לא, כי אסור לעקוף מהימין בכלל, חד סטרי, דו סטרי או כל סטרי אחר.
גם בפסק דין, הוא מתייחס לחד סטרי רחב מספיק שאפשר להחשיב אותו כשני נתיבים ולא נתיב אחד.
זה לא באמת שהוא פסק שמותר לעקוף בתור הנתיב.
לפי החוק, נתיב הוא "חלק מרחבו של כביש, בין שסומן ובין שלא סומן, המספיק לתנועת טור אחד של כלי רכב, למעט רכב הנע על שני גלגלים."
זאת אומרת שאופנוע יכול על פי החוק לעקוף רכב בכביש חד-סטרי משמאל, ומצאתי פסק דין שמאשר זאת:
https://www.ruling.co.il/%D7%91%D7%9...e-876634bb8fae
אבל האם חוקי לעקוף את אותו הרכב מהצד הימני של הרכב בכביש דו-סטרי?
לפי דעתי, יותר בטוח לעקוף מצד ימין, בין הרכב למדרכה, מאשר מצד שמאל כאשר יש רכבים הנוסעים כלפיך.
לא, כי אסור לעקוף מהימין בכלל, חד סטרי, דו סטרי או כל סטרי אחר.
גם בפסק דין, הוא מתייחס לחד סטרי רחב מספיק שאפשר להחשיב אותו כשני נתיבים ולא נתיב אחד.
זה לא באמת שהוא פסק שמותר לעקוף בתור הנתיב.
ממש לא.
אם הרכב סוטה עליך כשאתה בינו לבין המדרכה אין לך מה לעשות חוץ מלהתפלל תוך כדי הפגיעה בך.
אם אתה עוקף משמאל והוא סוטה יש לך לאן לברוח.
אם יש רכבים שנוסעים מולך אז אתה מולם. רוב הסיכויים שיבחינו בך. בשונה מהנהג הממוצע שלא שם לב מה קורה בצד ימין של הרכב.
ואם אין לך מקום בטוח לעקוף אז פשוט- אל תעקוף.
עפ"י החוק מותר לעבור על פני מימין במקרים הבאים: כאשר רכב נוסע בנתיב המיועד לפנייה ימינה מותר לו לעבור על פני רכבים הנעים בנתיב משמאל.
כאשר רכב נמצא בנתיב לפנייה שמאלה ומתכוון לפנות עם שימוש במכווני האיתות מותר לעבור על פניו מימין.
כאשר שני טורי רכבים נעים במקביל בפקק תנועה, מותר לרכבים בנתיב הימני לעבור על פני רכבים הנעים בנתיב השמאלי.
גם אילו היה חוקי לעקוף מימין הייתי חושב כמה וכמה פעמים לפני שהייתי עושה כן. פשוט סכנת נפשות.
^^^
לגמרי!
צריך לזכור שמנמנמי הפחיות לרוב לא ממש יודעים למה משמשות המראות צד (חוץ מלדפוק לשכן אותן) ולא מסתכלים בהם יותר מידי. צד ימין הוא הצד שמרוחק מהנהג ולכן קיים בו גם יותר שטח מת, בשילוב עם מה שכתבתי קודם זה יוצר אחלה קוקטייל של תאונה ידועה מראש.
בצעירותי על טוסטוס נסעתי מצד ימין לצד מכונית, הנהג פנה ימינה כדי להכנס לחנייה. עפתי באויר ויצאתי בזול עם מכות יבשות.
100 אחוז אשמה שלי. גם אני במקומו ברכב בנתיב ימני ופונה ימינה לא הייתי טורח לבדוק את השטח הקטן שביני לבין המדרכה.
מאז למדתי הרבה.
מסוכן לעקוף מימין, יש מצב שהרכב יעצור ובמהירות הנוסע יפתח דלת ויצא בלי להסתכל בכלל, במקרה הטוב לא תתקע בדלת...
שני הרוגים אתמול על טימקס. כביש שמתבצעות בו עבודות דרך, נתיב אחד צר יחסית, לכל כיוון. רוכב הטי מקס התבעס מהקצב של המשאית המתנהלת באיטיות לפניו, והחליט לעקוף אותה מימין. ממול הגיעה משאית נוספת. כל אחד מהנהגים סטה מעט ימינה כדי לא לעבור קרוב מדי למשאית המגיעה ממול. לרוכב הטי מקס ולמורכב, לא נותר הרבה סיכוי.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
משאיות וכלים כבדים אחרים סובלים משטח מת די רציני בצד ימין, אני מניח שנהג המשאית בכלל לא ידע שיש טילמקס מימינו, כי כנראה הקטנוע הגיח לימין מהשטח המת (הדי גדול לכשעצמו) שיש מאחורי המשאית.
עקיפה, ובכלל כל ההתנהלות בכביש חייבת להיעשות תוך מודעות רבה לשטחים המתים של שאר משתמשי הדרך. הכלל הוא שככל שהרכב גדול יותר (וגבוה ומחוסר חלונות) כך יהיה לו יותר שטח מת.
אני באופן אישי משתדל לתת צפצוף קל (או הבהוב בתאורה הגבוהה בלילה) לפני כל עקיפה שיש לי ולו ספק הכי קלוש שהנהג השני לא שם לב אלי.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast