עם כל אופציות המימון היום, הנושא הזה עלה בזמן האחרון הרבה בשיחות עם חברים.
כבר עלו פה בעבר, וכן בפורומי רכב ואופנועים בחו"ל, כמה דעות בנוגע לדרך הכי טובה לקניית דו גלגלי. חלק דגלו בקניית הכלי בתשלום אחד לאחר חיסכון, חלק אמרו שגם אם יש להם את מלוא הסכום הם לעולם יפרסו את הקנייה לתשלומים ואחרים ממליצים לקנות את האופנוע, כולל ציוד הרכיבה (ואפילו את סך הביטוחים לX שנים), בהלוואה אחת או בכמה במקביל.
שלוש ההצעות הללו הופנו גם למי שרצה לקנות חדש מהיבואן וגם למי שחיפש כלי משומש.
השאלה היא מהי השיטה החכמה ביותר מביניהן, ולמה?
יותר מזה, מהי הגישה החכמה ביותר לטווח הארוך? להחליף חדש/משומש כל כמה שנים או לשמור עד שישבוק חיים?
ברור שכל מקרה לגופו ואין תשובה אחת ברורה.
אבל סתם ניקח לדוגמה שני אנשים משני קצוות הספקטרום: יוסי ודני.
שניהם רוצים לקנות כלי חדש ב50,000 ש"ח.
ליוסי יש בול תקציב שעומד במחיר. לדני כרגע אין כלום (ראיתי כבר אנשים כאלה שנכנסו ככה לתחום).
מה הייתם ממליצים לכל אחד מהם, ולמה? האם אולי הייתם ממליצים להם לקנות כלי משומש? (נתקלתי פעם בדעה שאין לקנות משומש אם אין לך את הסכום המלא של הכלי כחדש מהיבואן)
אני מראש אומר שאני יודע שאין דרך אחת נכונה. לכל אחד מאיתנו יש ניסיון עבר שונה ודעות שונות בנוגע לנושא. ובגלל זה שאלתי מה הכי חכם לדעתכם, כדי לשמוע את היתרונות והחסרונות מזוויות שונות.
הערה: מי שאומר שאופנוע קונים עם הלב וזהו, שיחסוך את התגובה שלו. כל מי שקנה בעבר טוסטוס ב2000 ש"ח כי זה מה שהוא יכל להרשות לעצמו, במבט לאחור קנה אותו עם הלב.