ת-ת-ח-ד-ש!
מאחל לך הרבה נסיעות טובות!
אתחיל בלאמר תודה לכל מי שעזר והתמודד עם צרורות האשכולות השונים שלי לגבי מגוון דגמים, לבחור מחליף לעז הוותיקה שלי לא קל בכלל, אבל הגענו לשם בשעה טובה!
הסוסה הבאה עונה לשם כריסי, והיא הונדה NC700X שחורה ויפייפיה. בחירת הדגם הגיעה משלל סיבות, אבל בראש ובראשונה הייתה לי מחשבה אחת - אני לא רוצה לוותר על שום דבר שאני מכיר מהעז, רק לשפר.
תגידו מה שתרצו על GS500, זה אופנוע פשרה (!) מעולה. לא מהיר אבל מהיר מספיק, לא חזק אבל חזק מספיק, זול לאחזקה, אמין. עושה הכל מהכל בלי בעיה. לא רציתי ללכת לקיצון כלשהו ולאבד את החבילה המאוזנת שהייתה לי. מה שכן היה חסר לי זו נוחות בהרכבה למרחקים, מרווחי טיפולים גדולים יותר (רוכב לא מעט בשנה) וארגונומיה פחות צפופה לגובה שלי (1.88). אני לא מותרות, מותגים וכלי קצה לא מושכים אותי יותר מדיי, אז חיפשתי את ה-best bang for the buck, וכך הגענו ל-NC.
אספתי אותה היום בתל אביב לאחר שבוע וקצת של ציפיה ודחיה עקב תנאי מזג האוויר. הבעלים נפרד בצער עם נשיקה על "מיכל הדלק", ויצאתי לדרכי. על השעון - 83,350 ק"מ. לא הספקתי לעבור 5 ק"מ ועצרו אותי שוטרים בטענה שלא עצרתי במעבר חציה. עם החוק אני לא מתווכח, קיבלתי מתנת יומולדת נחמדה שאשלם אחר כך. על העז לא עצרו מעולם. מסקנה - אופנוע שחור מושך תשומת לב.
הביתה יצאנו לכיוון אזור השפלה. בעיר היא כמו קליע, המומנט מאוד נגיש וכיפי. אני לא יודע מי בהונדה החליט להחליף בין המקום של המאותתים והצופר, אבל יצא שכמה פעמים בעיר צפרתי לשווא. התרגלנו. לבלמים צריך להתרגל, בהחלט צריכים החלפת נוזל, אולי גם רפידות.
מחוץ לעיר השיוט על 130-135 מרגיש מעולה. מעל 140 בשישי היא לא רוצה לעלות. לא יודע אם זה בגלל הרוחות, השרשרת או משהו אחר, אבל צריך לבדוק את זה. בעלי ה-NC - זה רגיל?
נזכרתי בלוקי, לגמרי מבין את הרצון לעוד כמה סוסים באורווה, אם היו שם עוד 15 זה היה אופנוע מושלם, אבל לי זה מספיק לעת עתה. מיגון הרוח הגבוהה יוחלף למקורי, המערבולת מאוד מורגשת. מחכה לי המשקף המקורי וארגז במוסך של הבעלים הקודמים.
לקחתי את הבייבי-סיס בהרכבה לארוחת שישי. אמרה שמאוד נוח בהשוואה לעז, חסר הארגז לתחושת בטחון מאחור, נאמר לה שיטופל.
בגדול - אני מאוד מבסוט. ABS זה חדש. קירור מים זה חדש. הזרקת דלק זה חדש. מסך דיגיטלי זה חדש. הרבה מאוד "פעם ראשונה" על אותו הכלי. זה לא אופנוע מושלם, אבל הוא המושלם בשבילי למצב ולדרישות שלי, ואנחנו הולכים להינות מאוד ביחד.
תמונות יועלו בהקדם, כרגע בנייד.
83,400 ק"מ על השעון. שנה ראשונה באוכף חדש. הסאגה מתחילה.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
ת-ת-ח-ד-ש!
מאחל לך הרבה נסיעות טובות!
735e1ea6-5487-4da9-a8b0-152a1d7b3351.jpg
הגברת אחרי השטיפה הראשונה אתמול. בסך הכל העברתי צינור להוריד את כל האבק והג'יפה, שאר התכשירים בינתיים נותרו בתיק כי אין סיבה למרק אופנוע לפני רכיבה בגשם.
