אם המשטרה תבחר לשנות מדיניות אז היא תוציא על זה הודעה ואפשר יהיה להתייחס לתוכן בהתאם.
עד אז, זה ספין ואני בכלל לא בטוח שקהל היעד של הספין הזה חשוף לפוסטים בפייסבוק של מועדון האופנועים הישראלי.
אני לא תופס מאליקו אלג'ים בחור שיעשה "ספינים" שכאלה.
מה שכן, דווקא שינוי כזה דורש (מבחינתי לפחות) יציאה המונית לרחובות עד כדי שיתוק של המדינה.
אסביר:
הרכיבה שלי לעבודה הינה כ-45 ק"מ לכיוון, מתוכם כ-30 ק"מ של פקק עומד או זוחל.
אין באפשרותי לשנות את שעות הרכיבה, משום שתנאי המשרה הן שעליי להתייצב בשעה 8 בבוקר במרכז ת"א, ואני מסיים את יום העבודה באיזור 5-6 בערב.
יש לי בבית ילד בן 10 חודשים. האופנוע - זה מה שמאפשר לי להגיע לעבודה, לחזור ממנה בשעה הגיונית ולבלות עם הילד.
מן הסתם, אני רוכב בצורה זהירה (הכל יחסי, כמובן) וזוכר שעליי לחזור שלם, כי מחכים לי בבית.
במידה ולא אוכל להשתמש בשוליים, הנסיעה שלי תהפוך לסיוט. מעבר לתוספת הזמן (עבורי ועבור נהגים אחרים, שאפריע להם בתנועה בין הנתיבים) - הסיכויים שלי לחזור שלם לביתי יפחתו משמעותית.
אז כן, זה משהו להילחם עליו. לא רק על ה"נוחות" של השול, אלא על היכולת שלי להמשיך להגיע לעבודה על גבי האופנוע (שאין לו שום חלופה סבירה) ולחזור לביתי בשלום.
עברה לי מחשבה בראש...
בוא נגיד שיש לך מדשאה רחבת ידיים בפארק. אתה לא רוצה שידרכו על הדשא, ושם שלט שאוסר זאת.
אלא מה? המדשאה היא בדיוק בין הקופות שבכניסה לפארק לאטרקציה הראשית שבו.
מה יעשו אנשים?
חלק גדול מהם, ירצה לחתוך דרך המדשאה.
אתה יכול לשים שומר.
את יכול לשים מצלמות.
אתה יכול להנפיק קנסות.
אתה יכול לשפוט את האנשים האלה, ולשים אותם בכלא.
יש הרבה דברים שאפשר לעשות, כדי לנסות למנוע את ההתנהגות ההגיונית והכביד על אנשים באיומים של ענישה כזאת או אחרת.
או ש...
אפשר לתת במה להיגיון הבריא. אם ה"אדם הנורמטיבי"- שזה הרוב המכריע של המבקרים - שואף לעבור דווקא מהמדשאה - אז זה אומר שזאת דרך הגיונית.
אז תשקיע קצת, ותבנה שביל הליכה במרכז במדשאה. זה יהיה הרבה יותר זול מהמצלמות, מהשומרים, מהשוטרים, מהשופטים ומהסוהרים.
זה יגדיל את האמון של אותו "אזרח נורמטיבי" במערכת.
זה ימנע מלחמות מיותרות בין הממסד לאזרח.
עם המשל הזה, הייתי רוצה לגשת למקבלי ההחלטות במתנ"א.
ולבקש מהם לאפשר את המשך הרכיבה על השול, מה גם שלרוב רוכב אופנוע שיאבד שליטה בשוליים - יפגע רק בעצמו, ולא בעצמו וביושבי הרכב (כמו שקורה בתאונות בתוך התנועה).
ובנוסף, הייתי מעלה רעיון... אולי במקום להילחם בתחנות רוח, ולמנוע מאופנועים מלעלות על ה"זברות" - לצייר על כל זברה וזברה "נתיב מעבר" ברוחב של אופנוע, שיאפשר לרוכבים מעבר בטיחותי משול לשול, בלי הסיכון הכרוך בהשתלבות בתנועה וירידה חוזרת לשול?
זה ממש יכול להיות אותו שביל בפארק... שיעשה טוב לכולם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
המשטרה היא בסה"כ כלי שעושה את מה שאומרים לו.
אם יהיה צורך למחות אז הגורמים הרלוונטים הם אלו הנבחרים. מי שמחזיק בסמכויות הם הרשות המבצעת באמצעות תקנון תקנות ו/או הרשות המחוקקת באמצעות חקיקה.
אני שמח שהיית קשוב וערני בשיעורי האזרחות.
אם זאת, יש מצב "דה-יורה" ויש מצב "דה-פאקטו".
דה-פאקטו (יעני, במציאות) - אנחנו רוכבים בשוליים עקב הבנות של מועדון האופנועים עם מתנ"א.
ה"כלי שעושה מה שאומרים לו" החליט להעלים עין מעבירה מסויימת, שאינה מסוכנת ויש יגידו שאף תורמת לבטיחות.
עכשיו, אחרי עשור, אותו "כלי" החליט להפוך את ההחלטה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
כן ממש. גם לא בעוד 20 שנה. הקהילה בארץ רק יודעת לדבר בקבוצות בפייסבוק ולפתוח "דפי מחאה" כול חצי שנה מחדש.
יותר מצחיק זה העובדה שעל כול שטות כמעט יכולים להוציא אירוע מהיום למחר ולארגן 200-300 איש כמו כלום, ושזה נוגע לדברים החשובים באמת, כמו שאמרתי, מדברים רק בקבוצות בפייסבוק.
זה תוצאה של מדיניות כושלת + העובדה שכול טמבל בן 18 קונה 07 כאופנוע ראשון. 63 הרוגים והיד עוד נטויה.
היו גם הרוגים בני 40+.
מעבר לזה שההחלטה עצמה דבילית (לדעתי), אם יש בכלל "קהילת דו גלגלי", ניתנה לנו זכות שלא מגיעה לכל נהג וכל מי שאי פעם נסע באיילון ראה את הרוכבים (שזה בעצם בהכללה אותנו) לוקחים את הזכות הזו ומשתינים עליה בצורה של מהירות מופרזת ונהיגה לא זהירה.
אז דבר ראשון ניקח אחריות על עצמנו: כנראה (שקצת) מגיע לנו.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
ממתי גיל מעיד על משהו בידיוק? ועוד בתחום הזה?
זה שיש הרוגים בני 40 50 ו60 הדבר ידוע ואין צורך להגיד אותו. נו אז מה? הגיל שלהם מעיד על משהו?
הגיל מעיד על איך בן אדם מתמגן (אם בכלל) וכמה חמומי מוח הם עם יד ימין?
הכלי רכב הזה מושך המון פחי אשפה לצערי. וזה לא משנה הם אם רוכבים על גוירייד 200 או על R1 וכמה שנות ותק יש להם.
הכול מסתכם בדבר אחד - מנטליות. 99% מהתאונות אפשר למנוע, בין אם זה ב"אשמתך" או "באשמתו/אשמתה".
ועם איך שאנשים מתנהגים עם האופנועים שלהם - אני מופתע שזה מסתכם רק ב63 לעת עתה. לילה טוב.
קקטוב אתה גאון רק שבמדינת ישראל הזרג הציבורי לא מעניין אותו האזרח.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ואני שמח שאתה לא ישנת בשיעורי הלטינית.
גם אם זה נוח לגורמים הפוליטיים להעלים עין, לא למשטרה ולא למועדון האופנועים יש סמכות לקבוע דברים כאלה והתוצאה של ההבנות האלה היא חרטא חוקית ומשפטית וקקפוניה (חוזרת על עצמה) על "עונשים קולקטיביים" ברמה של כיתה ג', משל משטרת ישראל גילתה אתמול בבוקר, בתדהמה, שהיא משרתת את אזרחי מדינת ישראל ולא את הכבשים באיי פארו.
אני חוזר על מה שרשמתי מקודם: עד שהמשטרה לא מוציאה הודעה רשמית בעניין, מדובר בספין. במידה והמשטרה תוציא הודעה כזו אז הגורם שאליו צריך להפנות את הלחצים הוא פוליטי ולא פקידותי.
הכל בסדר? ההודעה שלך נשמעת קצת "עצבנית" (?)
אתה כתבת: "זה תוצאה של מדיניות כושלת + העובדה שכול טמבל בן 18 קונה 07 כאופנוע ראשון."
יש בעיה כללית של תרבות נהיגה, גם של הפחיות וגם של הדו גלגלי.
מבין שניהם, יותר ההתנהגות שלנו (וסליחה על ההכללה והתעלמות מאחוזי האשם) היא מה שמדאיגה.
מה זה החרא הזה??????????!!!!!!!!!!! באתי במיוחד ששמעתי!
מי המטומטם שחושב שלזגזג בין מכוניות לחוצות בפקק, שרק עוברות מנתיב לנתיב זה יותר בטיחותי?!
יש התארגנות שלנו בנושא?!??? איך אפשר לקחת בזה חלק? חייבים לעשות עם זה משהו! זה גזר דין מוות במקרה הטוב ולהיות נכה/צמח לכל החיים במקרה הרע!