לגבי מיגון רוח, יש לו שני מצבים, בדקת שהיה במצב הגבוה? (עוד 2 ס"מ)
ירדתי לבירת הנגב לבדוק כלי שאני לוטש אליו עיניים כבר כמה זמן. חיפשתי דו"ש שמסוגל לספק כלי זוגי לטיולים רגועים עם יכולות שטח (בסולו) קצת מעבר לשבילים. גירסת ה -R פחות רלוונטית עבורי כי 99% מהזמן אבלה באספלט. נקודה למחשבה- אין ביטוח מקיף על הכלי ואם נפל, שילמת. בכל מקרה, הבעלים ירון אירח יפה והיה מאוד לבבי.
אתמול צפיתי במספר סרטונים שהציפו בעיות בדגם החדש -ויש כאלה. נזילות שמן, לכלוכים במיכל הדלק וברגים שלא הוברגו כהלכה. בנוסף ראיתי שיצאו כבר ארגזי צד ועוד תוספות. בקיצור הגעתי אחרי שעשיתי קצת שיעורי בית כשאני יודע שאפגוש מספר דברים לראשונה.
תנוחת ישיבה
מאוד מזכירה את ה NCX מבחינת, גובה זוויות במפרקים ותנוחת אדוונצ'ר זקופה. המושב קשיח ובאופן מפתיע היה לי די נוח. רגלית ההילוכים קצרה מדי וצריך להצמיד את המגף כדי למצוא אותה, מתרגלים. הרגליות עבות עם ציפוי פלסטיק ניתן להסרה. מצב עמידה נוח אבל הבירכיים צריכות לחפש את המיכל הצר. בסה"כ אחרי חצי שעה מבחינת ארגונומיה ונוחות עבר בסדר.
בקרות בלימה וכוח
פחות מכיר את באר שבע ויצאתי במצב גשם (הכי מסורס) מהעיר העתיקה. בהמשך לקראת הכביש הפתוח החלפתי למצב כביש. ההבדל מורגש והכלי מגיב אחרת. אחרי היכרות קצרה בחנתי מהירות ותאוצה. הכוח די מסחרר והקוויקשיפטר עובד מצויין. גם בלי הקוויקשיפטר ההילוכים עוברים חלק עם הקלאץ'. היחס בערך 100 כ"ס על 200 ק"ג וזה טוב. בדרך בחזרה עברתי כיכרות וביציאה חזקה האחורי קיבל ריסון מהמחשב. מאוד אהבתי את הדרך העדינה שבה הכוח ירד עד חזרה לאחיזה מלאה ומשם חזרה לתאוצה. עניין של פחות משניה. בחנתי מספר פעמים את הבלמים עם ה ABS והקידמי פשוט מדהים. האופנוע תמיד הקדים את נקודת העצירה המשוערת. האחורי בסדר ופחות חשוב לי לכביש.
אופי רכיבה
תוך פחות מרבע שעה הרגשתי בבית והזדחלתי ללא חשש בין טורי מכוניות. המנוע לא גמיש וסלחן כמו ה NCX750 וצריך לרכב בהילוך הנכון. כשעולים מעל 130 מקבלים לפנים רוח חזקה מדי. ב 170 הרכיבה הופכת ללא נעימה בעליל. לא טוב מבחינתי למרות שאפשר להחליף מגן רוח. בסיבובים הוא נופל קצת לאט לפניות ושם דווקא ציפיתי לזריזות. מניח שיחסיתי לכלי עם קידמי בקוטר 21 הוא נחשב זריז. הבולמים עשו את שלהם וחוץ ממדרגות בכניסה לרחוב ההולנדי לא היתה לי הזדמנות להבחין בפעולתם, כנראה שעשו טוב. כשחזרתי הכלי כבר היה חם והמאוורר עבד ברמזורים. החום היה סביר בהחלט ומבחינתי מדובר בהפתעה כי ציפיתי לחביתה. התחושה באופן כללי שמדובר בכלי בעל אופי שונה לגמרי. אני מנסה להבין אם אני אוהב את זה.