היום עברתי מעט על המכלולים. השמן הפתיע אותי לטובה, מלא ובצבע זהה לחדש למרות שעברו 11.5 אלף ק"מ מהטיפול האחרון. נוזלים - בסדר. השרשרת הייתה צריכה מתיחה כמו שחשבתי, ונקיון ושימון טוב, מצבה בסדר גמור וכך גם הגלג"שים. כבר בחניה הורגש הבדל בתגובה של האופנוע אחרי כיוון השרשרת, אני חושב שזה יפתור לי את סוגיית התאוצה מעל מהירות מסויימת, נחכה ונראה.
אה ועמיר - תודה רבה![]()
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
תתחדש.
ותזכור שווילי זה דבילי.
רגע שרשור של nc אז תתעלם מהווילי.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מזל טוב ותתחדש, נראית טוב כריסי!
מה עשית עם העז? נמצא לה בית חדש?
נהניתי לקרוא, ושיקנאו בפייסבוק.
Sent from my S60 using Tapatalk
העז העונה לשם לייסי עוד אצלי. מכיוון שאופנוע הוא כלי התחבורה היחיד שלי (והיחיד שאני רשאי לנסוע עליו), אבא שלי הלווה לי את ההפרש שהייתי צריך בשביל לקנות את ה-NC ואז כשאמכור את העז, אחזיר לו. כרגע העז באופן חגיגי עומדת למכירה ואמנם אני קצת אופטימי לגבי המחיר, אשחרר בפחות.
אגב למי שתוהה - כריסי משתי סיבות, גם כי הדגם זה קרוסאובר אז כריסי, וגם כי אני מעריץ לא קטן של Against The Current אז כמעין מחווה, אותו דבר כמו לייסי.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
רכיבה ראשונה בגשם זלעפות.
היום בחזרה מהעבודה תפס אותי גשם כבד. אני הקדמתי תרופה למכה אתמול והתחדשתי בחליפת סערה של לרט.
על העז תמיד מאוד חששתי מהסיטואציות האלה, גם כי האופנוע קל יותר, גם בגלל היעדר ה-ABS וגם בגלל שהרוח הרבה יותר מורגשת שם.
אתם חושבים שלכריסי הגשם הזיז? התשובה היא לא. האופנוע יציב כמו טנק פנזר גרמני, תגובת המצערת מעולה בדיוק למצבים האלה, והפלא ופלא - אני יכול להשתמש בבלמים כאוות נפשי! בנוסף למערכת ה-ABS, כריסי היא מהדגמים שקיבלו מערכת בלימה משולבת, משמע גם אם אני לוחץ רק על הבלם הקדמי, האחורי מופעל מעט, וההפך.
אני לא אגיד שזו חוויה נעימה במיוחד, אבל הדבר היחיד שנרטב (נו, חוץ מהאופנוע) היו הגרביים שלי, מה שאומר שערדליים זו הרכישה הבאה. תא המטען נבדק כאשר כל הציוד, כולל הטלפון, בשקיות על מנת למנוע פאדיחות, וגיליתי שהוא באמת הרמטי כמו שמספרים. מחליפת הגשם אני מבסוט, ואני ומיגון הרוח הגבוהה נהיינו חברים ואתן לו צ'אנס נוסף.
אחרי 60 ק"מ מהתדלוק האחרון, ירד לי פס דלק אחד. מעניין מה נתוני הצריכה יראו, אני עוד מתרגל לאופנוע ונשאר בעיקר באזור ה-4000 סל"ד, ברכיבה הזו ניסיתי לרדת ל-3000 עד 2500, יקח זמן להתרגל לאופי אבל זה תהליך מהיר (כן, להשתמש במילה "מהיר" בשרשור על NC לא קורה הרבה). בינתיים - מבסוט מאוד מהלינאריות של המנוע, קלע בול בפוני ועם טיפונת חספוס להזכיר לך שהוא שם.
So far so good.
תתחדש!!!
כריסי נראית אחלה אחרי המקלחת
בהצלחה במכירה של העז.
רכיבות בטוחות וטובות.
4000 סל"ד
זה כמו ts50w
סתם צוחק ts יותר מהיר.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
תתחדש וסע בזהירות. האופנוע נראה מצוין. תמשיך לדווח
נשמע אחלה שידרוג, תתחדש ותהנה, רק רכיבות טובות!
Tracer 900
למרק, למרק, למרק.
