יש הבדל, לדעתי די משמעותי ובטיחותי.
הזברות ושטחי הפרדה אחרים, ברוב הכבישים הם בדיוק בהשתלבות ובשטחים מתים של הרכבים.
בגלל ההשתלבות (זוית מסויימת בין הכביש הראשי למשתלב), יש הרבה שטח מת של הזברה לרכבים משני הצצדים של ההשתלבות. פשוט לא רואים אותך וקשה לעבור בין הנתיבים. הזברה נגמרת כשהנתיבים המשתלבים הופכים למקבילים אחד לשני.
בנוסף, כשאתה על זברה, יש תנועה משני הצדדים ועל השול, התנועה רק מצד אחד שלך.
בגדול שטחי הפרדה הם מקומות די מסוכנים. ברור שאפשר לרכב וכו וכו אבל המתכננים עושים את זה משיקולים בטיחותיים.
דוגמה נוספת לזה הוא מעברי חציה... הם תמיד יהיו בזוית מסויימת לכביש שממקסמת את זוית הראיה של הולך הרגל ושל הרכבים למעבר. זה אותו קונספט.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk



ציטוט ההודעה בתגובה