אין דחיפות לנסוע בגשם ראשון, זה זמן טוב להחזיר כשירות בנהיגה בפחית עם 4 גלגלים.
מחכה שבוע גשום שיתנקה האספלט וחוזר לרכוב.
בשבת רכבתי עם האישה והגענו לעין כרם. התיישבנו היה חם וצפוף, שמש חזקה עם בירה וקצת צל. מן פה לשם, לפני שהגיע הקבב המעאפן בצלחת המלבנית על "מחית החציל המוקרמת" התחיל לטפטף קצת עד שהשמש יצאה. הסתכלתי לאופק - נראה נקי. כשיצאנו והתחלנו בטקס ההכנות התחיל לרדת גשם אמיתי בטיפות ענקיות. אין לי בעיה עם הגשם, זה השמן.
השתדלתי ככל האפשר להמנע מרכיבה בגשם ראשון אבל קרה לי 3-5 פעמים. לאחר שרכב ניסה לבלום באדום והמשיך 20 מ' בהחלקה לצידי ועוד כל מיני "ריקודי זוגות קומיים" הבנתי עד כמה העסק קטלני. בכללי, שמן סולר או גשם ראשון לא בא לי טוב. לפעמים בגשם ראשון אני עוצר או שלפני הרכיבה בודק את האספלט בהחלקה עם הנעל במספר נקודות. לא מתבייש לבדוק את הכביש באצבעות הידיים, מחפש לקבל זווית ראיה שתשקף את כמות השמן.
זה נראה אולי כמו האינדיאני שמצמיד את הראש לאדמה כדי לדעת מתי תגיע השיירה אבל באמת שלוקח פחות מדקה. מעדיף לנסות להעריך עד כמה האספלט חלק מאשר להימרח. בשבת הכביש בעין כרם (עומדים שם בפקק מדי פעם) קיבל ציון 7.8 בסולם אללה יסתור. אחיזה שלא מאפשרת לעצור מהליכה בקצב מהיר מבלי להחליק.
שקלתי לשלוח את האישה חזרה עם מונית בעודי רוטן לעצמי בקסדה כשהדיבורית פתוחה. בסוף העליתי מהאוב את המוד האוסטרי ורכבתי באיטיות עם איתות אזהרה ופינוי הכביש לכל כלי רכב מאחור עד שיצאנו מהאזור המשומן בואך נס הרים. בצומת האלה הגשם התחזק, נרטבנו היה חם דביק ודי נחמד.
הגענו לשלב השאלה הזהה.
רוכבים בגשם ראשון או נמנעים?
פיתחתם שיטה לבדיקת חלקלקות או כמות שמן על הכביש?
חוץ מרכיבה זהירה ומתונה יש לכם שיטות טריקים במקרים כאלה?
אגב, רכב אוטו-נומי הוא רעיון טוב. בין היתר, כי הדור הצעיר לא מבין שום סימון ידיים אוניברסלי.
אין דחיפות לנסוע בגשם ראשון, זה זמן טוב להחזיר כשירות בנהיגה בפחית עם 4 גלגלים.
מחכה שבוע גשום שיתנקה האספלט וחוזר לרכוב.
לא רוכבים בגשמים הראשונים מהסיבה הפשוטה, כל הטכניקות והידע פועלים מצויים עד שלא!
אתה יכול להיות אלוף העולם בהחלקה על קרח, נהג המשאית שמאחוריך לא!
לשמן חוקים משלו.
מרפי אוהב גשם ראשון.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
+1
אצלי האופנוע הוא כלי תחבורה. אז לפעמים אין ברירה.
משתדל שלא.
לא רוכב בגשם ראשון, לוקח אוטובוס/מונית אם צריך.
עדיין לא קרה לי שהוא הפתיע אותי ככה מחוץ לבית אז אני לא בטוח מה הייתי עושה באותה סיטואציה.
ארץ הקודש היא מקום מיוחד. אין הרבה מדינות עם הפוגת גשמים ארוכה, פקקים כמעט בכל כביש, נהגים חסרי מודעות ורוכבי דו-גלגלי כל השנה.
גיליתי את הלהיט הבא, אני בטוח:
שלט דיגיטלי מאחורה על הארגז.
דיבורית שיודעת להעביר קול לטקסט.
מול העיניים של הטמבל מאחור מתנוסס המסר " יא בן אלף ִֵ$#%' -שמור מרחק" מהבהב באדום.
יוצא עוד יומיים למימון המונים.
רעיון ענק, נראה לי אני מתחיל לעבוד על זה.
הגשם במרכז ממש הפתיע אותי, אבל לא כמו שהפתיע אותי הגלגל הקידמי שלי שכמעט התקפל מתחתי.
בכלל, לא היה לי אופנוע לפני הנוכחי שכל כך הפחיד אותי בהתנהגות שלו בגשם. האם זווית היגוי חדה יותר משפיע עד כדאי כך בגשם (לדוגמא 24 לעומת 25)? או שזה הפרופיל היותר ספורטיבי של הצמיג? או דברים אחרים שלא חשבתי אליהם (בניסיוני 7 חורפים עם שלושה אופנועים אחרים ככלי התחבורה היחיד)
Tree, זה גשם ראשון. אי אפשר ממנו כלום על אחיזה של הצמיג.
אני מנחש שיהיו לנו השנה הרבה גשמים ראשונים.
גשם ראשון זו חוויה לא נחמדה.
רכיבה נכונה ומדודה תביא אותך למעוז חפצך בשלום.
כמובן שאנו לא לבד על הכביש וזו שורש הבעייה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני חושב שהחשש קצת מוגזם. אני רוכב גם בגשם ראשון אבל מקפיד להזהר בעיקר ממשטחים מבריקים. חוק אצבע פשוט: אספלט בצבע מט זה טוב, אספלט בצבע מבריק זה רע.
כשהכביש מבריק אני נזהר מבלימות והטיות. כביש פתוח בד"כ לא בעייתי ואילו נסיעה עירונית כן. במיוחד איפה שיש פירות של פיקוס על הכביש. כמובן שאם אפשר להימנע מרכיבה זה עדיף, אבל אני לא מתכוון לקחת מונית מתל אביב ליקנעם...