סיכום
חוויה מעשירה בסה"כ, רק לקחת בחשבון שמדובר בניסיון מוגבל ומיושן ובטעם אישי.
אם הייתי צעיר ב -15 שנה כנראה שהייתי קונה בלי למצמץ. בינתיים חושבים.
לגבי מיגון רוח, יש לו שני מצבים, בדקת שהיה במצב הגבוה? (עוד 2 ס"מ)
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
הזכרת כי שכחתי לציין שהמושב היה במצב הנמוך.
לא זוכר לגבי מצב המגן. בכל מקרה לא עשה רושם טוב מלכתחילה בגלל שנראה דק וגמיש.
....ו מה אתה אומר על מקום לזוג על הכלי?דו"ש שמסוגל לספק כלי זוגי לטיולים רגועים עם יכולות שטח (בסולו) קצת מעבר לשבילים.
אפשר לדעת בן כמה אתה?אם הייתי צעיר ב -15 שנה![]()
לגבי מיגון הרוח מנסיון אישי אם היה לך בעיה עם זה ברכיבת המבחן (בעיה מאד אינדיבידואלית) הסיכוי לפתור את זה אחר כך עם תוספות או משקפים ארוכים יותר לא יעזור, זה מקור לאכזבה, תמשיך לחפש הלאה.
כמו שרשמתי, זה מנסיון אישי ואני גם רואה את זה בפורומים שאנשים קונים משקף אחרי משקף כדי לסדר את הבעיה ורובם מתאכזבים, כנ"ל גם לגבי ארגונומיה שאנשים מגבהים כידונים, מנמיכים רגליות וכו, חלק גדול בסוף מתאכזב ומחליט לחיות עם זה או למכור את האופנוע.
כמובן לא אצל כולם וכמו שכתבתי זה אינבידואלי אבל משהוא שלקחת בחשבון שלא בטוח שתוכל לפתור אחרי הקניה
תחושת בטן שלי שאתה מחפש קצת משהו שאין או נמצא אצלך בחלום. רוב האדוונצ'רים המודרניים משתמשים בהרבה ארסנל
שלא בהכרך מתאים לרוכב שטח רך וכזה לא מחפש הרפתקאות מהסוג שעושים עליהם סרטים.
ה-YAMAHA 700 החדש מנגן בדיוק על הכינור הזה אבל...
שטח זו מילה מורכבת שכל אחד ואחת נותן/ת לו פרוש אחר.
אדוונצ'ר - מושג שנמתח במתכוון ע"י היצרנים להגדיל קופה.
לכן פילוח הצרכים האמתיים שלך צריך להיות מדויק בפינצטה אחרת תמצא את עצמך או עם כלי שהוא אובר קייל או עם כלי
דרדלה שלא מתאים.
ה-YAMAHA סופר טרנה תתן לך פתרון דומה לורסיס עם יכולת כביש סבירה פחות טובה מהורסיס ויכולת שטח טובה ממנו
לכאלה שמוכנים להתפשר קצת על יכולת כביש ונוחות אל מול יכולת שטח אמיתית.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש מספיק מקום, נראה מרווח ויש מגרעת גובה.
50 ושלוש כבר 5 שנים.
זהו, שהמגן רוח הוא הדבר שהכי הטריד אותי. עד כדי פליאה, אגב. כי מי הטמבל שירכב כפוף על המיכל רק כדי להגיד שהגיע ל -200?