אחרי 48 שעות מהקניה פסק הגשם והשמיים התבהרו. הוריד כבר קפץ בנושא מהרגע שראיתי את האופנוע לראשונה והחלטתי שדי, צריך לנקות את האופנוע.
חזרתי הביתה, וכמעט בהתלהבות של ילד ירדתי למטה עם תיק התכשירים. קרוב לשעתיים של חומרים לאופנועי שטח, ווקסים וקצת WD40 על המכלולים - להלן ה"לפני" (ביום הקניה) וה"אחרי" (מהיום)
WhatsApp Image 2020-01-05 at 17.56.04.jpg
עם המנוע אנחנו מתחילים להתיידד. הספקתי להעביר קרוב ל-180 ק"מ באוכף ביומיים האלה, ומתחילים להבין את האופנוע. ההילוך החמישי אומר תאיץ לאן שבא לך כדי לבחור מהירות שיוט, והשישי זה בשביל להישאר בשיוט הזה. לקחתי אותה למגרש בדרך הביתה להתיידד קצת. ההיגוי כבד בצורה מורגשת ביחס לעז, אפילו ביחס לטרייסר 700 עליו למדתי בשיעורי הנהיגה, עקב בסיס הגלגלים הארוך יותר. האופנוע קל לשליטה, צריך לכוון את הקלאץ' לטעמי מעט ולבדוק את לחץ האוויר בצמיגים.
83,560 ק"מ. ממשיכים.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
כיף לשמוע ותתחדש. האופנוע נראה ממש טוב.
מה שאותי הרג ב NC היה מנתק ההצתה שהגיע כל כך מוקדם כשברור שעוד היה הרבה כוח. הגעתי כל כך הרבה פעמים ברכיבות במיוחד בקטעים שהייתי מאוד מרוכז למנתק שזה פשוט הפך לבדיחה. היפנים כנראה תכננו מנוע שיפעל באמינות מופלגת ולכן מונעים ממנו יזע ועמל. מאוד ממליץ על טיפול אצל ניר ברעננה (מורשה) ועוד יותר על צמיגי ContiRoad Attack3. הם פשוט נותנים אחיזה ברמה אחרת לגמרי, במיוחד בחמסין ובקור. לגבי הבלימה, אני לא זוכר שהקידמי הפעיל את האחורי ואולי כדאי לבדוק. אצלי המטען היה בתא המטען והכבל עבר דרך הגומיה למעמד הפון ועדיין היה אטום. אל תזלזל בכריסי ובהחלט, ווילי אפשר לנסות. אפילו אני הצלחתי- לנסות. לדעתי הם שמו גם מגבלת סל"ד נמוכה יותר בזיהוי דאבל קלאצ'. זה לא רק (שחסר) הכוח אלא גם מיקום משקל הישיבה ומרכז הכובד הנמוך. מברוק
אני מסכים. יצא לי פעם אחת עד כה להגיע למנתק והוא נכנס בצורה מאוד ברוטלית, כמעט צועקת. לפי תצורת המנוע, אני מנחש שהונדה בקלות יכלו ליצור פה מתחרה ל-07 של ימאהה שיסתכל לו בלבן שבעיניים, אבל המנוע מרגיש כמו 07 מוגבל ל-A1. כמו שלוקי אמר - עוד כמה סוסים והאופנוע הזה היה מושלם, אבל מצד שני אז לא היינו מקבלים את צריכת הדלק המעולה הזו.
אגב, ניר הוא דווקא הסיבה שהאופנוע הזה אצלי. הוא קישר אותי לבן דוד שלו, זה האופנוע שלו והוא טופל אצלו. אקח אותה השבוע לחבר טוב שהוא מכונאי בחסד שיעבור לי על המכלולים, החלפת נוזלים, שסתומים ועוד כמה דברים שמציקים לי.
כרגע הצמיגים שיש הם מישלין פיילוט פאוור רדיאל, ואין לי שום טענות אליהם. על העז יש לי את דגם הפיילוט סטריט והם שורדים המון, המון זמן ואף פעם לא עשו בעיות מבחינת אחיזה אז אשאר עם מישלין.
ולגבי הבלימה - קראתי שזה פיצ'ר שהיה רק בדגמי ה-700 בשנתונים 12/13, ואז ל-750 הבלימה היא "רגילה". ולגבי הווילי...נחכה ונראה, לא בוער לי לעשות שטויות![]()