אין הבדל, זה לא לפי החוק וגם זה לא לפי החוק.
אבל באה מתנ"א/מדינה ואומרת לך: אנחנו מתחשבים בך, בתנאים מסויימים (פקק או עומס) נסכים שתרכב מעבר לשול הימני למען בטחונך והיעילות שלך על הכביש, אבל רק אל תרכב על שטח ההפרדה.
ואתה בעצם מתווכח על הטבה שנתנו לך ואולי תהיה מרוצה כשלא תהיה הטבה בכלל, כי חוק זה חוק, ושול ימין זה ציור על הכביש כמו שטח הפרדה.
הרציונל של כמה שטח הפרדה מסוכן פחות או יותר משול אינה רלוונטית.
אגב, התגובה שלי היא לא באופן אישי/ישיר אליך, אלא למי שנראה לי מאד מתמם כלפי הדעה של מתנ"א: על שול ימין כן, על זברה לא.
take it or leave it
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
יש הבדל, לדעתי די משמעותי ובטיחותי.
הזברות ושטחי הפרדה אחרים, ברוב הכבישים הם בדיוק בהשתלבות ובשטחים מתים של הרכבים.
בגלל ההשתלבות (זוית מסויימת בין הכביש הראשי למשתלב), יש הרבה שטח מת של הזברה לרכבים משני הצצדים של ההשתלבות. פשוט לא רואים אותך וקשה לעבור בין הנתיבים. הזברה נגמרת כשהנתיבים המשתלבים הופכים למקבילים אחד לשני.
בנוסף, כשאתה על זברה, יש תנועה משני הצדדים ועל השול, התנועה רק מצד אחד שלך.
בגדול שטחי הפרדה הם מקומות די מסוכנים. ברור שאפשר לרכב וכו וכו אבל המתכננים עושים את זה משיקולים בטיחותיים.
דוגמה נוספת לזה הוא מעברי חציה... הם תמיד יהיו בזוית מסויימת לכביש שממקסמת את זוית הראיה של הולך הרגל ושל הרכבים למעבר. זה אותו קונספט.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
המדינה לא מתחשבת בי שמאפשרת לי לרכוב בשול בכבישים של מדינת עולם שלישי עם פקקים שנמשכים קילומטרים על גבי קילומטרים בכבישים ראשיים. זה מתבקש וזה בעל כורחם. תסמונת שטוקהולם במיטבה....
אם אתה לא מת במוח לגמרי, אז אין שום בעיה שתעבור על הזברות. מכוניות משמאל נשארות בשמאל כמו בשול ושאתה מגיע להשלתבות אפשר להאט ולהיכנס בבטחה לימין (ובוא נודה באמת, אם אתה עובר בזברות ונוסע בשוליים, סביר להניח שהתנועה מזדחלת). אז אין שום בעיה בלהיכנס בינהם, ואם אנשים כאן באמת מטילים ספק ביכולת שלהם לתמרן בין מכוניות על 20 קמ"ש, תרדו מהאופנוע...
בוא נחזור רגע לקרקע: לא תסמונת שטוקהולם. יש הרבה חרא ביחס המדינה לרוכבים. אני לא פרקליט המדינה בענין הזה.
אני שוב חוזר לשורה התחתונה: נתנו/הרשו/הסכימו שנרכב בשול הימני באופן בטוח ויחד עם זאת אמרו שעל הזברה לא-כי אחרת נקבל קנס.
יש זברות שלדעתי הן בטוחות ויש כאלו שלא. גם השול הימני יכול להיות מסוכן: פעמיים שנסעתי על השול רכב החליט לפתע לרדת לשול ולבלום, בלי להסתכל ובלי לאותת והאמת-אני לא מאשים אותו. לאף נהג מכונית אין ב DNA את המחשבה שעל השול יכול לרכב דו"ג. כנ"ל גם לגבי זברות שדו"ג עובר דרך הזברה ישר לנתיב מתחבר לאיילון ומשם שוב לשול הימני של הנתיב שמתחבר.
חביבי, תעשה עם זה מה שאתה רוצה. מעבר לקנס שתשלם, מאחל לך שכל רכיבה שלך תהיה בטוחה ותחזור הביתה בשלום.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
על הסכנה שבלרכב על השול אני מודע היטב. לא פעם בשעת בוקר מוקדמת, כביש 4, עשרות קילומטרים של פקק (כהרגלו), ג'יפ כחול לפתע מתפרץ לשוליים ללא שום סיבה בידיוק שאני כמה עשרות סנטימטרים ממנו בנסיעה על 50 קמ"ש. אם היית מסתכל על זה מהצד, זה היה נראה לך כמו ניסיון חיסול לכול דבר, לא מגזים. אך החוש השישי "התריע" לי לפני משום מה מהג'יפ הכחול הזה והעיניים שלי היו עליו עוד מכמה מטרים של מרחק. לא יכול להסביר את זה, אבל את הרגע הזה אני זוכר היטב.