אני לא יודע אם חולם זה המונח הנכון כי חלמתי על אופנוע ועוד כמה דברים והיה ברור לי שיתגשמו. אני מחפש אופנוע לזוג שאפשר לטייל איתו בשטח. לא יודע עד כמה קרבי כי לא ניסיתי. אבל אם אוהב את זה, שיהיה כלי שאפשר לרכב מאילת עד הבית בלי אספלט. אם ללמוד ווילי החלקות זנב וטיפוס שבילים למה לא? נראה כיף. אני גם מחפש יותר כוח כי המנוע קצת חלש לי כבר. מבחינת כוח ה- 790 מספיק לי וגם ה 1050\1100\ \ 950 (יד 2) ייכנסו לתמונה אם מגן הרוח יעיל. לא סגור על כלום עדיין, מלבד זה שאני רוצה להחליף כלי... נראה.
ראיתי אמיצים נכנסים עם מפלצות BMW לשבילים ולמדבר גם בזוגות, מדובר רק בשבילי טנקים וכד', ראיתי יחידי סגולה
מבצעים דברים מדהימים איתם גם בשטח לא קל, לבד. זה אפשרי אבל מצריך כיסים עמוקים, בייצי פלדה והדחקה בנושא
השפיצים הקורסים.
(ניתן להחליף את האותיות גם ב-KTM - בהנחה שאתה מאמין להם)
אגב אחוז הפציעות בקרב המתחילים בשטח גבוה וזמן ההחלמה עולה במקביל לגיל.
עדיין ממליץ לך לבדוק את הסופר טנרה, עדיף על מה שבדקת בכל מובן.
ראה מפרט בהודעה הבאה:
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 12-09-2019 בשעה 07:42.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
- מנוע
- סוג
4 פעימות 1199 סמ"ק- צילינדרים
2- נפח
1200- קירור
נוזל- כוח
110@7250- מומנט
11.6/6000- הצתה
אלקטרונית חשמלית- דלק
הזרקת דלק ממוחשבת- הילוכים
6
- שילדה
- מתלה קידמי
טלסקופי- מתלה אחורי
Monoshock, adjustable- בלם קדמי
דיסק הדרואלי כפול 310 מ"מ- בלם אחורי
דיסק הדראולי 282 מ"מ- צמיג קדמי
110/80 R- צמיג אחורי
150/70 R- שלדה
Steel tube Backbone
- מימדים
- גובה מושב
845-870- בסיס גלגלים
1540- משקל רטוב
255- קיבולת מיכל דלק
23 ליטר- אורך
2250- רוחב
980- גובה
1410
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה רציני?
255 ק''ג לפני תוספות? הבנאדם רוצה לרכב בשטח.
<font color="#333333"> "ירדתי לבירת הנגב לבדוק כלי שאני לוטש אליו עיניים כבר כמה זמן.הוא מחפש רכיבות בזוג ברגוע וגם יכולת שטח לבד, כשאתה נכנס לכורכר בזוג עם משקל אתה צריך כוח מנוע אחרת אתה נופל.
חיפשתי דו"ש שמסוגל לספק כלי זוגי לטיולים רגועים עם יכולות שטח (בסולו) קצת מעבר לשבילים.
גירסת ה -R פחות רלוונטית עבורי כי 99% מהזמן אבלה באספלט."
כניסה לשבילים במנוע בינוני בזוג היא מתכון לצרות.
כל מנוע 800 ומעלה אתה משלם מחיר במשקל.
הוא לא מחפש כלי שטח מקצועי, הבימר 800 צפוף לזוג גבוה ולא מזמין למתחילים.
הכי ידידותי זה היאמאהה מבין האדוונצ'רים שנותנים את מה שהוא מחפש, עברתי את כל הדגמים אין חיה כזו שאתה לא משלם מחיר מוגזם.
הכי מתקרב לדרישות זה הטנרה. וכן יצטרך הדרכה מסודרת ולימוד רכיבה מקצועי בשטח.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 12-09-2019 בשעה 09:20.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
וואלה התלהבתי:
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הסופר טנרה הוא אופנוע בינוני בכל פרמטר אפשרי ביחס למתחרים שלו (האמת הוא לא בדיוק יכול להתחרות בהם)