קראתם ללוקי -
אז כמה דוגמאות מעולמו הצר של הלוקי:
לוקי משמש במשרד באופן לא פורמלי כמנהל רכב ( ככה זה בשירות המדינה - שמו אחראית שלא יודעת שלרכב יש 5 גלגלים).
לוקי בתמורה קיבל שיטרואן ג'מפי ( קיבל גם סאוונה אבל היא גדולה מדי לחניון במשרד אז הסתפק ב ג'מפי).
לוקי וחבריו גמעו בתוך שנה 140K בעבודה ברחביי הארץ.
בוקר אחד מגיע הנהג ( לוקי לא נהג אבל הוא נוהג בעצמו ומשחרר את הנהג למי שבאמת זקוק לו) ואומר הרכב לא מניע.
לוקי בודק והרכב כן מניע.
כך במשך כמה זמן והנהג נשבע שהוא לא גילגל כלום.
ויום בהיר אחד גם ללוקי הרכב לא מניע.
מדריך את האחראית רכב ואומר תשמעו או ריליי או קודן או סטרטר או אוטמט סטרטר בספק עם מצבר.
מגיע ללובינסקי בירושלים ומפקיד את הרכב - שבועיים ולובינסקי לא מוצא כלום.
לבסוף הוחלף סטארטר, מצבר ואלטרנטור וכעת לפני שתקפצו ותאמרו בזבוז כספי משלם המסים ( אתם צודקים אבל לא במקרה הזה) הרכב עדיין באחריות.
האמת שגם לוקי לא מבין מה הקשר כי לא הופיעה נורת טעינה מצבר היה חזק אבל לאף אחד לא היה מושג למה הרכב לא מניע.
וכעת הוא מניע.
קידוזו
קוואסאקי GTR 2008 נורת ABS נדלקה וכבתה לסירוגין לוקי ערך ניסוי מהיר וזה העלה שבעת שימוש בבלם האחורי התקלה מופיעה.
לוקי מאושר יש לו את מערכת הדיאגנסטיקה של קוואסאקי KDS (למכירה למי שצריך בפרטי).
חיבור מהיר איפוס והתקלה חזרה.
החשדות שחיישן אחורי תקול אושרו והוזמן אחר כבוד חיישן.
מחיר 700 שקל במטרו - הוחלף החיישן והבעייה חזרה.
כנראה צמה.
בכל מקרה לחיישן מבנה יחודי שמתאים לGTR דגם 2008-2009 למודלים הבאים יש מבנה אחר.
החיישנים לא תואמים לדגמים אחרים זה חלק טיפש שתפקידו לקרוא חורים (בשפה פשוטה).
הלאה תיאום מצערות מי איי פעם עשה?
יש כלכך הרבה סיבוך ב"פשטות" הטכנולוגית. והיצרנים מצידם מרוויחים החל מהתלות שלנו בייצור חלקים ( אי אפשר כבר לייצר לבד) דרך מותם המוקדם של כלי הרכב.
ירוק זה לא (למעט הדולר) ידידותי למשתמש אולי לזה שיכול להרשות לעצמו לרכוש חדש.
התפרנים ידחקו לצד כי רובם ישארו תלויים במוסכים ( שושנים ראה ערך טורטן שלא ידע להתקדם עם השנים ונשאר עם ידע יקר מפז על מכוניות אספנות לעומת הצביק שלנו שאין רכב שהוא לא יוכל לעבוד עליו במוסך שלו ואחת כמה וכמה כאלו שיש להם ידע מכני אבל אלקטרוניקה ומחשבים לא).
נ.ב הזמנתי OBD ל500 לאיפוס תקלות.