- אתם שמים אטמים גם ברכיבה בתוך העיר? אני מתחיל לשמוע רוח באיזור ~60 קמ"ש. אם אני מוריד קסדה ושוטר רואה שאני עם אטמים, בעיה?
אני אישית, רוכב ללא אטמים כלל. במהירויות עירוניות זה לא קריטי לדעתי, בבין-עירוני עלול לפגוע בשמיעה בטווח הארוך.
- באיזור ה-120, אני מתחיל לקבל טיפול כירופרקטי עדיין, הראש שלי מתחיל לנוע טיפה לפה ולשם (לא באקראיות, מעין תבנית רפטטיבית). סביר? משתנה מהותית בין קסדות?
אני רוכב די זקוף, לא כפוף על המיכל או משהו. ב-130 זה נהיה קצת יותר מורגש, אני פשוט תוהה מה קורה הלאה.
תלוי באופנוע וקסדה. מניסיוני, דווקא קסדות "חלקות" מתנדנדות פחות, בעיקר בהרכבה. עם האופנוע הפרטי שלי, אין לי שום בעיות עם הרוח במהירויות של עד 140-150. יצא לי לרכב על אופנועים (נייקדים בעיקר) שכבר ב-120 הופכים להיות לא נעימים.
- גם כן באיזור ב-130, אם אני מסובב את הראש אני מתחיל לקבל חבטה ולהיתקל בהתנגדות יותר סולידית כשמחזיר אותו. הורדת משקף עוזרת אבל לא מנטרלת.
יש פה משהו לדעת, או שפשוט צריך להתרגל?
שוב, כנראה זה האופנוע שלך. על מה אתה רוכב? ניסית להתקין משקף גבוה ורחב?
- במהירויות האלה אני גורר את כף יד שמאל על הידית אם אני רוצה לאותת מעבר נתיב, ואז חזרה למיקום (במיוחד אם זה תו"כ עקומה). מדי פעם צריך לרענן אחיזה על הידית. סביר, או שאני מפספס משהו?
בא לך לרכנן אחיזה, תרענן. דווקא בתוך עקומה הייתי מוותר על תנועות הידיים ומשאיר אותן במקומן כדי לבצע היגוי.
- כשקיבלתי את האופנוע, המראות היו כך שיכלתי לראות את הנתיב מאחוריי במראה הימנית. המליצו לי לכוון את המראות יותר לצדדים, לכאורה כדי לא לסובב את הראש. זה עוזר לדעת מה קורה מהצדדים בקרבתי המיידית (למרות שלא מרגיש בנוח בלי בדיקה ישירה ועדיין בודק במבט, גם כדי לאותת בעוד דרך לנהגים שאני עומד לעבור).
אבל עכשיו אני לא יודע אם מתקרבים אליי מאחור. יוצא שאם אני מגיע לצומת, או נע בנתיב שמאל ורוצה לבדוק אם יושבים לי על הזנב, אני מזיז את הגוף ימינה להסתכל במראה ימין. מרגיש לי מעפן. סביר? יש מישהו ששם את הפנורמיות הקטנות על/מעל המראה הרגילה?
אני תמיד מעדיף לראות את מה שנמצא קרוב לצידי על חשבון הטווח ראיה לאחור. אבל זה אני. חשוב לא לוותר על הפניות ראש במעברי נתיב, כדי לא לפספס את הקטנוע שבדיוק החליט לעקוף אותך מימין
- כמה אתם מביטים במראות כש- "סתם" נוסעים באותו נתיב? מה פיזור הזמנים של מבט העין בהערכה גסה? נגיד 80% קדימה, 15% מראה ימין, 5% מראה שמאל (סתם ממציא)
מעט מאוד. זאת שאלה של קצב - ככל שאתה מהיר יותר, כך קטנים הסיכויים שיפתיעו אותך מאחור.
- 120, הילוך שישי. תאוטה לפניי, משחרר מצערת. בודק שוב, 80. יש נזק בלמשוך חזרה בשישי, למעט שההאצה אולי איטית יותר?
אין שום נזק. ישנם 2 מצבים "לא בריאים" - סל"ד מאוד גבוה (קרוב לקו האדום) וסל"ד מאוד נמוך בשילוב עומס גבוה (ניסיון להאיץ בשישי מ-30 קמ"ש). כל השאר זה רק שאלה של העדפה - להאיץ מהר (ואז להוריד הילוך-שניים) או לחסוך דלק (ואז להאיץ לאט יותר ובקצת גז ללא העברת הילוך).
- עמוד כתום. עובר לנתיב ימין אם פנוי ובולם אקטיבית לאיזור ה-90/100. מאיץ מתישהו בהמשך. מרגיש לי מפגר, אפילו לא בטיחותי קצת, אבל אני לא יודע אילו מצלמות פעילות, ומה מרווח החסד העדכני שבו לא מקבלים קנס (והאם הספידומטר שלי מדויק).
מה המהלך כשהאח מצלם? באיזה מרחק מגוף המצלמה בערך נמצא שדה התפיסה שלה? אתם נעזרים אקטיבית ב-waze בשביל מודעות מצלמות?
במסלולים הקבועים אני מכיר את המצלמות בע"פ. אפשר להיעזר בוויז, הוא די אמין. הפער? סביר להניח שעד 25 קמ"ש מעל אף אחד לא יטרח לשלוח לך דו"ח, כי זה רק 250 שקל ללא נקודות (בבין-עירוני), ובכללי לא ראיתי שהמשטרה מתעסקת בדו"חות כאלה. אבל אין סיבה לא להאט למהירות המותרת. השעון שלך אמור לזייף כלפי מעלה לפחות בכמה אחוזים, אז כמה קמ"שים מעל זה עדיין בטווח הבטוח.
- בעלי אופנוע ללא מד הילוכים - אתם סופרים הילוכים תמיד, כלומר יודעים על איזה הילוך אתם בכל עת?
אני מכיר את היחס בין מהירות לסל"ד בהילוך שישי - 4K זה 115, 5K זה 140 וכו'. אם זה לא היחס (5K ואני על 125) - זה אומר שאני בחמישי 
- יש לפעמים קו הפרדה מפוספס עם פנסי/ריבועי מתכת משני הצדדים. פחדתי לעבור נתיב דרכו, הרגיש לי שאם שני הגלגלים שלי יעלו על המתכת בו זמנית (הקדמי יהיה על החיצוני בזמן שהאחורי על הפנימי) אני אהיה בבעיה.
כל עוד אתה לא בהטיה או בלימה חריפה, אין בעיה לעלות על הריבועים האלה. לא הכי נעים, אבל זה לא שהאופנוע הולך פתאום לזרוק אותך מעליו.
יש לי עוד שאלות, אבל נראה לי שיש כאן מספיק נוביות לשרשור בודד.
מתנצל אם יש פה שאלות טריוויאליות שהייתי אמור לדעת מתוקף X/Y/Z, אשמח לכל פידבק.