כמו שאמרו, אתה קצת תקוע בקונספטים של 20 שנה אחורה...
בוא אני אעשה לך את זה פשוט.
Z650 זה ה-GPZ500 החדש. אותו מנוע טווין מקבילי, אותם רכיבי שלדה/מתלים בסיסיים, אותן מידות קטנות שנועדו להקל על רוכבים חדשים - ואותו מחיר רכישה שנמוך משמעותית מאופנועים "כבדים". אותו סיפור אגב, עם ה-SV650 של סוזוקי - זאת אינטרפרטציה מודרנית (ומאוד מוצלחת לטעמי) ל-GS500. אם זה מה שאתה מחפש, קח נסיעת מבחן. אם עברת את השלב הזה בחיים, דפדף הלאה.
ה-Z900 הוא האינטרפרטציה המודרנית ל-ZZR שהיה לך. אופנוע עם מנוע 4 צילינדר חזק אך נשלט, נוחות סבירה אך לא ברמה של מכונת תיור, יכולת ספורטיבית נאה - אבל לא ברמה של סטופרספורט. זה כנראה כבר כיוון יותר הגיוני עבור רוכב מנוסה - בעיקר אם תסתכל גם על אופנועים מתחרים של יצרנים אחרים (למה להעדיף קאוואסקי? היפאנים עם ההנדסה הכי מגעילה, מנסיוני האישי כמכונאי).
אחרי שסגרנו את הפינה הזאת, אתן בכמה משפטים את השינוים שקרו בשוק בעשור-וחצי האחרונים...
ובכן - היום יש הכל מהכל, ובקטגוריות הביניים-פלוס - אין אופנועים גרועים. לא יפאנים ולא אירופאים.
אתה יכול לרכוש ק.ט.מ, ב.מ.וו, אפריליה, דוקאטי - ולהשתמש בהם ככלי יומיומי. יש מוסכים שיטפלו, יש חלקים זמינים, ויש מבחר של כלים משומשים טריים בני שנה-שנתיים, אם תקציבך לא מאפשר לרכוש חדש.
כמו כן, אם האופנוע נועד לשמש ככלי תחבורה יומיומי - כדאי לשקול במקביל לנייקדים גם אדוונצ'רים עם נטיית כביש, קטגוריה שהייתה בחיתוליה בימי ה-ZZR שלך. אני מבין שאלה כלים שפחות מדברים עליך מבחינת מראה, אבל תן צ'אנס לפחות ברמה של נסיעת מבחן. אתה תופתע עד כמה הכלים האלה נוחים, פרקטיים - ובו זמנית מהנים.