לא פעם, בשעת בוקר מוקדמת גם באותה נסיעה משממעת על שולי כביש 4, לא הייתי בפוקוס 100% לשניות בודדות, והתנגשתי בבלוק קרמיקה (כ15 ס"מ גובה בערך) אפור כצבע הכביש הדהוי שהיה "מונח" בידיוק באמצע השוליים. זה היה על 50 קמ"ש. לא הבנתי במה פגעתי בכלל ואיכשהו יצאתי מזה כמו כלום והמשכתי לנסוע. אחרי איזה 60 מטר בערך עצרתי ואמרתי לעצמי "אני באמת הולך להשאיר את זה שם?", הסתובבתי, נסעתי נגד כיוון התנועה שכול המכוניות מסתכלות עליי וזרקתי את המטען חבלה למעבר לכביש כי כול שאר "הרוכבים" שהיו לפניי דילגו על זה באין מפריע ונתנו לזה להישאר. עכשיו שלא תבין לא נכון - אני לגמרי בא לביקורות אל עצמי כי אני טעיתי כאן ואני לא זורק אחריות על אף אחד, זה חלק מזה, אותו דבר לגבי המקרה הראשון. החרא שיש על השוליים יכול להימצא על אי תנועה שמאליים (שאני לא רוכב שם) וזברות, ואותו דבר vice versa.
חוקים, וה"חוקים" במדינת ישראל עוד יותר לא באים לשמור עליך כרוכב, אלא נטו לחסוך למדינה ולמערכת כאבי ראש שהם יכולים למנוע אותם מלכתחילה. ואם אתה חושב שהם עושים לנו טובה שהם מתירים לנו לרכב בשול בשעת עומס, אתה חי בסרט. כי ביום שאחד מאיתנו יחווה תאונה שקרתה בשול, גם אם נסעת על 5 קמ"ש עם זיקוקים שיוצאים מהאגזוז וצקלקלה על המיכל דלק ואיזה טמבל סובב את ההגה שלו שמאלה ונכנס בך בידיוק שהיית מקביל אליו, אתה עדיין תצטרך ללכת לבתי משפט, להוכיח את ה"חפות" שלך לשופט שאוטומטית רואה בך עבריין רק מעצם העובדה שאתה רוכב על אופנוע.
ובנימה אחרת, אם הייתי שומר על חוקים ומציית להם, עוזר לי לחשוב שאם לא הייתי עושה את מה שעשיתי באותו יום, היינו שומעים במבזק ברדיו או בדיווח אצל וואלה! חדשות על עוד רוכב שנהרג. אבל היי, העיקר שאני שומר על החוק, and I am a law abiding citizen.
זה יכול לנבוע משתי סיבות -
הראשונה היא שאתה מאלה שלוחצים על הגז בכול מקום אפשרי רק כי הם יכולים, ולנסוע כפי שתנאי הדרך מאפשרים לא ריאלי עבורך, כי זה יהווה פגיעה חמורה באגו.
השניה, כנראה מצביעה על מוות מוחי, אבל אני לא מכיר אותך. במידה וזה אכן המצב, את ההמלצה שלי נתתי.
ובחזרה לשאלה המקורית של פות"ש, אני קיבלתי היום דו"ח על נסיעה מעבר לפס הצהוב, במהירות נמוכה, לקראת כיכר. כפי הנראה, עברתי קרוב מידי לניידת סמויה, השוטר נבהל ונתן לי דוח.
השוטרים מספיק חכמים על מנת לא לרשום נסיעה מעבר לשול צהוב, אז הם כותבים: נהיגה פרועה / בריונית / חריגה מנתיב... ועוד כל מיני דברים שאמר לי השוטר.
במקרה שלי הוא התחיל משלילה ל3 חודשים + משפט + הרבה האשמות, ואחרי שנרגע (כאמור, למרות שהוא הכחיש, כנראה שהבהלתי אותו במעבר מימינו), נתן לי דוח של 250 ש"ח ללא נקודות.
אני לא מצליח לקרוא בדוח מה באמת כתוב שם, אבל נראה לי שאיכשהו זה לא נורא. נשלם 250 ש"ח, אם לא בגלל העבירה, אז לפחות כעונש על זה שהפחדתי את השוטר.
בכל מקרה - נותנים דוחות לנסיעה מימין לשול הצהוב וקוראים לזה בכל מיני שמות אחרים.
המקרה אירע בחוצה שומרון למי שמתעניין.
בברכה,
יוני5