עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 40

אשכול: אופנועי נורטון נחתו בישראל

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    אפשר לעשות הרבה השוואות כאלו ובסוף להגיע למסקנה שהונדה NC הוא הקניה הכי טובה.

    לא רכבתי על הנורטון אבל בסגמנט הזה אנשים מחפשים רגש ותחושות שאין באופנועי תקציב...(זה הדבר היחיד שבחורות רואות)
    אני לא מדבר על אופנועי תקציב מסין אלא על מיטב התוצרת היפנית והאירופאית. לגבי רגש ותחושות - כל אופנוע מספק אותם. אני משער שיש שוני גדול בחוויית המשתמש . אם היינו מורידים את הסמל של נורטון מהמיכל ושמים עליו סמל של חברה סינית כנראה שחלק גדול מאותן תחושות היה נעלם גם אם נשים בצד תחושות שאופנוענים אוהבים (התנהגות, כוח, נוחות וכו').

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זאת בדיוק הסיבה שעד עכשיו, לא היה נורטונים בארץ...
    אנחנו כחברה לא בשלים למוצרי בוטיק (ואני מתכוון לבוטיק אמיתי, לא ל"רהיטי יוסי" שהבוטיק בהם מסתכם בזה שהם יותר עקומים מאיקאה). אנחנו פרקטיים מכדי לזרוק כסף על התאמת הסביבה לטעם האישי שלנו. לכן רובינו המוחלט נוסע ברכבים סטנדרטיים, רוכב על אופנועים סטנדרטיים, לובש בגדים סטנדרטיים וגר בבתים סטנדרטיים ומכוערים להחריד.
    אנחנו בשלים- ועוד איך בשלים. הבעיה שיש כאן חסמים ועיוותי שוק שגומרים לכך שההיצע הוא סחורה בינונית במחיר גבוה. הרי בוטיק זה טייטל חסר כיסוי. גם אני כביכול מספק שירותי בוטיק אבל בתכלס נמדד בתוצאות. הטייטל בוטיק מציע אקסיומה שמודבר בהקפדה על עיצוב איכות או בקרה אבל בפועל זה רק ייצור מוגבל.

    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    בישראל אתה בראש ובראשונה מחפש תמורה למחיר. יש סיבה למה האופנועים הנפוצים פה הם דווקא אדוונצ'רים עם ארגזים, נייקדים או לרוב - בכלל קטנועים. רוב האנשים לא יכולים או לא רוצים לקנות כמה אופנועים, זה לא כמו באמריקה שאתה יכול להחזיק אופנוע לעיר לסידורים, אופנוע למרחקים, אופנוע לשטח, אופנוע לפעלולים, אופנוע פרוייקט שלא נגמר, אופנוע להיום ואופנוע למחר. בארץ, אופנועים הן בראש ובראשונה כלי תחבורה, כמו במדינות המזרח. במערב, במדינות רבות רואים בהם יותר "צעצועים לילדים גדולים", מותרה ולא דרך התניידות. לכן מי שרוכב שם, פחות חושב על האספקט הפרקטי ויכול לקנות יותר עם הלב.
    כשמדינת ישראל תפסיק לנסות בכל דרך להוריד אותנו מדו גלגלי, אז אפשר יהיה לדבק
    בכל העולם רוצים תמורה למחיר ובניגוד אלינו -מוכיחים את זה כשהתמורה לא טובה. חוות דעת באמזון ואיביי הם המצאה אמריקאית ומשמשים כגליוטינה. גם רוכב אמריקאי לא יוציא 200$ על קסדה \ כפפות \ פנס כעל קניה חסרת משמעות. הם מתייחסים לכל רכישה מעל 50$ כהשקעה וזה שהכלים שם זולים ב-50% אומר ההיפך. הנורטון לדעתי מציע נייקד עמוס בדאווין רטרו. אם מוציאים לרגע את הרטרו ומוסיפים עגבניות תסכים איתי שבסכום הזה יש נייקדים עדיפים. אני לא פוסל שימוש במותגים או ברגשות נוסטלגיים לשיווק וכולנו מושפעים במידה מסויימת אבל בסוף מדובר במשהו שאתה אמור לעשות איתו משהו- בניגוד לתמונת קיר שעושה את שלה בלעדיך. התפקוד ברמה העקרונית חשוב יותר. אפילו משיכה מינית מבוססת על פונקציונליות.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    בכל העולם רוצים תמורה למחיר ובניגוד אלינו -מוכיחים את זה כשהתמורה לא טובה. חוות דעת באמזון ואיביי הם המצאה אמריקאית ומשמשים כגליוטינה. גם רוכב אמריקאי לא יוציא 200$ על קסדה \ כפפות \ פנס כעל קניה חסרת משמעות. הם מתייחסים לכל רכישה מעל 50$ כהשקעה וזה שהכלים שם זולים ב-50% אומר ההיפך. הנורטון לדעתי מציע נייקד עמוס בדאווין רטרו. אם מוציאים לרגע את הרטרו ומוסיפים עגבניות תסכים איתי שבסכום הזה יש נייקדים עדיפים. אני לא פוסל שימוש במותגים או ברגשות נוסטלגיים לשיווק וכולנו מושפעים במידה מסויימת אבל בסוף מדובר במשהו שאתה אמור לעשות איתו משהו- בניגוד לתמונת קיר שעושה את שלה בלעדיך. התפקוד ברמה העקרונית חשוב יותר. אפילו משיכה מינית מבוססת על פונקציונליות.
    יש לך ראיית עולם מסויימת, פרגמטית מאוד.
    זאת בדיוק הסיבה שאתה לעולם לא תקנה נורטון. הוא פשוט לא פונה לאנשים כמוך.

