https://www.mitsu.co.il/?p=8704
עפ"י מיצו, ההוראה שהייתה קיימת במשך 11 שנים לא לאכוף נסיעה בשול בוטלה, וכל ה"ראיונות" של הדרגים הגבוהים במשטרה לאחר המחאה לא משנים את העובדה הזאת.
כמה צפוי.
https://www.mitsu.co.il/?p=8704
עפ"י מיצו, ההוראה שהייתה קיימת במשך 11 שנים לא לאכוף נסיעה בשול בוטלה, וכל ה"ראיונות" של הדרגים הגבוהים במשטרה לאחר המחאה לא משנים את העובדה הזאת.
כמה צפוי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ראיתי את הראיון, למרות כל השאלות וניסיונות החידוד - נציג המשטרה חזר והדגיש 100 פעם שהם "לא מתמקדים באנשים שרוכבים רגוע בשול", זה הכל.
לא שלא יהיה דוחות ולא שום דבר בסגנון. רק שהמיקוד לא יהיה בהם.
נשמע רע.
אבל זה גם מה שהיה לפני כן.
למשטרה אין סמכות לקבוע חוקים ובטח שהיא לא יכולה להגיד לאנשים שהיא מצפצפת על החוק. המקסימום שהיא יכולה לעשות זה להחליט על האכיפה וזה מה שהוא אמר. גם האמירה הזו היא אפורה מבחינה חוקית...
בשביל יותר מזה, הכתובת היא פוליטית (ח"כים ושרים) ולא משטרתית.
כמו שאתה לא היית רוצה לנשום אגזוזים של טנרה ולהתמקם מקדימה..כך גם האחרים.
וכמו שאתה רוכב בקצב שלך בשול...כך גם אחרים.
קווי העצירה בצמתים והשול שייכים לך?
לא ברור למה אתה חושב שכולם טיפשים ואתה כזה מיוחד.
כשאתה רוכב בשול ומישהו מאחוריך רוצה לעקוף .. תן לו.
וגם אפשר לזוז הצידה או קדימה במעבר החציה.
כשאין מצלמה זה לא פוגע באף אחד
יאללה, בוא נקצין עוד קצת. לא, אף אחד לא מבין את הרוכב שדחף אותך, הוא אדיוט.
אבל אם מישהו מבקש להתקדם קצת כדי לעמוד איתך בראש הטור ברמזור- מה הבעיה שלך לתת לו?
כל עוד זה בגדר הסביר ולא מפריע להולכי הרגל (ובמרבית הפעמים זה לא!) אז נה הבעיה?
אז הנה, תרבות ישראלית במיטבה- "אני הכי חשוב, אני הכי חכם, כולם על הזין שלי ובוודאי שלא אתחשב בזולת, שלא יחשבו שאני פראייר".
אתה רוכב הזוי לגמרי.
אני לא עולה על מעבר חצייה. נקודה. מה לא ברור בזה?
אם למישהו יש בעיה, הוא באמת יכול לצפצף כמה שבא לו.
מבזק חדשות: מעבר חצייה נועד להולכי רגל. לא עולה עליו ולא חוצה אותו כדי להתמקם יותר טוב.
ואוו, הרוכב שמאחוריי הפסיד 5 שניות מהחיים היקרים שלו.
לענין השול:
מי שרוצה לעקוף אותי בשול צר, מוזמן לחזור לנתיב של המכוניות ולעקוף. איך אני אמור לתת לו לעקוף? להצמיד את עצמי למעקה רק כי הוא ממהר לעקוף בשול?
בדיוק בגלל רוכבים כמוך, כל הישג שיהיה לנו - יתחרבן.
אני חושב שהוכחת באופן מאד ברור שאתה אפילו יותר מטיפש.
(אפשר לחשוב שמישהו מאחוריי כמעט מת מהגזים של האגזוז שלי במהירות 50 קמ"ש).
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
זה ממש ממש לא העניין.
לעמוד במקביל לרכב ברמזור זה מסוכן מאוד.
אנחנו עומדים בראש הטור לא רק בגלל ש"אנחנו יכולים" אלא גם בגלל שאם אתה ליד רכב כשהרמזור מתחלף לירוק אתה עלול למצוא את עצמך בבעיה גדולה.
לכן, מכיוון שאני לא רוצה למצוא את עצמי בסיטואציה הזאת, אשמח לעזור לאחרים גם להמנע ממנה.
ואני לא חוסם מעברי חצייה. אני סולד מאלו שעושים זאת. לעמוד על קו העצירה או לעבור אותו בחצי מטר לא מפריע לאף הולך רגל, די עם ההתחסדחת.
בתקווה שעכשיו, כשאתה מבין את חשיבות העמידה בראש הטור ברמזור תחשוב שוב אם אתה יכול טיפה לטרוח ולזוז למען מישהו אחר. ואם זה על חשבון לחסום את מעבר החצייה אס שיזדיינו כולם. אולל אותך ואותי. אבל במרבית הפעמים זה לא המצב.
אתה מתעלם מהעובדה שגם לעמוד בראש מסוכן לרוכב (בגלל זה אתה רוצה לרכב בשול. באופן כללי ההיגיון (הבטיחותי שלי) אומר שאם אתה במקביל לרכבים כשיש ירוק, תן לרכב לצאת קודם ותהייה אחריו. זה לפחות מה שאני עושה כשאני מגיע לצומת כאשר הרמזור להולכי הרגל כבר אדום. לך תדע אם תספיק להתמקם בצורה שהרכב מאחוריך יקלוט אותך לפני שהרמזור יתחלף לירוק.
אין פתרון בית ספר למצבים על הכביש, כי הם מורכבים ממאות משתנים שונים, ויכולת קבלת ההחלטות והביצוע משתנה מרוכב לרוכב.
החלטה נכונה שקיבלת לפני שנייה יכולה להיות קטלנית שלוש שניות אחרי זה, מהירות התגובה, יכולת קריאת מצבים, קואורדינציה, ניסיון
ואפילו הפיזיולוגיה של הרוכב שונה מאחד לאחד ופתרון מושלם עבור אחד יכול להיות בעייתי עבור אחר.
לכן כל רוכב ידע מה טוב לו בלבד.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה יודע כמה פעמים צפרו לי להתקדם בזמן שהולכי רגל חוצים? יוצא לי הרבה לרכב בציר קיבוץ גלויות בת"א בשעות הקשות שלו. אין סיכוי שיהיה מקום לכולם בפרונט של הצומת.
גם אני וגם אחרים מחכים בסבלנות בטור שהתנועה תתקדם. בינתיים אף אחד לא נמעך. פחות נוח? בוודאי.
יודע כמה פעמים ראיתי הולכי רגל חוצים בזיג זג על מעבר חצייה כדי לעבור בין דו"ג?
שוב, אני חוזר: אם יש מקום-למה לא. הבעיה היא עם אלו שחושבים שאני צריך לציית להם כי הם ציפצפו.
דוגמא הפוכה:
עומדים בטור בין מכוניות ואני רואה שאין סיכוי שהאופוע עובר בינהן. אני עומד ומחכה בסבלנות.
יש כאלה שמצפצפים לנהגי מכוניות שייסטו הצידה או אפילו ראיתי שמקפלים מראות לרכב (!) כדי לעבור.
אני למשל לא מצפצף. יש נהגים שרואים אותי ומפנים לי את הדרך מיוזמתם (אני מסמן להם תודה). אבל סליחה, לצפור לנהג שעומד בפקק שיזוז הצידה כי הוד רממותו על האופנוע רוצה לעבור?
מי שלא מבין שהכביש הוא ציבורי והוא שייך באותה מידה גם למשתמשים אחרים-יש לו בעיה רצינית.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE