תלוי במצב הכספי שלך.
יש הרבה שינוים טובים. שינוי בשלדה, כיוון מתלים מעט אחר, מצבי רכיבה, חיבור לטלפון, והכי חשוב בקרת החלקה.
אם אתה יכול להרשות את זה לעצמך ואתה מאוהב בZ אז תתפרע.
היי,
יש לי כרגע את ה-Z900 2019, אני תוהה אם הדגם החדש שווה את השידרוג.
מה אומרים?
תלוי במצב הכספי שלך.
יש הרבה שינוים טובים. שינוי בשלדה, כיוון מתלים מעט אחר, מצבי רכיבה, חיבור לטלפון, והכי חשוב בקרת החלקה.
אם אתה יכול להרשות את זה לעצמך ואתה מאוהב בZ אז תתפרע.
שווה בעיקר למי שייקנה ממך את האופנוע שלך.
בנימה רצינית:
שווה זה לא, קנית כלי לפני מקסימום שנה (מניח חדש, תקן אותי אם אני טועה) וכבר ספגת כבר את ירידת הערך הגדולה.
מה שייקרה זה שתמכור את הכלי שלך "בהפסד" ואז תקנה כלי חדש שברגע שתעלה אותו על הכביש "תפסיד" שוב.
אז רציונלית וכלכלית אין בזה היגיון.
לדעתי האישית זה בזבוז כסף, אבל אם הדגם שופר *משמעותית* ואתה מאוד רוצה את הפיצ'רים/עיצוב חדש וזה בוער לך, זה הכסף שלך ותעשה איתו מה שנראה לך לנכון![]()
משתמע מדבריך שאתה קונה אופנוע כמו שאתה קונה מניות.
אתה מתעלם מהשאלה של הפות"ש.
הוא שאל אם "שווה".
בעיניי "שווה" מתבטא בכסף.
כלכלית,אין בזה שום היגיון ולכן זה לא "שווה".
כל טיעון אחרת לטובת הרעיון הזה לא נובע ממקום רציונלי וזה בסדר, אבל זה לא ישנה את העובדה הפשוטה שלהחליף כלי שנתון 2019 בשנתון 2020 זה לא רציונלי וכלכלי.
כמובן שכל מה שרשמתי חסר משמעות אם הפות"ש הוא בעל ממון רב, אבל אני מניח שזה לא המקרה (אחרת השאלה בכלל לא הייתה עולה).
וכן, ברכישות גדולות בעלות השלכות כלכליות משמעותיות על החיים שלי אני נוטה להסתכל בצורה "קרה" ומחושבת.
אפשר לנהל דיון רחב על אם זה כלכלי או לא.
לדעתי רכישת אופנוע ככלי תחבורה יומיומי זה כן כלכלי, בטח בהתחשב בחלופות (כן גם mt-09).
כמובן שיש דגמים שהם יותר "כלכליים" וכאלה שפחות אבל עדיין זאת החלופה הטובה ביותר לדעתי כיום.
יתרה מכך, גם אם לא לזה הפות"ש התכוון יש לצעד כזה השלכות כלכליות רציניות שכדאי לקחת בחשבון בנוסף ל"הבדל בין הדגמים".
זה לא התלבטות בין אייפון 10 ל11.
בדגם החדש יש מערכת בקרת אחיזה, מה שאין בדגם היוצא.
מעולם לא נסעתי על אופנוע עם בקרת אחיזה, אבל מדובר במערכת בטיחות שהערך שלה לא יסולא בפז.
בנוסף, זה יפחית לך את העלות של ביטוח החובה.
אם "שווה" בעיניך מתבטא "רק" בכסף אז מדוע אתה לא נוסע רק בתחב"צ? זה הרי "הכי שווה" מבחינת כסף.
או שאתה לא מבין ש"כלכלית" אתה עושה הרבה מאוד חישובים בראש שלך שהם לאו דווקא "כסף". אתה מתחשב בנוחות שלך, בבריאות הנפשית שאופנוע נותן לך, באיכות חיים ובעוד דברים שלא יסולאו בפז.
וזה הכל רציונלי חביבי.
אולי לך זה לא רציונלי או כלכלי להחליף כלי שנתון 2019 ל-2020, כי אתה מתייחס לאופנוע כנכס שאמור להניב לך רווח, או לפחות לא לאבד מערכו (עובדה תמוהה לכשעצמה, כי חוץ מאופנוע אספנות אני לא מכיר אופנועים שערכם עולה עם הזמן). אבל יש אנשים שזה בהחלט רציונלי ובהחלט כלכלי בשבילם להחליף כלי שנתון 2019 לכלי שנתון 2020, בעיקר כשלכלי משנתון 2020 יש יותר מה להציע מקודמו, ולא מדובר רק "בהרגשה טובה".
כי תחבורה ציבורית היא לא אמינה בשום צורה.
אם אני לא יכול לסמוך עליה, ערכה הכלכלי בעיניי שווה 0 אחד גדול.
אני לא רשמתי בשום צורה שכלי אמור להניב רווח, אשמח אם תפנה אותי לאיפה אני רשמתי כזה דבר.
כן, אופנוע זה "נכס" אבל נכס שמאבד מערכו, וזה בסדר ככה זה עובד.
אבל הפות"ש רכש כלי חדש מהניילונים (אני מניח ככה) וכבר ספג את ירידת הערך הרצינית.
עכשיו הוא ימכור אותו, יוסיף כסף בהכרח ומיד שהכלי ייעלה לכביש הוא יספוג שוב ירידת ערך.
וזה מבלי להתייחס לעובדה שאולי הוא משתמש במימון לצורך זה.
אז כמו שרשמתי,כלכלית ורציונלית אין שום היגיון בלהחליף שנתון 2019 ב2020.
כל שנה יוצאים כלים חדשים, לפי ההיגיון שלך צריך להחליף כל שנה כלי כי תמיד יש שיפורים ושידרוגים.
אני לא מכיר את הכלי ואת השידרוגים בדגם החדש אבל זה לא יישנה את דעתי-החלפת כלי 2019 בכלי 2020 היא לא כלכלית.