אני וכמה חברים מתכננים עוד חודשיים לרדת לאילת עם האופנועים, עם אופנועי 125, כן רכיבה רצינית ויקח לנו הרבה זמן בהתחשב בעצירות, אבל מה שכן זה עומד להיות חוויה מטורפת ואחלה דרך להיפרד לשלום מה a2 ולעבור לa1 חודש אחרי.
רציתי רק לשאול מה חשוב לבדוק לפני רכיבה שכזאת? איך לבדוק כדי לוודא שלא יהיו תקלות כי בכל זאת זה רכיבה גדולה בשביל 125.
ואפילו כמה טיפים מועילים אם למישהו יש.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
לא כתבתם מאיפה אתם יוצאים אז אני יניח מאזור המרכז, מדובר בכ300-400 ק"מ.
לא ביג דיל בכלל לאופנועי 125 שמתוחזקים כמו שצריך ובמצב תקין.
מבחינת תקינות - מפלס שמן ונוזל קירור, שמן ברקסים תקין, לחץ אוויר בצמיגים ובדיקה שאין איזה בורג או קרעים.
אם אתה רוצה להשקיע, תשאיר אותו דולק כמה דקות לוודא שהוונטה נדלקת ושמתקרר כמו שצריך.
זהו. סעו לשלום. קחו אתכם שתייה וחטיפים וביגוד כמו שצריך ואל תתביישו לעשות כמה הפסקות בדרך. ובעיקר תהנו![]()
מה ההבדל בין נסיעה אחת של יומיים לבין אותו מרחק במשך שבועיים?
אתה חושד שהאופנוע שלך הולך למות תוך חודש? הוא כבר עשה כמעט 30 אלף. מה זה עוד כמה מאות ק"מ?
כן הייתי בודק תקינות כללית, שמן, מים, לחץ אוויר, שרשרת וכו.... בגלל שאם מגיעה תקלה ליד הבית זה קצת מבאס, אבל אם היא מגיעה באמצע טיול, ורחוק מהסביבת מחיה (שבה יש נגיד חבר עם טנדר או ידע במכונאות), זה ממש מבאס.
אגב, אם אתם בתחזוקה עצמית, תקלה עם לינה באוהל ליד האופנוע עד שמתקנים בעצמכם, זה דווקא אחלה חוויה.
אני יודע פשוט בגלל שזה 125 רוב הזמן אתה רוכב על סלד גבוה ו30 אלף קילומטר זה 30 אלף קילומטר של סלד גבוה וסתם רציתי להיות בטוח
חששתי להיתקע שם כי בכל זאת זה רחוק מהבית ושמעתי סיפורים על דברים כאלה.
תודה רבה על התשובה, מקווה שתהיה חוויה שלא תשכיח את התקופה של האופנוע הראשון בחיים.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
מעבר לטיפים שנאמרו פה - תזכרו לשים לב לגבולות שלכם כרוכבים וגבולות המכונה. הדרך מלאה בכבישים יפים אבל אין סיבה לבחון גבולות חדשים, במיוחד במרחק שכזה מהבית.
תביאו בגדים חמים. ברגע שהשמש יורדת, הטמפרטורה יורדת איתה ונהיה קר מאוד במדבר. קחו איתכם מים, חטיפים יבשים, ערכת עזרה ראשונה קטנה אם יש, כלים, תולעים לפנצ'ר לא יזיקו, ודבק אפוקסי (פוקסולינה) ושמן מנוע ספייר, זה יכול להציל לכם את הרכיבה (מנסיון).
בכללי - תשתדלו לא לרכב במדבר בלילה, יש לא מעט חיות שרצות דרך הכבישים שיכולות לגרום לסיטואציה לא נעימה. קחו את הזמן ותהנו מכל רגע, תצלמו למזכרת, זו הולכת להיות חוויה שתזכרו לכל החיים.
רכיבה בטוחה! מחכה לאשכול שאחרי הטיול ולתמונות!
בצוקים יש אחלה מסעדה. סעו בזהירות, לא חסרים מטומטמים על כביש הערבה
Sent from my GM1913 using Tapatalk
כמה טיפים, אולי אחזור על מה שכבר נאמר.
1. בדוק לחץ אוויר בצימיגים לפני היציאה (לפי הוראות היצרן, על צמיגים קרים).
2. תוודא שמפלס השמן ונוזל הקירור תקינים.
3. תבדוק האם השרשרת דורשת מתיחה, ותמתח אותה במקרה הצורך. אם היא חדשה, סביר להניח שמתיחה לא נדרשת, וזכור שתמיד עדיף שרשרת מעט רפויה מדי על שרשרת מתוחה מדי.
4. שמן את השרשרת. אם אתה ממש שומר על השרשרת, קח איתך קצת שמן ושמן אותה לפני שתתחיל לחזור.
במקרה והאופנוע נוטה לאכול שמן - קח איתך קצת. אם האופנוע לא אוכל שמן, או אוכל ממש קצת, אז אין צורך.
קח מגבונים לחים ונייר טואלט, לנקות את המשקף בעצירות.
וודא שיש לך מים למקרה שתתיקע ותאלץ לחכות לגרר.
אל תקרע את האופנוע - אם הוא מגיע ל-110, אז אל תעבור את ה-90.
סע, תחייך ותהנה מהנוף.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה אחי על התשובה, אנחנו כנראה נצא מוקדם בבוקר כדי להימנע מרכיבה בשעות הערב.
אני רוצה לקנות מצלמה לקסדה בדיוק, יהיה טיל גם בטיול ואטעין בעצירות כדי לצלם כל רגע וכל נוף שנראה בדרך.
אעלה לפה את התמונות ואספר קצת על החוויה
אבל יש עוד חודשיים בתכלס אז יש זמן סתם הייתי טיפה לחוץ עח הבדיקות והכל היה חשוב לי לדעת.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk