 
			
			לאחרונה שמתי בצד את סימני שאלה על אופנוע שיתאים ליותר שטח, מסלול ומה מתאים חו"ל.
מזכיר לעצמי שפעם כשהייתי צעיר רציתי להזדקן עם ארפכשד.
אז יצאתי עם א' עם 1290 לכביש 10. זוכר את עצמי רוכב בכביש הגישה של עזוז (עם א' אחר) על ה NC. למרות שהדרך הפכה ליותר משובשת ההבדל עם הכתום עצום. בסה"כ היה די מהיר הרבה שמים כחולים, מצב כמעט אחד והמון קבוצות רוכבים וטיילים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
 
			
			תגיד ישך דרכון קורונה ירוק ביומטרי מאיפה הקרצת יא בנדיט?
וואלק אני לא מסתובב בחוגים הנכונים
 
			
			קיבלת הזמנה ונעלמת. אחלה דרקון.
- אגב ברשתות החבריות לכתומים יש עניינים לא סימפטיים עם ספינת הדגל. אי אפשר לזייף כעס כזה:
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מבלי לפתוח מלחמת עולם חדשה ועם המון צער וסימפתיה, יש יותר מדי תקלות ובעיות במותג הזה, אפילו הבימר שאינו רק תכלת
ושכן די קרוב בעצמו מרים גבה.
היכולת של היצרן ומחלקת יחסי הציבור לדחוף את המותג קדימה עשתה לו סוג של עוול, מי שמקורב למקומות הנכונים יודע להצביע על המון
בעיות שמוחבאות מתחת לשטיח, מה שגורם לי להתרחק. מי שרוצה להוציא מוצר פרימיום שיגבה את המילים הן במעשים והן ביכולות, כי
מילים עפות ברוח, התקלות נשארות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
 
			
			גילוי נאות: אין לי מושג באופנועים ופחות מזה מהחיים שלי
החלום ושיברו
מלבד הקאב, הפיאג'ו סי ואולי האקסטי הגיבור שלי אין אופנועים אמינים בעולם
אפילו הווספה שזכתה להלל כאופנוע שליחים בשנות התשעים התגלתה כקקי שלא כדאי לדרוך עליו ובטח ובטח שלא לרכוב.
לגבי המותג כל אחד זוכה להארה בקצב שלו.
לרועי הגרוס זה קרה עם הארבעמאוד ומשהו כשנגזרה השילדה והוא רק בן 19
החלון ושיברו - אני נשאתי עיניים אל ה690R לא מעט עד שמצולקים במרשתת ואפילו חברים אישית מילמלו "עזוב שומר נפשו ירחק"
אבל יש לי חלום.
אם לא הייתה פייקדמיק וניבירו ו5G ושגעת הפריזר -70C הייתי שוקל לרכוש את הנין של האקטי שלי האלו הוא הטנרה 700 יאללה כפיים
 
			
			מלחמת עולם עם מי? -אני לא מעריץ של הכתומים או כל מותג אחר.
בסה"כ מאמץ את מה שדרדזנר ואחרים טענו במספר "שרשורי אמינות". הבשלות של הדגם ומספר השנים שהוא מיוצר קריטיים לאמינות. מכאן, כל דגם חדש ולא משנה של איזה מותג, יסבול ממחלות ילדות בדרגות חומרה שונות. המותגים מתחרים באותם סגמנטים וכולם לחוצים להוציא דגמים כבר אתמול בבוקר עוד לפני שנבדקו כמו שצריך ובטח כשמדובר בדגמי קצה חדשניים. ה GS המצויין רץ עשרות שנים ובכל זאת נשברו כמה גלגלי שפיצים (כנראה מישהו ביקש לחסוך כמה גרושים) וזאת פאדיחה ענקית, בעיני. יש עוד דוגמאות כמו שנאור ציין.
חיפשתי ואני לא יודע על אף בעיה מכנית מהותית באדוונצ'רים הוותיקים של הכתומים. לא במערכות הליבה בכל אופן- מנוע, גיר, בולמים, בלמים, שילדה וחשמל. גם לא ב 990 אגב. אם מדובר בשיא האמינות? כנראה שלא. גם כי לעומת ה GS או ה NC הכתום מושך חוליגנים או לפחות כזה שמעודד רכיבה חוליגנית. אפשר לשייט, אבל זה לא המטרה של העיצוב ההנדסי. זה אופנוע שעוצב הנדסית לרכיבת ווסאח. גרסאות ה- 790 יצאו לפני שנה עם האדוונצ'ר הכי מתקדם לשטח. שיחקו אותה מול הטנרה והאפריקה כמעט בכל הפרמטרים. לכן מעבר לכך שהתקלות בסרטון מזוויעות, הזלזול במוניטין מצד המותג הוא לא פחות ממדהים. מכל שקל מעשרות או מאות המליונים שהם מוציאים על פרסום בשנה האוסטרים היו צריכים להקצות 50 אג' לחיזוק המוניטין המפוקפק. למה? כי האמת שהכלים כיום בסה"כ אמינים. לראיה, אין אף בעיה סדרתית בקבוצות השונות.
אז בסוף הם יחליפו את האלמנטים שכשלו אחרי שהרשת (שוב) תטגן את המותג והמוניטין ייפגע וזה אשכרה כמו ההוא שאכל בסוף את חבית הדגים וחטף מכות. כנראה השתן עלה להנהלה לראש או שהם יותר מדי מחוברים לאקסלים ומנותקים מהשטח. ברט הוא לא סתם "רוכב" בעל ערוץ יוטיוב -הוא הפיגורה המובילה בתחום למיטב התרשמותי, בטח לחדשים. הרבבות שעוד יצפו בסרטון במחשבה לקנות את ה R או ה S או ה 890 שאמורים להילחם באפריקה והטנרה "הנחותים" יעדיפו ללכת על בטוח.
המטרה הראשית והסיבה לפיתוח הדגמים ספגה פגיעה משמעותית. בעיני אחד משיאי הטמטום התאגידי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
 
			
			נאור, כנראה שאתה צודק
1- את הטנרה פיתחו במשך שנים ארוכות.
2- כלי פשוט בלי שום דבר "מתקדם".
אם לא הייתי מרכיב מדי פעם כנראה שהייתי קונה את הטנרה. החשש השני היה מהיבואן...ללמדך שאין קץ לצרות כשהם מחליטות להגיע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
כנראה לא עקבת מספיק קרוב כי אז הייתה קורא על שורה של כשלים עד היום האחרון של יצור מנוע ה990.
נזילות שמן מהקייסים של המנוע, נזילות של שמן קלאץ, מותחני טיימינג שדורשים החלפה יותר תכופה (תודה לקטמ שהעלו את המחיר שלהם בכפול 2)
צינורות קירור שמתפוצצים בטרם עת, גלגל שיניים של משאבת השמן לא עומד בעומס ויש עוד ששכחתי.
קטמ לא יודעים ביקורת איכות מה היא, הם חושבים שמספיק לזרוק על האופנוע חלקים איכותיים מספקים ידועים אבל מסתבר שיש עוד הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון שמייצרים בכמויות גדולות
 
			
			אחרי ה 990 לא ממש עקבתי כי היה פחות רלוונטי.
אמרתי שלא שמעתי. קראתי בפורומים על הדגמים שהחליפו אותו ולא ראיתי בעיות נפוצות שחזרו על עצמן. אם אתה מכיר- אשמח אם תפנה אותי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
 
			
			אתה מדבר עם מישהו שרוכב (כבר לא. גבס וזה) על אופנוע גס קירור אוויר פר אקסלנס אפילו ראדיאטור דרדלה כמו של ה DR או ה XR לא שמו לו רחמנות
אני במקומך לא הייתי מקשיב לי
בנבלה שלי נכנס לדוגמה שלוש/ארבע ליטר שמן תלוי במצב הרוח
בכתום 690R לא נכנס אפילו ליטר ומוציא 70 כ"ס מאיפה הם באים? קסם
 
			
			נסעתי עם הקטנה לזיקים לטיול סידורים. התחיל טפטוף קליל אבל המשכנו. לחוף זיקים הגעתי עשרות פעמים לפני הזריחה כשהיה מותר להתקרב לגדר עם עזה. מדרום לקיבוץ משתרע אגם עונתי שתמיד רציתי לראות ולא יצא. נכנסתי בכביש העוקף בין מטעים קצת בורות ונגמר האספלט ומתחיל כורכר ועובר לחול. אני עם צמיגי כביש ודי מהר הכידון מתחיל למשוך ימינה שמאלה והאחורי מפרפר לצדדים. לא חול ים אבל מספיק רך ולח כדי לשכנע אותי לוותר. הקטנה ירדה אני מפרסס בחול בסבלנות של רוכב על וחוזר לחוף מבטחים. אז מצד אחד הבטחון העצמי עלה ויש לי מדי פעם צביטה בלב שלא נעלתי לאפרכשד צמיג יותר מתאים לשטח. מצד שני, נאמן להחלטתי לבדוק את האספלט מקרוב תכננתי יום מסלול עם שדי הסופר ספורט הצעירים והמהירים שנדחה בגלל הסגר.
החדשות הטובות שהמכס הדואר ואחותו החליטו לקדם את העניין הזה שנקרא שירות והיום הגיע המשלוח הראשון.
אחד אוהל זוגי מבוסס כילה + טרפ
אחד מזרון יחיד + כרית
img_20201224_small.jpg
האוהל מורכב בדקות ספורות וגם יודע לחזור לתיק המקורי.
המזרון מאתגר בניפוח דרך הכרית אבל מבודד מהרצפה.
שניהם נכנסים בקלות לארגזים הקטנים של ארפכשד ויגיע גם כיסא באורך 35 ס"מ ויש גזיה שקניתי ושכחתי ממנה עד שנזכרתי. זה אומר שיש מספיק מקום למים אוכל בגדים וציוד שינה ללילה אחד או יותר ולאישה נשארו מעט מאוד תירוצים להגיד לא. וזה טוב.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
 
			
			רכיבות טובות.
פעם היה בסיס הנדסה שם ובאמצע החורף נכנסנו לאגם לדמות צליחה, לאחר מכן זחילה בחול ולאחר מכן מטווח
אני זוכר שהגלילון לא ממש התרגש מזה
 
			
			אני חושב שגם עם גשר הגלגלים המיתולוגי מיום כיפור התאמנו שם. זוכר שלחמתי מהמקלט של הבנין ליד אימי מתקרבל בפוך תוך פזילה לקומבניזון של השכנה המדושנת. זה בתקופה שריח עובש נחשב לסרחנה ולא לסממן של גבינות פלצניות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021