעת בקלאץ' ותבין.
2. 100 אלף זה לא מעט, אבל גם לא הרבה. כשאתה מדבר על אופנוע בן 15, זה פרמטר משני (ולא מהימן). אם נטען שאופנוע בן 15 נסע 50 אלף, אז אני רוצה לראות הוכחות...
מדי פעם עולים ויסטרומים עם ק"מ נמוך ויד נמוכה. גם אם זה מעל התקציב, הרבה פעמים עדיף להוסיף עוד כמה אלפים שיחזירו את עצמם בשנה הראשונה...
3. למצוא TDM מהשנתון האחרון (2008-9 נדמה לי) עם ק"מ לא גבוה, יד נמוכה ומטופל טיפ-טופ... בהצלחה בחיפושים. יש אולי כמה בודדים כאלה בארץ, יכול לקחת גם שנתיים כדי שאחד מהם יעלה ללוח (ואז הוא יכול להיות "מעל התקציב", כמו הויסטרומים).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
מרשה לעצמי לענות לך
היה לי GS500 ולאחריו באנדיט.
ההבדל בנוחות ובמרווח גדול.
הGS נראה כמו "ילד בן 12" ליד הבאנדיט.
301354_2566270882330_537236328_n.jpg
בתמונה הGS והבאנדיט אחד ליד השני
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מבלי ללחוץ אם תתגבר על מחסום הפחד,ממליץ לך לבדוק שוב את נושא ה-TDM שהצעתי לך גם מבחינת הכלי וגם מבחינת הנפשות הפועלות בסיפור,
יש לי הרגשה שלא תפסיד להפך!
מבטיח לתת לך את כל העזרה שתצטרך.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שוב, תודה על ההמלצה. אבל "יד תשיעית, דורש קצת TLC" מזכיר לי יותר מדיי את האופנוע הראשון שלי, וגם זכור לי איך זה למכור אופנוע כזה לאחר מכן...איאלץ לוותר.
לוקי - אהבתי את ההשוואה. בדקתי ב-cycle ergo והוא נראה זקוף יחסית בגרסאת הנייקד, ושפוף יחסית בגרסאת הפיירינג. הוא אופציה מעניינת, ללא ספק. מה מרווחי הטיפולים שלו? בדגש על מרווחי כיוון השסתומים.
הבנדיט הוא מכונת שיוט שיכולה לגמוע מאות קילומטרים ביום ולהשאיר אותך רענן. אין בכלל מה להשוות בינו לבין ה-GS, תרכב - תבין.
עשיתי איתו 50 אלף ק"מ בשנה. עברתי מדיוורז'ן 400 (שנוח בהרבה מה-GS) והבנדיט היה שדרוג עצום.
ניתן בקלות להתאים את התנוחה להעדפות שלך בהחלפת כידון או התקנת משקף גבוה.
בהרכבה יש המון מקום, מורכב גבוה היה שמח לרגליות נמוכות יותר.
האופנוע יציב כמו קטר בקו ישר ובהטיה מהירה. דורש כוח מסויים כדי להכניס אותו לפניה. המתלים בסיסיים, מספקים נוחות טובה כל עוד הסלילה בסדר ובמהירויות שפויות. בקצב גבוה על אספלט משובש מתקשים להתמודד.
לא נועד לרכיבה ספורטיבית. המגזימים (אההמ) מסיימים בתוך מעקה.
וכמובן - אמליץ לך להשקיע יותר ולקנות את ה-GSF1250 (הדור הבא, מקורר נוזל ומוזרק). הסיכויים שלך למצוא אופנוע שרוב חייו עוד מלפניו שווים הרבה יותר מה-10 אלף שקל הפרש במחיר הקניה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual