ציטוט נכתב במקור על ידי ees צפיה בהודעה
אין הבדל, זה לא לפי החוק וגם זה לא לפי החוק.
אבל באה מתנ"א/מדינה ואומרת לך: אנחנו מתחשבים בך, בתנאים מסויימים (פקק או עומס) נסכים שתרכב מעבר לשול הימני למען בטחונך והיעילות שלך על הכביש, אבל רק אל תרכב על שטח ההפרדה.
ואתה בעצם מתווכח על הטבה שנתנו לך ואולי תהיה מרוצה כשלא תהיה הטבה בכלל, כי חוק זה חוק, ושול ימין זה ציור על הכביש כמו שטח הפרדה.

הרציונל של כמה שטח הפרדה מסוכן פחות או יותר משול אינה רלוונטית.
אגב, התגובה שלי היא לא באופן אישי/ישיר אליך, אלא למי שנראה לי מאד מתמם כלפי הדעה של מתנ"א: על שול ימין כן, על זברה לא.
take it or leave it
המדינה לא מתחשבת בי שמאפשרת לי לרכוב בשול בכבישים של מדינת עולם שלישי עם פקקים שנמשכים קילומטרים על גבי קילומטרים בכבישים ראשיים. זה מתבקש וזה בעל כורחם. תסמונת שטוקהולם במיטבה....

ציטוט נכתב במקור על ידי erel צפיה בהודעה
יש הבדל, לדעתי די משמעותי ובטיחותי.
הזברות ושטחי הפרדה אחרים, ברוב הכבישים הם בדיוק בהשתלבות ובשטחים מתים של הרכבים.
בגלל ההשתלבות (זוית מסויימת בין הכביש הראשי למשתלב), יש הרבה שטח מת של הזברה לרכבים משני הצצדים של ההשתלבות. פשוט לא רואים אותך וקשה לעבור בין הנתיבים. הזברה נגמרת כשהנתיבים המשתלבים הופכים למקבילים אחד לשני.

בנוסף, כשאתה על זברה, יש תנועה משני הצדדים ועל השול, התנועה רק מצד אחד שלך.

בגדול שטחי הפרדה הם מקומות די מסוכנים. ברור שאפשר לרכב וכו וכו אבל המתכננים עושים את זה משיקולים בטיחותיים.
דוגמה נוספת לזה הוא מעברי חציה... הם תמיד יהיו בזוית מסויימת לכביש שממקסמת את זוית הראיה של הולך הרגל ושל הרכבים למעבר. זה אותו קונספט.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אם אתה לא מת במוח לגמרי, אז אין שום בעיה שתעבור על הזברות. מכוניות משמאל נשארות בשמאל כמו בשול ושאתה מגיע להשלתבות אפשר להאט ולהיכנס בבטחה לימין (ובוא נודה באמת, אם אתה עובר בזברות ונוסע בשוליים, סביר להניח שהתנועה מזדחלת). אז אין שום בעיה בלהיכנס בינהם, ואם אנשים כאן באמת מטילים ספק ביכולת שלהם לתמרן בין מכוניות על 20 קמ"ש, תרדו מהאופנוע...