    אגיד את זה חד וחלק:
    כאופנוע פרקטי, הנורטון לא שווה יותר מ-70 אלף שקל.
    כפריט אספנים ייחודי, אין לו מחיר. מבקשים עליו 140, ומי שרוצה - שישלם. בחו"ל לא חסר כאלה שמשלמים, ולכן המפעל קיים כבר קרוב לעשור.
    הם לא מטומטמים ולא פראיירים.
    הם פשוט מוכנים לשלם בשביל לרכב על אופנוע ייחודי, שנושא איתו מסורת מסויימת ומיוצר בעבודת יד באירופה.
    לא מעניין אותם כ"ס, סל"ד, קג"מ, ובטח שלא צריכת דלק ומרווח טיפולים.
    מה שמעניין אותם אוטנטיות, סטייל ושילוב זהיר וקפדני של מסורת תעשייתית מסויימת - לתוך מכונה שמיוצרת ב-2020 ועומדת בתקנים העכשיווים.

    אתה, בכעס המוזר שלך על תמחור של אופנוע שאינך מתכוון לקנות משום מה מעורר בי אסוציאציה מעניינת.
    לפני 25 שנה, כשהוריי עברו לשומרון - מה היו אומרים?
    "ישוב יהודי אתה מזהה לפי תאורה כתומה, וגגות רעפים".
    "כפר ערבי תזהה לפי תאורה לבנה, וגגות שטוחים".

    מה נשתנה ב-25 שנה האלה?
    הערבים העמידים (אלה שעובדים אצל יהודים בד"כ) - התחילו לבנות בתים עם גגות רעפים.
    היהודים לעומתם, במקום בתים חמודים בסגנון ים-תיכוני עם גגות רעפים - התחילו לבנות קוביות בטון מכוערות עם גג שטוח (250 מ"ר בנוי ומעלה, כך שזה לא עקב בעיית תקציב חמורה).
    מה זה אומר על המנטליות של היהודים, ועל השינויים שהיא עוברת?
    דעתי האישית בלבד:
    *שנהינו יותר פרקטיים, כי בטח לבנות בית מכוער יוצא קצת יותר זול.
    *שלא באמת אכפת לנו איך הישוב שלנו נראה. אחרת, היו אוסרים בניה כזאת ברמת המועצה.
    *שדרכו של הישראלי הממוצע - זה לבנות קוביה מכוערת (280 מטר בנוי, בסטנדרט גבוה), לדחוף בה 2 יחידות דיור (לסטודנטים, עם כניסה משותפת וללא חצר), לשפוך בטון ולשים דשא סינטטי על מה שנשאר מהחצי דונם - ולקרוא למי שבונה בית נעים לעין בשטח של "רק" 130 מ"ר (כי זה מה שהוא צריך) ומתחזק גינה ירוקה - "פראייר".
    ואה, כן. בישובים יהודים עוברים בהדרגה לתאורת LED לבנה, שלאורה כל אחד נראה כמו ערפד. מאמין שהיא חוסכת חשמל, אם כי לא סביר שמישהו יראה את ההפרש בחשבון הארנונה...

    את ההקבלה האופנועית כבר תשלימו לבד, אם בא לכם.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    צחקתי. אין בי שום כעס על הנורטון והקונים ואולי צריך לעדן את הנימה ההחלטית. מבין את אלה שקונים נוסטלגיה כי הם יכולים או למטרות השקעה אבל מתעקש על דוגמא נוספת להסביר את התקיעות הפונקציונלית שלקיתי בה ואולי מהאנלוגיה תצמח ישועה. לפני שנים הלכתי לקנות רמקולים. כשנכנסתי לחנות והמוכר התחיל להסביר לי על המותגים שונים. קטעתי אותו והסברתי שאני לא מעוניין לשמוע- אותו. התיישבתי בעיניים סגורות וביקשתי שינגן שיר מוכר ויעבור בין הרמקולים. היו לו שם בערך 15 מחוברים לנתב. לאחר שעבר את כל הסקאלה ביקשתי שיעבור בצורה רנדומלית. מה שזיהיתי ובחרתי היו הרמקולים שסיפקו את הסאונד השני הכי ערב לאזני. התברר שהרמקולים שהכי אהבתי בחנות היו של פירלס ומה שבחרתי של פייר קארדן. הראשון עלה 11,500 השני 1,500 ש"ח. בפעם אחרת קניתי מגבר נורות משומש של NAD (אללה ירחמו) שהוציא סאונד שעד היום לא שמעתי. רכיבה היא הנאה חושית ואפשר להעמיס (בכל תחביב) נוסטלגיה להעצמת החוויה. גם לקנות סטרדיוואריוס במאה אלף דולר זה בסדר רק ביקשתי להזכיר שלולא הסאונד אף אחד לא היה משלם על כינור כל כך הרבה.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    אם תוריד את הסמל יש עדיין סיכוי גדול שאני ידע להבחין למרות שיש הפתעות.

    לאופנועי דוקאטי למשל יש את רגש שלהם כך גם להארלי דווידסון שבחיים לא תתבלבל בינם לבין כל חיקוי יפני או סיני וזה לטוב ולרע כי כל אחד והטעם שלו.

    לגבי ההפתעות יש אופנועים שיש להם סמל של יצרן מסויים אבל הם מרגישים כמו משהוא אחר וזה אני יכול להגיד על הקוואסקי Z900RS ועל הימהאה ניקן שרכבתי לאחרונה אופנועים בעלי DNA אחר משאר הצי של אותם יצרנים.

    עם כל החלקים שיש לנורטון על האופנוע ועם מנוע יחודי (אם כי חלש) הוא כנראה גם יתן תחושה אחרת ועל זה יש מי שישלם.
    אני גם בטוח שיש מי שקונה אופנוע לשופוני אבל זה לא קשור לנורטון בלבד וכמו שכתבתי כנראה דוקאטי גדול ואדום יעשה עבודה יותר טובה

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    אם תוריד את הסמל יש עדיין סיכוי גדול שאני ידע להבחין ...
    מאמין לך שאפשר להבדיל בתחושות השאלה באיזה מקרים.
    אם נסלק מהמבחן מנועים מסורתיים וישנים תדע להבחין לדוגמא בדגם מקביל ב- DNA של אחד מהיפנים?
    אני לא יודע להבדיל בין אינדיאן להארלי אפילו במראה החיצוני...

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    מאמין לך שאפשר להבדיל בתחושות השאלה באיזה מקרים.
    אם נסלק מהמבחן מנועים מסורתיים וישנים תדע להבחין לדוגמא בדגם מקביל ב- DNA של אחד מהיפנים?
    אני לא יודע להבדיל בין אינדיאן להארלי אפילו במראה החיצוני...
    בין היפנים יהיה קשה להבדיל זה כן.
    אבל אם ניקח את היפני של שושנה והאוסטרי שלך יש הבדלים גדולים בתחושות ושוב אין כאן טוב או רע אלה העדפה, היום הרבה מעדיפים את התוצרת האירופית בגלל התחושות האלו אבל עדיין יש הרבה רוכבים שנהנים מהתחושות שהיפני נותן להם.

    הנורטון מיועד לרוכבים שכבר היה להם הכל ומחפשים את הדבר הזה שאי אפשר לשים עליו את האצבע ולהגדיר מהוא, חלק ירכבו עליו ויתהו על מה המהומה וחלק יקנה באותו הרגע.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    כן, הם מחפשים את המשהו החמקמק הזה...
    שנקרא פוזה.
    עיני אינה צרה, מי שיש לו כסף שיוציא אותו באיזה צורה מטופשת שבא לו.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    כן, הם מחפשים את המשהו החמקמק הזה...
    שנקרא פוזה.
    עיני אינה צרה, מי שיש לו כסף שיוציא אותו באיזה צורה מטופשת שבא לו.
    איזה פוזה יש לנורטון? הוא נראה נאה לא יותר מזה.
    יש אופנועים עם הרבה יותר פוזה.

    עברתי הרבה אופנועים בחיים שלי ועכשיו אני בבעיה גדולה, לא קל למצוא אופנוע שיעשה לי את זה ויענה על כל הצרכים שלי אז מצאתי את עצמי מסתכל על אופנועי "קיצון" כמו דוקאטי דיאבל, ימאהה ניקן, MV טוריסמו הארלי FXDR ועוד.
    כמוני יש עוד הרבה שבאותו מצב, הם יעשו רכיבת מבחן ויקנו אותו אם הוא יעשה להם את זה.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    איזה פוזה יש לנורטון? הוא נראה נאה לא יותר מזה.
    יש אופנועים עם הרבה יותר פוזה.

    ....
    זו בדיוק הפוזה. כלי שכאילו אין לו פוזה אבל הוא ממותג ונאה. זה כמו שבשנות התשעים לבשנו ג'ינס משופשף וקרוע- אבל רק ליוויס 505.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    זו בדיוק הפוזה. כלי שכאילו אין לו פוזה אבל הוא ממותג ונאה. זה כמו שבשנות התשעים לבשנו ג'ינס משופשף וקרוע- אבל רק ליוויס 505.
    זה לא פוזה אם אתה יושב בבית קפה ו99% מהעוברים ושבים לא יודעים מה עומד מולם ועוד יותר מזה לא יודעים שזה כלי יקר.
    בשנות התשעים זה היה ידוע לכל מה זה ליווס 505 שאגב היה גיזרה גבוהה וקצת נשית, ה501 היה יותר נמוך וגברי.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    לכן (בשביל הפוזה) הציבו על המיכל לוגו באותיות קידוש לבנה. יען כי ידעו העוברים והשוות שלא מדובר באיזה רפליקה מכיסרא- אם כבר אנלוגיה לג'ינס קרוע, כי את השם מזהים הרבה יותר מ 90%. לולא השם, אופנוע זהה לחלוטין עם לוגו סיני גם לא היה נמכר בשליש מחיר. אני מקבל את טיעון השוני בתחושות רק משער שהתחושות מוגדשות ומתעצמות בגלל המותג.
    הבחור עם השאלות הקיטבג רוצה לדעת למה על האוסטרי אין מנוע כמו של שושנה.
    ההפרשים במבנה בגודל ובמשקל הופכים את האפשרות לבאמת בלתי מתקבלת על הדעת?

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    לכן (בשביל הפוזה) הציבו על המיכל לוגו באותיות קידוש לבנה. יען כי ידעו העוברים והשוות שלא מדובר באיזה רפליקה מכיסרא- אם כבר אנלוגיה לג'ינס קרוע, כי את השם מזהים הרבה יותר מ 90%. לולא השם, אופנוע זהה לחלוטין עם לוגו סיני גם לא היה נמכר בשליש מחיר. אני מקבל את טיעון השוני בתחושות רק משער שהתחושות מוגדשות ומתעצמות בגלל המותג.
    הבחור עם השאלות הקיטבג רוצה לדעת למה על האוסטרי אין מנוע כמו של שושנה.
    ההפרשים במבנה בגודל ובמשקל הופכים את האפשרות לבאמת בלתי מתקבלת על הדעת?
    האותיות היו שם מאז ומתמיד ככה שאין כאן נסיון לעשות פוזה, זה הלוגו של נורטון!

    בקיצור אי אפשר לעשות אופנוע בעבודת יד עם החלקים הכי יקרים בשוק זול או משהוא שמתקרב לזה.
    זה אופנוע מיוחד בגלל מה שהזכרתי.
    לפחות באירופה כל הקטע של אופנועי פוזה מסתכם באופנועי קאסטום, הנורטון בא לענות על צרכים אחרים ובסה"כ הם לקחו את דגמי הבונוביל של טריומף צעד אחד קדימה.


  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,097
    למי שצריך להסביר מה זה האופנוע הזה, הוא לא יהיה הלקוח של הכלי וגם לא יהיה קל להסביר לו כי הוא ישלוף את כל הטיעונים הלא רלוונטיים.

    מי שהכלי הזה מכוון עבורו יעבוד קשה מאד בשביל להשיג אחד כזה.

    הכלי הזה פונה לנישה מצומצמת בארץ אבל נפוצה יותר בחו"ל, הקפה רייסר, אין לי כל כוונה לפרוט עכשיו את את כל ההיסטוריה של הנישה הזאת
    אבל היא לא פחות מפוארת מההיסטוריה של ההארלי/אינדיאן ואופנועים אחרים.

    האופנוע הזה בהקשר הנכון לפלח לו הוא מיועד, הוא כמו תכשיט, אף אחד לא צריך שעון רולקס או או עט מון בלאן נובע עם ציפורן פלטינה, אבל
    יש להם שוק ער ויקר להחריד.

    יש שם מנוע בסיסי בתצורה של פעם, מערכות קצה, ומראה ייחודי שפורט על נימי הנפש, אי אפשר לשפוט אותו בכלים המוכרים לנו מהייצור ההמוני
    כמו שלא תשוו שעון קאסיו מול רולקס למרות שהם מראים את אותה השעה.

    מי שייקנה את האופנוע הזה יקנה אותו לא בגלל כ"ס, לא בגלל יכולת מירוץ, לא בגלל נושא האמינות, ולא בגלל המשקל, הסיבות האלה לא מעניינות אותו.

    מי שיקנה אותו קרוב לוודאי שיכניס אותו לבית המעוצב שלו, ויעמיד אותו ליד האח הבוער, כפריט עיצוב ויצא לרכוב עליו בשבתות יפות בלבד, לברבהר
    או למפגשי הקפה רייסר בכפר דניאל.

    אה כן והוא יצטרך גם כיסים עמוקים ויכולת לשלם כסף שלא לתכלית!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,097
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    למי שצריך להסביר מה זה האופנוע הזה, הוא לא יהיה הלקוח של הכלי וגם לא יהיה קל להסביר לו כי הוא ישלוף את כל הטיעונים הלא רלוונטיים.

    מי שהכלי הזה מכוון עבורו יעבוד קשה מאד בשביל להשיג אחד כזה.

    הכלי הזה פונה לנישה מצומצמת בארץ אבל נפוצה יותר בחו"ל, הקפה רייסר, אין לי כל כוונה לפרוט עכשיו את את כל ההיסטוריה של הנישה הזאת
    אבל היא לא פחות מפוארת מההיסטוריה של ההארלי/אינדיאן ואופנועים אחרים.

    האופנוע הזה בהקשר הנכון לפלח לו הוא מיועד, הוא כמו תכשיט, אף אחד לא צריך שעון רולקס או או עט מון בלאן נובע עם ציפורן פלטינה, אבל
    יש להם שוק ער ויקר להחריד.

    יש שם מנוע בסיסי בתצורה של פעם, מערכות קצה, ומראה ייחודי שפורט על נימי הנפש, אי אפשר לשפוט אותו בכלים המוכרים לנו מהייצור ההמוני
    כמו שלא תשוו שעון קאסיו מול רולקס למרות שהם מראים את אותה השעה.

    מי שייקנה את האופנוע הזה יקנה אותו לא בגלל כ"ס, לא בגלל יכולת מירוץ, לא בגלל נושא האמינות, ולא בגלל המשקל, הסיבות האלה לא מעניינות אותו.

    מי שיקנה אותו קרוב לוודאי שיכניס אותו לבית המעוצב שלו, ויעמיד אותו ליד האח הבוער, כפריט עיצוב ויצא לרכוב עליו בשבתות יפות בלבד, לברבהר
    או למפגשי הקפה רייסר בכפר דניאל.

    אה כן והוא יצטרך גם כיסים עמוקים ויכולת לשלם כסף שלא לתכלית!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בדיוק!
    כמו רולקס, ועט מונבלאן- פוזה! פוזה נטו!

אשכולות דומים

  1. אופנועי נורטון בדרך לישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 06-10-2019, 13:49
  2. התייצבות בשוק אופנועי האנדורו בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-07-2018, 15:20
  3. אופנועי אינדיאן בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 23-07-2017, 17:43
  4. השקה מקומית: אופנועי SWM בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 26-06-2016, 00:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO