כן. 2011-2014 עדיף לא להתקרב.
כלים משטרתיים זה כלים שטופלו היטב אבל גם כלים שעבדו 24\7 ונרכבו גם די חזק לפעמים, הייתי מוותר גם.
תסכל אולי על ויסטורמים, פופולרי בארץ ויכנסו לך בתקציב.
שלום, אני סטודנט גר בחיפה. אני צריך אופנוע שישמש אותי ביום יום לנסיעה עירונית קצרה ופעם בשבוע שבועים לנסיעה של משו כמו חיפה תל אביב.
בתור סטודנט התקציב מוגבל וגם הזמן להתעסק בתקלות, אני צריך כלי אמין.
חשוב לי הפרקטיות של האופנוע שיהיה נוח לנסיעות אבל גם אופנוע שמתי שכבר יש לי זמן אני אוכל להנות מטיולים של כמה שעות.יש לי תקציב של סביבות ה15,000, חשבתי על משו בסגנון של ורסיס אבל קראתי שהשנתונים שבתקציב שלי עם המון בעיות בשסתומים.
ראיתי ב.מ.וו משטרתי במחירים די טובים וזה גם אופנוע שהיה לי תקופה בחו''ל ונהנתי ממנו מאוד אני פשוט לא מכיר את העלויות של אחזקה בארץ.
תודה מראש!
כן. 2011-2014 עדיף לא להתקרב.
כלים משטרתיים זה כלים שטופלו היטב אבל גם כלים שעבדו 24\7 ונרכבו גם די חזק לפעמים, הייתי מוותר גם.
תסכל אולי על ויסטורמים, פופולרי בארץ ויכנסו לך בתקציב.
באמת הוי סטום ממש עונה לצרכים אבל פשוט מרגיש לי אופנוע זקן , נשמע טיפשי אבל ממש לא בא לי וי סטום החדשים כבר השתנו אבל השנתונים בתקציב לא בשבילי.
השאלה עם משטרתיים, רוב הכלים שאני רואה בכביש גם נרכבים חזק וכנראה שלא מטופלים באותה קפדנות. גם יש לי ספר טיפולים מהיום הראשון שלו בכביש ככה שאני יכול לראות עד כמה התעללו בו. מה אתה חושב לגבי זה עדין לא הית סומך על זה?
שמע, כל מקרה לגופו. אתה צריך להשוות את כל הנתונים הספציפיים בשביל להחליט.
אני אישית באופן כללי מתרחק מכל משהו שהוא לא יד פרטית.
אתה גם צריך לקחת בחשבון שאין הרבה מוסכים שמתעסקים בבמו וגם שממה שהבנתי אומנם טיפולים לא הכי יקרים אבל חלפים יקרים כשיהיו תקלות.
כמה שנים אתה מתכנן להחזיק אותו? חושב לבצע טיפולים פשוטים לבד?
ה-NC700 מעל התקציב שלך, אבל תראה אם אולי ההפרש יוחזר לך בתידלוקים. הוא גם נבנה במחשבה על מחירי תחזוקה, ורוב המקומות "נגישים" - למשל מכסה המנוע נמצא מאחורי הרדיאטור - לא צריך לפרק מושבים, מיכלי דלק וכו' אם זה רלוונטי לך.
אני חושב שהnc יעלה בערך כפול מהתקציב.
סדרת ה500 של הונדה זה לדעתי האופנועים הכי חדישים בשנתון שייכנסו לו.
מעבר להם הייתי בודק אופנועי תקציב כמו ההורנט\דרוויז'ן\er6f\er6n\דיוקים למיניהם.
או באמת פשוט לעלות בתקציב.. להלוות קצת או לחסוך קצת ואז יפתחו עוד אפשרויות ויותר סיכוי לתפוס אופנוע 'מציאה' ולא אופנוע נבלה.
כי 15 זה באמת תקציב מאוד מאוד מינימלי.
אני מתכנן להחזיק אותו לפחות שנתיים, כמעט את כל הטיפולים אני אעשה בעצמי. איך כל ה er ככ זולים יחסית לשנתונים וק''מ? ומה לגבי טנרה ראיתי באיזור ה17 אלף כלים במצב טוב
הer זולים כי היו שנתונים שהיתה להם בעיה של צניחת שסתומים, דבר שגרם למוניטין לא טוב (ולא בצדק). בנוסף, הם היו כלים שלא נסחרו טוב (היו להם ביקורות פושרות).
הכלים מ2014 צפונה אמורים להיות בטוחים.
והישנים יותר כנראה כבר תוקנו.
התיעצות נוספת לגבי הטנרה 660, מה דעתכם על כלים עם מעל 100k ק''מ? כבר גמורים או יש עם מה לעבוד? ברור שלא יתנהג כמו כלי חדש אבל המחירים שלהם ממש נוחים והכלים נראים שמורים
מצטער שמקפיץ שוב,
האופציות שלי אחרי הרבה חיפושים ביד שתים הן וייסטורם שלא אופציה, ב.מ.וו ממשלתי שזה אופנוע שמאוד נהנתי ממנו כמה חודשים בניו זילנד אבל אני לא מכיר את האחזקה שלו בארץ, והטנרה שבנתיים נראה לי הכי טוב מכולם. כולם לפחות עם 90אלף ק''מ
יודעים משו על אמינות בכל אחד, מחיר אחזקה? המלצות אחרונות אולי?
חשוב להגיד שברור לי שכלי ב35000 יהיה הרבה יותר טוב ואמין, ובטח שכלי חדש..אני סטודנט ומקווה שבסוף התואר כבר אוכל לקנות את האופנועים שאני חולם עליהם עד אז התקציב הוא 15000+ -
תודה על העזרה
אומרים שהכלים אמינים מאוד.
2 בעיות אופייניות - אום שיושב על הקראנק מתחת למשאבת מים נוטה להשתחרר (למיטב ידיעתי נפתר בפתיחה של המכסה, הידוק וכמה מכות פטיש כדי לייצר שקע קטן, שיתפוס את האום עם הציר), ומיישר זרם בדגמי 2008 (היה ריקול, בדוק שאכן בוצע).
מעבר לזה - אומרים שהגומיות בנאבה האחורית מתות מהר, ואז יש בלאי מואץ לשרשרת/גלגל"ש. כדאי לבדוק את מצבן בכל החלפת צמיגים.
מעבר לזה, האופנוע מאוד אמין, שיכול להגיע לקילומטראז'ים מאוד מכובדים.
כמו בכל אופנוע ישן מאוד, הפרמטר העיקרי הוא סגנון רכיבה/אחזקה, ולא הקילומטראז'. אופנוע עם 130 אלף ק"מ יכול להיות במצב הרבה יותר טוב מאופנוע עם 80 אלף ק"מ.
בדוק את האופנוע היטב, תתרשם מהבעלים, ואם תבחר בזהירות - יש סיכוי טוב שהאופנוע יחזיק לך עד סוף הלימודים ללא בעיות מיוחדות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
סוזוקי GS500 מעניין אותך? במידה וכן, יש לי אחד כבר מעל 3.5 שנים במצב מעולה שעבר יישור קו מאסיבי והרבה מאוד מהרכיבים (כולל רוב רכיבי החשמל, בולמים, קלאץ' וכו') הוחלפו אצלי ולנסיעות עירוניות וטיולים מזדמנים הוא מעולה, צריכת דלק 1 ל-20 ומאוד פשוט לאחזקה עצמית. אני בשנת הפסקה מהלימודים אז משתדרג למשהו כבד יותר אבל האופנוע שימש אותי שנתיים כסטודנט לנסיעות בעיר וטיולים לכל הארץ בין סמסטרים ותמיד הגעתי לאן שרציתי להגיע בלי בעיות. ישאיר לך עודף לא רע מהתקציב![]()
כלי רכב ממשלתיים אומנם מטופלים מאוד ולרוב במוסכי חברה ( תקציב כמעט ולא מוגבל).
אבל וזה האבל הגדול רובם לא כלי רכב צמודים ובנוסף לא מעט מהם משמשים כרכב איגום בידיים של אנשים שלא איכפת להם.
במקרה של האופנועים סביר להניח שהם מהשטרה ( יש בעוד משרדי ממשלה מלבד הבט"פ ודומיהם) ועברו חיים לא קלים עם זוג ג'אמוסים וציוד מה שעשוי להשפיע על הכלי.
אם אין לך מישהו שיכול להצביע על כלי ספציפי במכרזים ממליץ לך להתרחק מכלי בעל עבר ממשלתי ( אלא אם אתה באמת יודע מה אתה קונה).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אופנוע זה לפושטקים ופרחחים, מה אתה עבריין סע בתחבורה ציבורית!
(סבתא ננה 1975)
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לדעתי רכישת אופנוע בתקציב הנ"ל (אל תשכח שיש גם מיגונים וביטוחים) זו הרפתקאה. לדעתי יהיה נכון יותר בצרכים ובתקציב לרכוש ולהתנהל בנסיעות קצרות ביום יום בעיר עם קטנוע שאפשר פה ושם לצאת איתו מהעיר (אם כי כבר היתי לוקח רכבת לת"א).