
נכתב במקור על ידי
alexsupreme
שנת העליה היא הגורם הכי משפיע בעת מכירה. אם אתה מצליח להשיג איזה מבצע בסוף שנה כך שברשיון יירשם בפועל ב2020, הרווחת.
בפועל המבצעים האלה שווים רק בהחזקה ארוכת טווח.
אתן דוגמא במבט לאחור:
עכשיו 2014, אתה תוהה אם לקנות CB650f שנתון 2015 ב66 אלף או לקנות שנתון 2014 בהנחה, במחיר של 61 אלף.
עכשיו 2019 והחלטת למכור את האופנוע. המחירון של 2015 הוא כרגע 30500 והמחירון של 2014 הוא סה"כ 28200.
לא רק שההפרש במחירונים הוא מזערי, אם אתה נוסע את כמות הק"מ שאתה מציין, זה יהיה אופנוע עם מעל 100 אלף ק"מ כך שבסופו של דבר סביר להניח שעבור שניהם תשיג רק סביב ה20.
לדוגמא הקצרה, אני אקח את הNC750 מכיוון שהוא לא עבר שינוי דגם בשנתיים האחרונות.
אם ב2018 יש לך את אותה בחירה, לקנות דגם שנת 2019 ב66 אלף או לקנות דגם 2018 ב61 אלף.
נניח ובסוף 2019 נמאס לך ואתה רוצה למכור, המחירון של שנת 2019, כמשומש עולה היום 56 אלף ושנת 2018 49 אלף.
ה5000 שקל שחסכת הפכו ל7000 שקל שהפסדת עוד לפני שהעלת אותו ליד2.
שים לב שאם אתה קונה דגם שנמצא כבר כמה שנים על הכביש, ברגע שיוצא דגם חדש עם שינויים מהותיים, המחירון יצנח ותאבד יותר.
הרבה אנשים בפורום יגידו לך שבסופו של דבר, כל המשחק עם המחירים יכול להשתלם אבל זו התעסקות שלרוב לא שווה את זה.
בפועל, הלקח הוא יחסית פשוט. אם אתה קונה כלי לטווח ארוך, ההנחות האלה משמעותיות. אם אתה מחפש להפסיד מלא כסף בבת אחת, תקנה כלי חדש ותמכור תוך שנה.
אם אתה קורא על דגם חדש שהולך לצאת לאופנוע שכבר יש לך, תצפה פגיעה רצינית במחירון ברגע שהוא יוצא לשוק ותעשה את השיקולים שלך.
בסופו של דבר, לרכב בארץ עולה המון כך שגם חסכון של 5000 שקל לפה או לשם משנה פחות כשבחישוב גס האחזקה של אופנוע לאורך 5 שנים תעלה יותר מ100 אלף.
למי שלא מאמין, הנה ההוצאות באלפים:
40 - איבוד ערך
39 - דלק (בחישוב של 6.5 שקל לליטר בנסיעה של 1-20)
25 - ביטוח חובה בחישוב גס של 5 לשנה
25 - טיפולים ובלאי סביר בלי להתחשב בבלת"מים